آموزش مجازی

بهترین اپلیکیشن های موبایل برای تنظیم تلفن VoIP بر روی گوشی

روز به روز به تجهیزات و لوازم فناوری افزوده می شود و از این طریق فاصله بین انسان ها کاهش پیدا می کند. دیگر مانند قبل ارتباط برقرار کردن با کشورهای خارجی گران و چالش برانگیز نیست. امروزه تماس هایی وجود دارد که به کمک آن می توانید مکالمات بین المللی را تجربه کنید. به کمک VOIP می توانید تماس تلفنی بر بستر اینترنت را تجربه کنید. اما جالب است بدانید که حتی از طریق تلفن های همراه خود نیز امکان برقراری تماس به صورت ویپ را دارید. تنها کافی است که یک اپلیکیشن VoIP را بر روی گوشی های همراه خود نصب کنید. ما در این مطلب برترین اپلیکیشن های VoIP که می توانید از آن ها استفاده کنید را به شما معرفی خواهیم کرد.

آشنایی با اپلیکیشن VoIP

اپلیکیشن VoIP یک نرم افزار تلفنی است که عملکرد یک تلفن IP را تقلید می کند. این اپلیکیشن به کاربران فناوری Voice Over IP این امکان را می دهد تا به سادگی تماس های مدنظر خودشان را برقرار کنند. برای مثال تصور کنید که می خواهید از یک سرویس Voice Over IP استفاده کنید، اما قصد ندارید با سخت افزار خاصی مانند تلفن های IP و یا آداپتورهای ATA سر و کار داشته باشید.

همچنین ممکن است هنگام نصب ویپ و راه اندازی IP PBX یا SoftSwitch درگیر پیکربندی های پیچیده ای شوید. در این صورت، بهترین گزینه برای شما، استفاده از اپلیکیشن VoIP است. سرور VoIP این امکان را به شما می دهد تا به کمک اپلیکیشن VoIP با استفاده از گوشی همراه و یا کامپیوتر خود، یک حساب VoIP.ms ایجاد کرده و تماس برقرار کنید. ما در ادامه برخی از بهترین نرم افزارهای تلفنی VoIP را به شما معرفی خواهیم کرد.

اپلیکیشن VoIP Acrobits

آکروبیت Acrobits

Acrobits یکی از شرکت های پیشگام در ارائه نرم افزارهای مختلف است. این شرکت اپلیکیشن VoIP خود را در سال 2009 راه اندازی و به بازار معرفی کرد. یک سال بعد از آن، نسخه ای جدید از این نرم افزار ارائه شد که در خود راه حل SIP را با ویژگی های تجاری با نام Groundwire منتشر کرد. هر دو این راه حل ها هم برای سیستم عامل اندروید و هم برای اپل و دسکتاپ، ویندوز و ios در دسترس است. این نرم افزار، ویژگی های زیادی را در برقراری ارتباطات Voice Over IP ارائه می کند.

از جمله این ویژگی ها می توان به تماس امن (با پشتیبانی از چندین الگوریتم رمزگذاری ZRTP)، اعلان های از نوع Push برای تماس های ورود و پیام رسانی Acrobits به همراه قابلیت های White tags را نام برد. این ویژگی ها به کاربران شرکت ها اجازه می دهد تا تماس های خود را با آرم و اطلاعات شرکتشان، سفارشی سازی کنند.

نکته قابل توجه در این اپلیکیشن VoIP این است که این نرم افزار می تواند محیطی به صورت یکپارچه در اختیار کاربران قرار دهد تا به سادگی از نسخه موبایل به نسخه دسکتاپ و برعکس، حرکت کنند. در نسخه های اخیر، این نرم افزار همچنین پشتیبانی از ویدئو را هم به قابلیت ها خود اضافه کرده است. از این رو کاربران می توانند بدون مشکل تماس های ویدئویی و کنفرانس های خود را به سادگی برقرار کنند. Acrobits یک ابزار بسیار قدرتمند را هم در نسخه معمولی و هم در نسخه تجاری ارائه می دهد.

اپلیکیشن VoIP Bria

بریا Bria

دومین مورد از اپلیکیشن های VoIP، نرم افزار Bria است. این نرم افزار یکی دیگر از رقابت کنندگان قدرتمند در بازار تلفن های نرم افزاری SIP است که آن هم در سال 2009 به بازار معرفی شد. راه حل های این نرم افزار فراتر از یک تلفن نرم افزاری است. جالب آن است که این اپلیکیشن VoIP یک نسخه کاملا رایگان نیز دارد. Bria به کاربران خود این اجازه را می دهد تا از ارتباطات VoIP، کنفرانس های ویدیویی، پیام های تیمی و اشتراک گذاری صفحه بهره مند شوند.

این نرم افزار شامل تمامی ابزارهای لازم برای برقراری یک ارتباط موفق بوده و علاوه بر این، مزایای دیگری مانند دکمه ضبط تماس داخلی و وارد کردن مخاطبین از نمونه ای دیگر را هم دارد. Bria یک راه حل متمرکز در بین راه حل های SIP تلفن های نرم افزاری برای Mac Address Book و Microsoft Outlook ارائه می دهند. ویژگی پاسخ خودکار آن را می توان به گونه ای پیکربندی کرد که وظایف دقیقی را انجام دهد. برای مثال، اعضای تیم را قادر می سازد تا در دسترس بودن خود را در داخل برنامه اعلام کنند.

این اپلیکیشن VoIP همچنین با توسعه دهندگان PBX مانند Asterisk و FreePBX سازگار است. تلفن Bria و راه‌حل‌های آن که مشتریان شرکتی‌تر را هدف قرار داده است، می‌تواند به طور قابل توجهی یکی از بهترین تلفن‌های نرم‌افزاری برای مشاغل باشد.

اپلیکیشن ویپ GS Wave

Grandstream Wave (GS Wave)

Grandstream پیشگام شناخته شده در صنعت VoIP است. محصولات با کیفیت این شرکت طیف وسیعی از ATA (آداپتورهای تلفن آنالوگ) گرفته تا تلفن های IP و راه حل های پیچیده تری مانند PBX را ارائه می دهند. اگرچه که این اپلیکیشن VoIP برای کار در محیط های دسکتاپ، وب و موبایل طراحی شده است، اما GS Wave می تواند با IP PBX UCM6300 نیز کار کرده و به طور کامل خود را با آن یکپارچه کند.

با این حال، دسترسی آن فقط به همین مورد محدود نمی شود. امروزه، مشتریان نرم افزاری Grandstream می توانند از این اپلیکیشن VoIP به عنوان یک برنامه کاربردی مستقل استفاده کنند و تمام مزایای یک تلفن IP را تنها با چند کلیک برای پیکربندی صحیح آن، دریافت کنند. با این که شاید راه اندازی این نرم افزار از سایر نرم افزارهای موجود در این لیست، سخت تر باشد، با این حال، این نرم افزار، یک گزینه عالی برای استفاده کامل از خدمات VoIP است.

اپلیکیشن VoIP Linphone

Linphone

مگر می شود در خصوص اپلیکیشن های VoIP صحبت کرد اما نامی از Linphone به میان نیاورد؟ Linphone (Linux Phone) یک راه حل نرم افزاری SIP منبع باز رایگان است که می تواند برای تماس های صوتی و تصویری به عنوان یک کلاینت مستقل یا از طریق یک سوئیچ VoIP یا IP PBX مورد استفاده قرار بگیرد. این اپلیکیشن اولین بار برای برطرف کردن نیاز کاربران لینوکس برای داشتن یک راه حل نرم افزاری، به وجود آمد.

با این حال، Linphone امروزه از چندین پلتفرم مانند Windows و macOS در سمت دسکتاپ و همچنین Windows Phone، iOS و Android در سمت ارتباطات تلفن همراه پشتیبانی می‌کند. راه اندازی Linphone شاید برای کاربرانی که با فناوری آشنا نیستند، کمی دشوار باشد. با این حال، به عنوان یک راه حل منبع باز، آموزش های آنلاین مختلف موجود در وب سایت آنها و همچنین راهنماهای موجود در انجمن های متعدد، می تواند به شما کمک کند. 

اپلیکیشن VoIP Zoiper

زوپیر Zoiper

گزینه آخر در لیست اپلیکیشن های ویپ، Zoiper است. Zoiper Classic یا Zoiper5 یکی از محبوب ترین راه حل های تلفن نرم افزاری SIP در بازار است که توسط بسیاری از کاربران به عنوان بهترین تلفن نرم افزار SIP انتخاب شده است. Zoiper با پشتیبانی از چند پلتفرم (اپل، اندروید و دسکتاپ)، راه حلی مناسب برای بخش بزرگی از صنعت VoIP است.

Zoiper به دلیل داشتن پایداری بالا در برقراری ارتباط و همچنین یک رابط کاربری مناسب، توانسته است تا رضایت کاربران شخصی و تجاری را به دست بیاورد. این اپلیکیشن VoIP برای کاربران شرکتی، علاوه بر تمامی ویژگی‌های ارتباطی ضروری، ویژگی های دیگری مانند اعلان‌های پوش، نام تجاری مشتری، تعامل API و راه‌حل‌های SDK را نیز ارائه می ‌دهد.

 این ویژگی به کاربران ماهرتر این اجازه را می دهد تا رابط خود را به طور کامل تغییر داده و سفارشی کنند. راه ‌اندازی Zoiper و همچنین رابط کاربری آن آسان است. از این رو همه افراد می توانند به سادگی از آن استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا