آموزش وردپرس

آموزش تغییر زبان ووکامرس

ترجمه کردن فروشگاه اینترنتی به زبان های دیگر می تواند ایده خوبی باشد تا به شما در دستیابی به مخاطبان جهانی کمک کند. اگر این کار برای شما مهم است، ما راه حل هایی برایتان داریم. در این پست به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید زبان فروشگاه ووکامرس خود را تغییر دهید و توسعه فروشگاه خود را بهبود ببخشید.

چرا باید زبان فروشگاه ووکامرس خود را تغییر دهید؟

زبان پیش فرض ووکامرس انگلیسی است. اگرچه برای بسیاری از مردم انگلیسی زبان “بین المللی” است، حقیقت این است که بسیاری از مردم انگلیسی صحبت نمی کنند. اگر اکثر کاربران شما به زبان انگلیسی مسلط نیستند، ممکن است ایده خوبی باشد که زبان فروشگاه ووکامرس خود را تغییر دهید. مزیت اصلی تغییر زبان ووکامرس این است که می توانید سایت خود را متناسب با مخاطبان خود تنظیم کنید تا آنها تجربه بهتری داشته باشند.

اگر محصولات را فقط به کشورهای انگلیسی زبان مانند ایالات متحده، بریتانیا یا استرالیا می فروشید، منطقی است که فروشگاه خود را به زبان انگلیسی راه اندازی کنید. اما، اگر کشورهای غیر انگلیسی زبان یا مخاطبان جهانی را هدف قرار می دهید، ممکن است بخواهید فروشگاه خود را چند زبانه کنید. به عنوان مثال، اگر در ایران فروشگاه دارید و اکثر مخاطبان شما از این کشور هستند، باید زبان فروشگاه ووکامرس خود را به فارسی تغییر دهید.

با تغییر زبان سایت، می توانید تجربه بهتری را در اختیار کاربران قرار دهید که به شما کمک می کند فروش و درآمد خود را افزایش دهید. در نهایت، اگر محصولاتی را در سرتاسر جهان می فروشید، داشتن گزینه ای که به کاربران اجازه می دهد زبان را برای خود تغییر دهند یک مزیت بزرگ است.

نحوه تغییر زبان ووکامرس

دو راه اصلی برای تغییر زبان فروشگاه ووکامرس وجود دارد:

  1. زبان داشبورد را تغییر دهید
  2. یک زبان را به صورت دستی نصب کنید

هر روشی مزایا و معایب خاصی دارد. بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از آنها داشته باشیم تا بتوانید مناسب ترین آنها را برای خود انتخاب کنید.

1) زبان داشبورد ووکامرس را تغییر دهید

در این بخش، یاد خواهید گرفت که چگونه فارسی را به عنوان زبان اصلی فروشگاه خود نشان دهید، اما از زبان دیگری به عنوان پشتیبان استفاده کنید. این کار برای افرادی که فارسی صحبت نمی کنند مفید است. به عنوان مثال، می توانید فروشگاه خود را به زبان انگلیسی نمایش دهید اما از فارسی را به عنوان زبان دوم استفاده کنید. همه این ها با پیکربندی وب سایتتان امکان پذیر است. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پیکربندی ووکامرس می توانید به مطلب مربوطه مراجعه کنید.

1.برای این کار در مرحله اول وارد داشبورد وردپرس خود شوید و به Settings > General بروید.

رفتن به Settings > General برای تغییر زبان ووکامرس

2. اکنون در صفحه جدیدی که باز می شود بخش زبان سایت را مشاهده خواهید کرد.

انتخاب زبان

در این قسمت زبان کل وب سایت شما را تغییر می دهد. در این مقاله، ما زبان آلمانی (Deutsch) را به عنوان زبان دوم قرار خوایم داد.

3. اکنون به سادگی به دنبال زبان موجود در لیست بگردید، آن را انتخاب کرده و در سایت خود نصب کنید.

انتخاب زبان آلمانی برای تغییر زبان ووکامرس

اگر همه چیز خوب پیش برود، وردپرس زبان پیش فرض سایت شما را به Deutsch (آلمانی) تغییر می دهد.

نکته: پیکربندی فعلی هر دو زبان back-end و front-end را تغییر می دهد.

با این حال، ما می خواهیم زبان front-end را انگلیسی نگه داریم.

4. بنابراین برای این کار به Dashboard > Updates > Translations رفته و روی Upload Translations را کلیک کنید.

5. پس از آن، به Settings > General برگردید و زبانی را که می خواهید در قسمت front-end نمایش داده شود از منوی کشویی انتخاب کنید.

انتخاب زبان front-end

6. حال به قسمت Users > Profile بروید و گزینه ای برای تغییر زبان کاربر در آنجا خواهید دید. به طور پیش فرض، این بخش با زبان سایت پیکربندی می شود، اما می توانید آن را تغییر دهید. برای این کار به سادگی روی آن کلیک کنید، اکنون تمام زبان های نصب شده را در منوی کشویی مشاهده خواهید کرد. زبانی را که می خواهید در back-end استفاده کنید انتخاب کنید و تنظیمات را ذخیره کنید.

به خاطر داشته باشید که این کار فقط برای حساب وردپرس شما اعمال می شود. حال اگر سایر اعضای تیم شما به داشبورد شما دسترسی داشته باشند، باید زبان مورد نظر خود را از تنظیمات پروفایل خود انتخاب کنند.

2) نحوه نصب دستی زبان

وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) است، بنابراین امکان ترجمه سایت وردپرسی تان به زبان های دیگر نیز در آن وجود دارد. با این حال، گاهی اوقات ممکن است بخواهید از زبانی استفاده کنید که در وردپرس موجود نیست و نمی توانید به روش قبل زبان فروشگاه ووکامرس خود را به راحتی تغییر دهید. در این صورت، باید زبان را به صورت دستی نصب کنید.

برای این کار، باید فایل های زبان مورد نظر را دانلود کنید، به فایل های وب سایت خود از طریق cPanel یا یک کلاینت FTP یا یک افزونه اختصاصی مدیریت فایل دسترسی داشته باشید و آپلود دستی را تکمیل کنید.

1. اولین کاری که باید انجام دهید این است که بخش ترجمه وردپرس را باز کنید. در آنجا، تمام زبان های موجود را که می توانید در وب سایت نصب کنید، مشاهده خواهید کرد. از آرشیو، زبان مورد نظر خود را پیدا کنید و روی لینک درصد دار کلیک کنید. به عنوان مثال، فرض کنید می خواهیم سایت خود را به زبان صربی ترجمه کنیم.

آرشیو زبان های قابل نصب در وردپرس

در داخل صفحه زبان، پنج ستون را خواهید دید:

  • Set/Sub Project: بخش های مختلف افزونه
  • Translated: رشته هایی که ترجمه می شوند
  • Fuzzy: رشته هایی که نیاز به تنظیمات دارند
  • Untranslated: بخش هایی از افزونه که ترجمه نشده اند
  • Waiting: رشته هایی که نیاز به تایید شخصی از تیم ترجمه وردپرس دارند
اطلاعات زبان انتخابی

2. development را از این بخش دانلود کنید. اکنون به پایین این صفحه بروید تا گزینه Export را ببینید. از آنجا، .mo (Machine Object message Catalog) را به عنوان نوع فایل انتخاب کنید و Export را بزنید.

انتخاب نوع فایل زبان

در این مرحله یک فایل .mo در حافظه Local شما دانلود می شود. این همان فایل زبانی است که باید در سایت خود نصب کنید. برای شروع نصب، به یک سرویس گیرنده FTP مانند دسترسی FileZilla یا cPanel نیاز دارید. همچنین می توانید از افزونه file manager استفاده کنید.

با File Manager یک زبان را به صورت دستی نصب کنید

3. برای این مقاله آموزشی، ما از File Manager استفاده می کنیم، بنابراین، ابتدا باید افزونه را در وب سایت خود نصب و فعال کنیم.

4. حال تنظیمات افزونه را باز کنید و به پوشه wp-content بروید.

پوشه wp-content

در برخی موارد، پوشه ای به نام languages وجود خواهد داشت. اگر آن پوشه از قبل آنجا بود، می توانید از این مرحله رد شوید. اما اگر سایت شما پوشه languages را ندارد، باید آن را به صورت دستی ایجاد کنید.

یافتن پوشه languages

5. اکنون پوشه را باز کنید و فایل زبان .mo را که در مرحله قبل دانلود کرده اید را آپلود کنید.

آپلود فایل mo.

6. پس از تکمیل آپلود، به داشبورد وردپرس خود برگردید و به Settings > General بروید. در بخش site language، زبان تازه نصب شده را خواهید دید.

مشاهده زبان نصب شده در بخش site language

7. در این مرحله به سادگی زبان تازه نصب شده را از منوی کشویی انتخاب کنید و تنظیمات را به روز کنید تا در سایت شما اعمال شود. به این ترتیب می توانید هر تعداد زبان را که بخواهید نصب کنید.

نتیجه

در مجموع، ترجمه سایت شما می تواند به شما کمک کند تجربه بهتری به مشتری ارائه دهید و فروش خود را افزایش دهید. در این راهنما، ما دو راه برای تغییر زبان در ووکامرس مشاهده کرده ایم:

  1. زبان داشبورد را تغییر دهید
  2. یک زبان را به صورت دستی نصب کنید

در نهایت، اگر در چندین بازار در سراسر جهان کار می کنید، ایجاد یک فروشگاه چند زبانه بهترین انتخاب شما است. و بهترین بخش این است که می توانید از افزونه های رایگان برای این کار استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا