آموزش مجازی

برگزاری وبینار با ظرفیت چند هزار نفر

اگر به دنبال پلتفرمی مناسب برای برگزاری کنفرانس‌های خود هستید، بیگ بلو باتن (bigbluebutton) یکی از بهترین پلتفرم‌ها است. طراحی مناسب BBB باعث شده که برگزاری وبینار در دوره کرونا نه تنها تسهیل پیدا کرده بلکه به لطف کیفیت خوب آن طرفداران زیادی نیز پیدا کند. 
اگر تجربه کار با سرورهای لینوکسی را نداشته باشید ممکن است نصب و راه‌اندازی بیگ‌بلو باتن بر روی این سرورها تا حدی برای‌تان مشکل باشد؛ چرا که در طول نصب با یک سری دستورات لینوکسی سر و کار خواهید داشت. شرکت‌کنندگان اما نیاز به نصب هیچ برنامه‌ای ندارند. 
اگر تا به حال با مطالب ما در مورد معرفی بیگ‌بلوباتن همراه بوده باشید احتمالا بسیاری از ویژگی‌های BBB را به خاطر دارید. اشتراک‌گذاری صدا، ویدئو و تصویر دسکتاپ، ارتباط با سایر اعضای ویدئو کنفرانس از طریق ابزارهای موجود در این پلتفرم فراهم بوده و به راحتی قابل استفاده و در دسترس است. 
 

افزایش شرکت‌کنندگان وبینار بیگ بلو باتن

همان‌طور که گفتیم، بیگ بلو باتن بستری مناسب برای برگزاری کنفرانس‌های شما ست. اگر تجربه کار با این پتلفرم را داشته‌اید احتمالا می‌دانید که برگزاری وبینار در BBB چالش‌های خود را دارد. منظور از این چالش‌ها البته محدودیت تعداد نفراتی است که می‌توانند در کنفرانس آنلاین شما حضور به هم رسانند. 
کارشناسان فنی ما در زمین‌هاست با تجربه کافی در زمینه کار با سرورهای لینوکسی و هم‌چنین بستر بیگ بلو باتن، نسبت به ارائه راه حلی در جهت بهبود این موضوع اقدام کرده‌اند. 
محدودیت ذکر شده در مورد تعداد کاربران شرکت‌کننده در یک جلسه است که هم‌اکنون ۱۰۰ نفر است؛ لازم به ذکر است که این تعداد مربوط به مجموع تعداد شرکت کنندگان در «یک» کلاس أنلاین است، شما می‌توانید با استفاده از کلاسترینگ BBB چند هزار کاربر را به صورت همزمان در سیستم آموزش آنلاین خود پشتیبانی کنید اما برای کنفرانس یا وبینارهای با تعداد کاربر بیشتر از ۱۰۰ نفر، تا چند هزار نفر، چه باید کرد؟ 
راه حل ما اما در این زمینه ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد اما با تلاش تیم فنی زمین ‌هاست به سادگی ممکن شده است. پوشش زنده یا همان استریم کلاس های آنلاین BBB شما بر روی پلتفرم‌های پخش آنلاین مانند آپارات یا یوتیوب راه‌حلی است که ما انتخاب کرده‌ایم. پلن های حرفه ای سیستم کلاس آنلاین بیگ بلو باتن زمین هاست، با اختصاص چند سرور با پهنای باند بالا این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا وبینار بیگ بلو باتن خود را بصورت همزمان روی یوتوب، آپارات و … پخش کنید تا محدودیت ذکر شده را حل کرده و ظرفیت وبینار BBB خود را به هزاران بیننده افزایش دهید.
اگر از طرفداران دنیای نرم‌افزار هستید، ممکن است جلسه‌ای که در روز جهانی آزادی نرم‌افزار با میزبانی شرکت‌های پنکیک، پی‌پینگ، ژرف‌پویان برگزار شد را دنبال کرده باشید. پخش زنده این کنفرانس که بر روی بستر بیگ‌بلوباتن انجام می‌شد از طریق سرورهای زمین هاست به طور هم‌زمان از طریق آپارات و یوتیوب قابل مشاهده و دنبال کردن بود.
در ضمن اگر نمی‌خواهید جلسات آنلاین شما به صورت پابلیک قابل بازدید باشد جای نگرانی نیست. راه حل همان راه حل قبلی است با این تفاوت که با استفاده از قابلیت‌هایی که یوتیوب و آپارات در اختیار شما قرار می‌دهند، می‌توانید کنفرانس خود را به صورت خصوصی (private) در آورده تا فقط کاربران مورد تایید شما بتوانند در جلسات حضور یابند. 
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا