آموزش سرور

آموزش انتقال رکوردهای DNS در کلودفلر و اکسپورت و ایمپورت کردن در آن

کلودفلر (Cloudflare) را باید بزرگترین و بهترین ارائه دهنده CDN در تمام دنیا دانست. بسیاری از کسانی که از شبکه های توزیع محتوا استفاده می کنند، ترجیح می دهند تا از خدمات کلود فلر بهره ببرند. حال تصور کنید که می خواهید رکوردهای DNS دامنه خود را که در کلودفلر میزبانی می شود، به جای دیگری انتقال دهید و یا قصد دارید که رکوردهای DNS را به کلودفلر وارد کنید. اگر قصد این کار را داشته باشید، چگونه می خواهید آن را انجام دهید؟ ما در این مطلب قصد داریم تا در خصوص انتقال رکوردهای DNS در کلودفلر بیشتر صحبت کنیم.

مراحل اکسپورت و ایمپورت کردن تنظیمات DNS در کلودفلر

در صورتی که دامنه شما رکوردهای کمی داشته باشد، ممکن است بخواهید تا رکوردهای خود را به صورت دستی به کلودفلر وارد کنید. اما تصور کنید که دامنه شما صدها رکورد مختلف داشته باشد. در این صورت اگر بخواهید تمامی مراحل را به صورت دستی انجام دهید، بازآفرینی همه این رکوردها، عملی بسیار سخت و دشوار خواهد بود. این در حالی است که در چنین مواردی می توانید از ویژگی ایمپورت و اکسپورت کلودفلر بهره ببرید.

زمان مورد نیاز: 5 minutes.

برای این که بتوانید تنظیمات DNS خود را در کلودفلر اکسپورت و ایمپورت کنید، نیاز است تا مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید:

  1. ورود به حساب کاربری

    در این قدم نیاز است تا به حساب کاربری خود در کلودفلر وارد شوید.

  2. انتخاب دامنه

    در قدم بعدی نیاز است تا از منوی کشویی که در گوشه سمت چپ بالا قرار گرفته است، دامنه را انتخاب و روی ان کلیک کنید.

  3. انتخاب DNS

    حال روی گزیه “DNS” کلیک کنید. اکنون این فرصت برای شما وجود دارد تا DNS را در کلودفلر اکسپورت و ایمپورت کنید.انتخاب گزینه DNS

  4. انتقال رکوردها

    در این مرحله از انتقال رکوردهای DNS کلودفلر، شما می توانید به سادگی تمامی رکوردهای DNS لیست شده را پیدا کنید. کافی است تا به انتهای لیست مراجعه کرده و روی پیوند “Advanced” کلیک کنید.انتقال رکوردهای DNS در کلودفلر

  5. اکسپورت شدن رکوردها

    اکنون با کلیک کردن روی دکمه اکپسورت، می توانید یک نسخه پیشتیبان از تمامی رکوردهای دامنه به خصوص خود، دریافت کنید. توجه داشته باشید که فایل اکسپورت شده در قالب BIND خواهد بود.

BIND چیست؟

BIND یک نرم افزار منبع باز DNS است که به صورت کلی برای انتشار اطلاعات مختص به DNS از آن استفاده می شود. BIND قادر است تا تمامی پروتکل های DNS را پیاده سازی کند. کلودفلر نیز از قالب BIND برای صادر کردن رکوردهای خود استفاده می کند. از این رو اگر قصد انتقال رکوردهای DNS کلودفلر را دارید، می توانید آن ها را در قالب BIND دریافت کنید.

فایل های BIND

 مراحل انتقال رکوردهای DNS کلودفلر

حال تصور کنید قصد دارید تا رکوردهای DNS را در کلودفلر ایمپورت کنید. برای انجام کار نیاز است تا مراحل زیر طی شوند:

  • مرحله اول: روی تب DNS کلیک کنید.
  • مرحله دوم : حال نیاز است تا پیوند “Advanced” را پیدا کنید. برای این کار به قسمت پایین مراجعه کرده و بعد از یافتن، روی آن کلیک کنید.
  • مرحله سوم : در این مرحله نیاز کافی است تا روی دکمه “آپلود” کلیک کرده تا تمامی رکوردهای DNS به دامنه انتخاب شده شما، ایمپورت شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا