آموزش وردپرس

رایج ترین خطا های ووکامرس و نحوه رفع آنها

ترکیب وردپرس و ووکامرس، یکی از محبوب ترین پلتفرم های تجارت الکترونیک و فروشگاه های آنلاین است. اگرچه تنظیم این دو بسیار آسان است، اما طبیعی است که گاهی اوقات با برخی از خطا های رایج ووکامرس و وردپرس مواجه شوید. اگر به دنبال رفع یکی از این خطا ها در فروشگاه ووکامرس خود هستید، این مطلب را دنبال کنید. ما هر چیزی را که می بایست در این زمینه بدانید، از خطا های مربوط به پلاگین ها گرفته تا تنظیمات سرور را توضیح خواهیم داد. در این مقاله شما یاد خواهید گرفت که چگونه این خطا های رایج ووکامرس را رفع کرده و حتی از رخ دادن آن ها جلوگیری کنید.

دسته بندی خطا های رایج ووکامرس

اکثر خطا های ووکامرس زمانی رخ می دهند که در هر یک از بخش های زیر، ووکامرس یا وردپرس مشکلی وجود داشته باشد. در ادامه به 6 خطای رایج در ووکامرس می پردازیم:

1. خطا های اعلان ایمیل ووکامرس

گاهی ممکن است ووکامرس نتواند بعضی اعلان های مهم مانند سفارش های جدید، اطلاعات سفارش و غیره را از طریق ایمیل به شما ارسال کند در این صورت خطا رخ خواهد داد.

2. خطا های پیکربندی سرور

این دسته از خطاها مربوط به زمانی است که تغییرات غیر منطقی در پیکربندی سرور رخ دهد. که این موضوع ممکن است مربوط به این باشد که گاهی اوقات ارائه دهندگان خدمات میزبانی ممکن است مراحل راه اندازی سرور را به درستی انجام نداده باشند.

3. خطا های PHP

زمانی که قطعه کد اشتباهی در بخش PHP کد ها وجود داشته باشد، پیغام های خطا نمایش داده می شوند. همچنین، اگر نسخه PHP با ووکامرس سازگار نباشد، می توانید خطا هایی را مشاهده کنید.

4. راه اندازی و آپدیت نسخه های ووکامرس

خطا های این دسته، معمولاً به این دلیل رخ می دهند که چیزی در سیستم قدیمی باشد یا به درستی تنظیم نشده باشند.

5. مشکلات سازگاری قالب و افزونه ها

برخی از قالب ها با افزونه های خاصی درست کار نمی کنند. به عنوان مثال، قالب Storefront که معمولاً برای ووکامرس توصیه می شود، با برخی افزونه ها به مشکل می خورد.

6. خطای افزونه و تداخل بین پلاگین

بعضی از افزونه ها ممکن است از جهات مختلفی معیوب باشند، و ایراداتی مانند فایل های از دست رفته یا مشکل دار داشته باشند. هنگامی که این اتفاق می افتد، افزونه معیوب باعث ایجاد خطا در سیستم می شود. از طرف دیگر، افزونه ها گاهی اوقات با یکدیگر تداخل پیدا می کنند و در نتیجه منجر به رخ دادن خطا می شوند.

الزامات اساسی برای رفع خطا های رایج ووکامرس

در بیشتر موارد، اعمال هر یک از اصلاحات زیر به شما کمک می کند تا اکثر خطا های مربوط به ووکامرس را رفع کنید. اگر خطا همچنان رفع نشد، به خواندن این مطلب ادامه دهید تا راه حل مشکل خود را پیدا کنید.

  1. وردپرس و ووکامرس را به آخرین نسخه موجود به روز رسانی کنید.
  2. مطمئن شوید که همه افزونه ها به طور منظم به روز رسانی می شوند.
  3. از سازگاری قالب سایت خود با افزونه ها اطمینان حاصل کنید.
  4. افزونه های معیوب را حذف کنید. برای پیدا کردن افزونه ای که ایجاد مشکل می کند می توانید ابتدا همه افزونه ها را غیر فعال کنید، سپس آن ها را یکی یکی دوباره فعال کنید تا افزونه مشکل ساز را شناسایی کنید.
  5. WP_DEBUG را بر روی سایت خود فعال کنید تا تمام خطا های ناشی از افزونه های وردپرسی را ثبت کند. برای این کار شما می توانید با افزودن کد های زیر به فایل “wp-config.php” این کار را انجام دهید. این کار یک فایل “debug.log” در پوشه wp-content ایجاد می کند.
define ('WP_DEBUG', true )
define('WP_DEBUG_LOG', true );

برای آشنایی بیشتر با نحوه پیکربندی و انجام تنظیمات ووکامرس توصیه می کنیم مطلب مربوطه را نیز مطالعه کنید.

1. رفع خطا های اعلان ایمیل ووکامرس

اگر سفارش های مشتری به درستی از طریق ایمیل به شما اطلاع داده نمی شوند، یا مشتریانتان پس از تکمیل سفارش های خود، ایمیلی دریافت نمی کنند، احتمالاً مشکلی در سیستم ایمیل در هاست شما وجود دارد. خوشبختانه این مشکل یک راه حل ساده دارد.

راه حل های رایج برای رفع خطا های ایمیلی ووکامرس و وردپرس:

  1. تنظیمات ایمیل ووکامرس خود را بررسی کنید.
  2. بررسی کنید که آیا ایمیل های شما به پوشه اسپم می رود یا خیر
  3. از ایمیلی با دامنه متفاوت، به عنوان آدرس گیرنده خود استفاده کنید.
  4. از یک افزونه SMTP استفاده کنید.

2. رفع خطا های پیکربندی سرور ووکامرس

این نوع خطا ها زمانی رخ می دهند که فروشگاه ساخته شده با ووکامرس هیچ پاسخی از سرور دریافت نکند. گاهی اوقات در این موارد یکی از خطا های سرور داخلی رخ می دهد که برای رفع آن راه حل هایی را در ادامه آورده ایم.

خطای 404 Not Found

این خطا زمانی رخ می دهد که لینکی خراب، نادرست یا ناموجود، وجود داشته باشد. این یعنی سرور شما نمی تواند منبعی را که کاربر درخواست می کند پیدا کند. در مورد فروشگاه ووکامرس، این مشکل می تواند یک صفحه محصول حذف شده باشد. برای رفع این مشکل می توانید با ویرایش تنظیمات لینک دائمی ووکامرس یا تنظیم مجدد ساختار لینک ثابت، این مشکل را برطرف کنید.

نکته: با تغییر ساختار لینک دائمی، تمام لینک های خارجی به سایت شما و همچنین فهرست بندی موتور های جستجو شکسته می شود. برای رفع این مشکل، باید تنظیمات 301 تغییر مسیر (ریدایرکت) را تنظیم کنید. شما می توانید این کار را به راحتی با افزونه Simple 301 Redirects انجام دهید.

رفع خطا های داخلی سرور ووکامرس- خطای 500

خطای سرور داخلی یا خطای 500 می تواند ناشی از تعدادی خطای دیگر باشد. اما 2 راه حل رایج برای رفع آن وجود دارد:

  1. بررسی کنید که آیا فایل .htaccess خراب است یا نه
  2. فایل های WordPress core جدید را آپلود کنید.

برای بررسی سلامت فایل .htaccess از طریق FTP وارد سایت شوید و فایل htaccess. را در پوشه اصلی تنظیمات وردپرس خود پیدا کنید.

یافتن فایل htaccess. برای رفع خطای ووکامرس

پس از آن، روی فایل htaccess. کلیک راست کرده و نام آن را به چیزی متفاوت تغییر دهید. پس از انجام این کار، دوباره وارد سایت خود شوید تا ببینید آیا خطا ادامه دارد یا خیر.

تغییر نام فایل htaccess.

اگر مشکل با این راه حل برطرف نشد یعنی فایل htaccess. خراب نبوده است .بنابراین اکنون نام فایل را مجددا به حالت قبل برگردانید. راه حل دیگربرای حل این مشکل آپلود دوباره فایل های اصلی وردپرس است. برای این کار باید از طریق FTP به فایل های وردپرس خود روی سرور دسترسی داشته باشید و تمام فایل های موجود در دایرکتوری root به جز پوشه «wp-config.php» و «wp-content» را حذف کنید.

یک فایل فشرده از آخرین نسخه وردپرس را دانلود کنید، آن را از حالت فشرده خارج کرده و در سیستم خود ذخیره کنید. سمت چپ صفحه را چک کنید و پوشه ای را که حاوی فایل های جدید وردپرس شما است باز کنید. تمام فایل های موجود در پوشه، به جز پوشه wp-content و فایل wp-config.php را انتخاب کنید. روی فایل های انتخاب شده کلیک راست کرده و upload را انتخاب کنید.

رفع خطای 503 Service unavailable

Service unavailable خطایی است که زمانی رخ می دهد که سرور پاسخ های مناسب PHP را دریافت نمی کند. توجه به این نکته ضروری است که این پیغام خطا به اشکال مختلفی ظاهر می شود. این ها چند نمونه از کد های وضعیت HTTP هستند:

  • 503 Service Unavailable
  • HTTP/1.1 Service Unavailable
  • سرویس در دسترس نیست – DNS (سرور نام دامنه) خراب شد
  • خطای HTTP 503

برای رفع این خطا مراحل زیر را انجام دهید:

  1. صفحه را ریلود کنید.
  2. روتر و مودم خود را مجددا راه اندازی کنید.
  3. فایل های Log را بررسی کنید.
  4. سرور را راه اندازی مجدد کنید.
  5. سرور خود را برای پیدا کردن مشکلات اتصال بررسی کنید.
  6. پیکربندی فایروال را بررسی کنید.
  7. اشکالات و باگ ها را بررسی کنید.
  8. یک قالب پیش فرض را فعال کنید و بررسی کنید که آیا خطای 503 Service unavailable از بین رفته است یا خیر.
  9. به عنوان آخرین راه حل با ارائه دهنده سرویس هاست خود تماس بگیرید.

رفع خطا های ووکامرس در گرفتن تصاویر از سروری دیگر

این خطا بیشتر زمانی رخ می دهد که در حال وارد کردن تصاویر از یک URL خارجی هستید. در این حالت سرور دیگر ممکن است درخواست های دریافتی از فروشگاه ووکامرس شما را مسدود کند. یک راه حل آسان برای این کار آپلود دستی تصاویر در فهرست wp-content/uploads است. پس از آن، می توانید اسکریپت import را اجرا کنید. با این حال، اگر این کار نیز خطا را برطرف نکرد، می توانید با ارائه دهندگان خدمات هاست خود تماس بگیرید تا حداکثر زمان ورودی سرورتان را از -1 به 36000 افزایش دهید.

رفع خطای محصول ( شما اجازه دسترسی به… را ندارید)

این خطا پیغام 403 Forbidden را نشان می دهد. به این معنی که شما مجوز معتبری برای دسترسی به برخی از فایل ها یا یک فایل خاص را ندارید. این خطا معمولاً به دلیل خرابی فایل htaccess. یا مجوز های فایل یا پوشه اشتباه، یا مسدود شدن آدرس های IP رخ می دهد.

برای رفع خطای 403، می توانید فایل htaccess. خود را بازنشانی کنید یا مجوز های پوشه یا فایل خود را تغییر دهید. اگر پس از تلاش برای رفع این خطا، مشکل همچنان در ووکامرس وجود داشت، ممکن است لازم باشد از یک فرد متخصص کمک بگیرید یا با شرکت ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید.

3. رفع خطا های PHP fatal ووکامرس

این ها خطا های حیاتی در PHP هستند که بلافاصله اسکریپت را خاتمه می دهند. این نوع خطا را می توان به راحتی رفع کرد، زیرا آن ها بازخوردی بصری از خطا های داخلی را نشان می دهند. در این بخش برخی از رایج ترین خطا های PHP fatal و نحوه رفع آن ها آورده شده است.

اندازه حافظه مجاز تمام شده است

این خطا نشان می دهد که از محدودیت حافظه تنظیم شده در PHP فراتر رفته اید. برای افزایش آن، باید به پوشه root سایت خود دسترسی داشته باشید و به دنبال فایل wp-config.php بگردید.

پیدا کردن فایل wp-config.php

سپس روی آن کلیک راست کرده و View یا Edit را انتخاب کنید تا فایل با یک ویرایشگر متن باز شود.

ویرایش فایل wp-config.php برای رفع خطای ووکامرس

سپس این کد را اضافه کنید:

define( ‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘256M’ );
افزودن کد define( ‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘256M’ );

اگر این راه حل جواب نداد، باید با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید.

خطا Maximum execution time exceeded

اگر با این خطای رایج مواجه شدید، احتمالاً مشکل شما مربوط به یک افزونه است. این خطا یعنی یکی از افزونه های شما ممکن است اسکریپتی را اجرا کند که اجرای آن خیلی طول می کشد. برای حل این مشکل، ممکن است مجبور شوید حداکثر زمان اجرای وب سایت خود را تغییر دهید.

برای این کار از طریق FTP به صورت ریموت باید به فایل های خود دسترسی داشته باشید. درست مانند مراحل قبلی، فایل htaccess را پیدا کرده و روی آن راست کلیک کنید. View یا Edit را انتخاب کنید.

ویرایش فایل htaccess برای رفع خطای ووکامرس

فایل را در یک برنامه notepad باز کنید و این خط کد را به پایین فایل اضافه کنید.

php_value max_execution_time 300

با افزایش زمان اجرا می توانید این خطا را برطرف کنید.

نتیجه گیری

باید بدانید که حتی پس از خواندن یک آموزش مفصل مانند این، باز هم موقعیت هایی وجود دارد که در وردپرس یا ووکامرس با خطا هایی مواجه می شوید که ممکن است نتوانید آنها را رفع کنید! اگر چنین اتفاقی افتاد، از یک متخصص کمک بگیرید. آن ها می توانند به راحتی مشکل پیش آمده برای وب سایتتان را حل کنند. اما در صورت مشاهده خطا های رایج، این مقاله به شما ساده ترین راه حل ها برای رفع مشکلاتتان را نشان می دهد. امیدواریم خواندن این مقاله به شما در رفع مشکلتان کمک کرده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا