آموزش سرور

معرفی بهترین تلفن و تجهیزات سیستم VoIP به همراه مزایا و معایب

Voice over Internet Protocol یا VoIP فناوری است که امکان برقراری تماس های تلفنی از طریق اینترنت را فراهم می کند. تلفن های VoIP امکان پاسخگویی هم در محل کار و هم از راه دور را فراهم می کنند. این موضوع برای به حداکثر رساندن خدمات پشتیبانی مشتریان بسیار کارآمد است.

تلفن های VoIP بسته به نیازهای خاص سازمان، انواع مختلفی دارند. برخی از آنها بر روی سیستم عامل های مدرن از جمله Android اجرا می شوند تا ویژگی های پیشرفته تری را ارائه دهند. برخی از این تلفن ها به طور خاص برای برقراری تماس کنفرانسی طراحی شده اند.

در ادامه ما تعدادی از تلفن های VoIP از برندهای محبوب را از جنبه های مختلف مقایسه کرده ایم. کیفیت صدا، طراحی و تداوم اتصال مواردی هستند که در این مقایسه مورد توجه بوده اند. ما همچنین تلفن های این لیست را از نظر رابط کاربری و سهولت راه اندازی بررسی کرده ایم.

معرفی بهترین تلفن های VoIP

برندهای اصلی ارائه دهنده تلفن های ویپ Cisco، Poly، Grandstream IP phones، Mitel و چندین برند دیگر مانند Nextiva و RingCentral می باشند. این ارائه دهندگان VoIP بخش قابل توجهی از بازار تلفن های IP را با ارائه ویژگی های کاربردی از جمله کلید شماره گیری سریع، نمایشگر گرافیکی، سازگاری با بلوتوث و… به خود اختصاص داده اند. در این بخش تعدادی از بهترین تلفن های VoIP را معرفی کرده ایم.

تلفن voip سری 6800, 7800, 8800 در سیسکو

ویژگی کلیدیویژگی مثبتویژگی منفی
– سیمی
– ارتباطات رمزگذاری شده
– کلیدهای خط کاملا قابل برنامه ریزی
– ویژگی های ارتباطی یکپارچه
– سهولت استفاده و آموزش
– نمایشگر LCD
– سوئیچ اترنت گیگابیتی یکپارچه
– مصرف پایین برق
– کیفیت صدای عالی
– سخت افزار قابل اعتماد
– صفحه نمایش سیاه و سفید در مدل های قدیمی تر
– GUI می تواند بصری تر باشد.

سیسکو طیف گسترده ای از سخت افزار، نرم افزار و سایر تجهیزات مخابراتی را ارائه می دهد. اما در سال های اخیر این شرکت با ارائه بهترین تلفن های تجاری VoIP به محبوبیت بیش تری دست یافته است. شرکت سیسکو اکنون مجموعه ای از گوشی های مختلف از جمله تلفن های ابری، تلفن های PBX و… را تولید می کند.

تلفن های ویپ سری های 6800، 7800 و 8800 سیسکو مدل هایی هستند که تصمیم به معرفی آن ها گرفته ایم.

تلفن VoIP سری 6800 سیسکو

تلفن های ویپ سری 6800 سیسکو دارای طراحی ارگونومیک و قابلیت های صوتی با پهنای باند بالا می باشند. این دستگاه ها دارای صفحه نمایش 3.5 اینچی سیاه و سفید با وضوح بالا، همراه با نور پس زمینه سفید برای بالا رفتن خوانایی هستند.

تلفن VoIP سری 7800 سیسکو

سری 7800 با استانداردهای کاربری مشابه سری 6800 مجهز شده است. این مدل همچنین پشتیبانی از زبان محلی را ارائه می دهد و حالت ذخیره انرژی بی عیب و نقصی را دارا است.

تلفن VoIP سری 8800 سیسکو

اگر به دنبال یک تلفن UC حرفه ای هستید، سری سیسکو 8800 را به شما پیشنهاد می کنیم. این مدل نسبت به مدل های دیگر سیسکو گران تر است، اما دارای یک سوئیچ اترنت گیگابیتی داخلی، جهت اتصال به کامپیوتر و اتصال USB است.

مدل های خاصی از این سری از جمله 8845 و 8865، با قابلیت های ویدئویی HD عرضه می شوند. این ویژگی برای کسب و کارهایی که نیاز به کنترل از راه دور همیشگی دارند مناسب است.

تلفن voip سیسکو

تلفن voip سری GRP, GXP, GXV در برند Grandstream

ویژگی کلیدیویژگی های مثبتویژگی منفی
– پشتیبانی از 3 خط و 3 حساب SIP
– امکان برقراری کنفرانس صوتی 4 طرفه
– دارای 8 کلید شماره گیری سریع؛
– صفحه نمایش ال سی دی 2.8 اینچی
– بلندگوی صوتی HD
– کیفیت تماس عالی
– صفحه نمایش بزرگ LCD لمسی
– قابلیت کنفرانس
– گزارش اشکال از طرف برخی کاربران

گراند استریم نتورکز تجهیزات ارتباطی صوتی و تصویری IP را به مشاغل و مصرف کنندگان عرضه می کند. سری های GRP، GXP و GXV همه انتخاب های عالی برای افرادی هستند که به یک گوشی VoIP با کیفیت بالا نیاز دارند.

GRP

سری GRP شامل مدل های تلفن ویپ قابل حمل است. از مدل های این سری می توان GRP2600 را نام برد. این مدل دارای طراحی جدید و شیک، تجربه کاربری بالا و سیستم یکپارچه است. در این سری همچنین مدل هایی وجود دارند که از لحاظ قیمتی مقرون بصرفه اند و می توانند در محل کار یا از راه دور مورد استفاده قرار بگیرند.

GXP

سری GXP برای افرادی طراحی شده است که اغلب از تلفن استفاده می کنند و نیاز به دسترسی به ویژگی های پیشرفته تری دارند. GXP2130 عملکرد اختصاصی تلفن ثابت و SIP را ارائه می دهد و تمام ویژگی هایی که از یک تلفن VoIP خوب انتظار دارید را داراست.

هشت کلید شماره گیری سریع GXP2130 باعث می شود که به طور موثر با مخاطبین اصلی ارتباط برقرار کنید. صدای HD در این مدل باعث می شود که صدا هم از طریق گوشی و هم از طریق بلندگو واضح باشد. چهار کلید نرم افزار قابل برنامه ریزی XML امکان کنفرانس صوتی چهار طرفه را فراهم می کند و پشتیبانی از بلوتوث به شما امکان می دهد در صورت نیاز بین تلفن ها جابجا شوید.

GXV

اگر نیاز به ویژگی های بیشتری دارید سری Grandstream GXV نیاز شما را پاسخ می دهد. این دستگاه ها مجهز به عملکرد ویدئویی برای ارائه یک تجربه چند رسانه ای هستند. اضافه شدن سیستم عامل اندروید و عملکرد صفحه نمایش لمسی در این سری باعث می شود کارکنان از مزایای تلفن رومیزی و تبلت در یک دستگاه ساده و مفید بهره مند شوند.

تلفن ویپ Grandstream

تلفن voip سری های T2, 3, 4, 5 در برند Yealink

ویژگی کلیدیویژگی مثبتویژگی منفی
– سیمی
– پشتیبانی از 12 حساب SIP در برخی از مدل ها
– سازگار با Wi-Fi و بلوتوث
– سازگار با USB
– سیستم یکپارچه
– قیمت مناسب
– پشتیبانی از چندین حساب
– پشتیبانی از بلوتوث و USB
– قابل نصب روی دیوار
– بسیار مقرون به صرفه
– راه اندازی آسان
– تأخیر کم
– عدم وجود پورت USB در برخی مدل ها
– صفحه نمایش فاقد گزینه های تنظیم است.
– آداپتور برق در برخی از مدل ها موجود نیست

شرکت تجهیزات ارتباطی Yealink در ارائه ابزارهایی که مشاغل مدرن برای ارتباط با مشتریان به آن نیاز دارند، تخصص دارد. این شرکت طیف وسیعی از تلفن های VoIP را در سطوح قیمتی مختلف ارائه می دهد. بنابراین اگر به دنبال دستگاهی با قیمت مناسب می گردید، در بین سری های این شرکت، مدلی مناسب نیازتان پیدا خواهید کرد.

تلفن های VoIP سری Yealink SIP T2

این مدل تلفن ویپ یک مدل اقتصادی محسوب می شود، با این وجود اکثر ویژگی های مورد نیاز را ارائه می دهد. از ویژگی های این دستگاه می توان به فهرست تماس داخلی، صدای HD و قابلیت Power over Ethernet (PoE) اشاره کرد. LCD این مدل سیاه سفید است.

تلفن های VoIP سری Yealink SIP T3

این مدل ویژگی های مدل قبلی را دارا می باشد. علاوه بر آن با فیلتر نویز صدا و پلتفرم مدیریت دستگاه، تجربه بهتری را به کاربر انتقال می دهد.

تلفن های VoIP سری Yealink SIP T4

تمام دستگاه های این سری به دلیل مجهز بودن به سیستم عامل یکپارچه و CPU قدرتمند، به راحتی قابل نگهداری و ارتقا هستند. سری T4 به قابلیت های بلوتوث، Wi-Fi و ویژگی های ضبط USB مجهز شده است.

گوشی های VoIP سری Yealink SIP T5

برای مشاغلی که می خواهند تعریف کاملی از ارتباط و همکاری در محل کار را تجربه کنند، سری T5 را پیشنهاد می دهیم. برای مثال VP59 از یک دوربین پویا و قابل جابجایی 1080P HD، یک صفحه نمایش لمسی خازنی هشت اینچی، 27 کلید لمسی و سیستم عامل اندروید 7.1 پشتیبانی می کند. این مدل همچون تمام دستگاه های تولید شده توسط Yealink، عملکرد بسیار خوبی را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهد.

تلفن ویپ yealink

تلفن های Poly سری V و C

ویژگی کلیدیویژگی مثبتویژگی منفی
– سیمی
– صفحه نمایش با قابلیت چندلمسی
– صفحه نمایش LCD رنگی 7 اینچی
– دارای محافظ صفحه نمایش
– صفحه کلید مجازی روی صفحه
– پشتیبانی از پست صوتی
– قابلیت نصب آسان
– صفحه نمایش لمسی بزرگ
– یادگیری آسان توسط کارکنان
– پشتیبانی از بلوتوث
– برخی کاربران مشکلات مربوط به تاخیر را گزارش کرده اند.

برند Poly که قبلاً با نام Polycom شناخته می شد، همچنان به تولید تجهیزات ارتباط ادامه می دهد. تلفن های VoIP این برند به عنوان بهترین مدل ها شناخته می شوند.

این شرکت دارای دو طیف اصلی تلفن های IP است: دستگاه های سری V و C. در حالی که سری C برای پشتیبانی از کارمندان، چه در دفتر مرکزی یا خانگی طراحی شده است، سری V دارای تعدادی ویژگی برای افزایش تعامل مشتری برای مرکز تماس است.

مدل CCX

مدل های CCX به کسب وکارها این امکان را می دهند که بین هدست یا گوشی یکی را انتخاب کنند و دارای صفحه نمایش لمسی رنگی هستند. فناوری صوتی بکار رفته در این مدل تضمین می کند که افراد در برقراری ارتباط و در تماس مشکلی نداشته باشند. ویژگی انحصاری Audio Fence صدای پس زمینه را برای هر کسی که در یک دفتر شلوغ یا محیط خانه پر سر و صدا تماس می گیرد، مسدود می کند.

در میان دستگاه های سری C مدل CCX 400 جزو بهترین هاست، این مدل با نمایشگر LCD پنج اینچی چند لمسی و عملکرد مجهز به اندروید 9 عرضه می شود. مدل های CCX 500 و CCX 600 دیگر مدل هایی هستند که تاییدیه مایکروسافت داشته و با توجه به ویژگی هایی که ارائه می دهند ارزش خرید دارند.

تلفن voip مدل VVX

مدل های VVX از دستگاه های ارزان با صفحه نمایش سیاه و سفید تا مدل های لوکس و رده بالا متغیر هستند. در بین مدل های این سری، VVX 500 به دلیل عملکرد خود به عنوان یک تلفن میزبان منحصربه فرد تحسین شده است. این دستگاه به خوبی با ارائه دهنده های VoIP مختلف کار می کند.

تلفن voip پلی

Mitel سری MiVoice

ویژگی های کلیدیویژگی های مثبتویژگی منفی
– ترکیبی (سیمی و بی سیم)
– مدیریت تماس قابل برنامه ریزی
– سازگار با سمعک
– پشتیبانی از بلوتوث
– چندین پورت اترنت
– کیفیت صدای فوق العاده
– قابلیت اتصال به بلوتوث
– دارای گوشی های بی سیم
– امکان یکپارچه سازی بین تلفن همراه و تلفن کار
– برخی شکایات در مورد خرابی

میتل یکی از معتبرترین شرکت ها در عرصه ارتباطات است و کیفیت تلفن های IP یا VoIP آن یکی از دلایل آن است. دستگاه های این برند به دلیل کیفیت صوتی عالی خود مشهور هستند؛ چیزی که برای همه صنایع اهمیت فزاینده ای دارد.

MiVoice مدل 5304

در پایین ترین حد قیمت، Mitel تلفن IP MiVoice 5304 را ارائه می دهد که از پروتکل های SIP و MiNet پشتیبانی می کند. طراحی جمع و جور این مدل باعث شده که برای استقرار در محیط های کوچک از جمله کابین کشتی های کروز، تلفن های اتاق مهمان هتل، خوابگاه های دانشگاه یا کلاس های درس مناسب باشد.

MiVoice مدل 5360

MiVoice 5360 یک گوشی رومیزی است که علاوه بر امکانات تلفن، امکانات اینترنتی را در اختیار کاربر قرار می دهد. این مدل در دسته تلفن های پرقابلیت اما گران قرار دارد.

مدل 6910 دارای دو پورت اترنت گیگابیتی و صفحه نمایش LCD بزرگ 3.4 اینچی است که آن را برای مشاغل در هر اندازه ای ایده آل می کند.

MiVoice مدل 6940

یکی از دستگاه های شاخص ارائه شده توسط Mitel مدل MiVoice 6940 است. با اتصال بلوتوث 4.1 و گوشی بی سیم، کارمندان می توانند از تحرک بیشتری بهره ببرند و در هر قسمت از خانه یا محل کار تماس های کاری برقرار کنند.

جالب تر اینکه MiVoice 6940 دارای قابلیت MobileLink است، به این معنی که تماس ها و مخاطبین تلفن هوشمند را می توان با تلفن رومیزی همگام سازی کرد. صدای شفاف و با کیفیت یکی دیگر از ویژگی های بارز مدل 6940 است.

معرفی تلفن voip از برند میتل

کلام آخر

تلفن های تحت شبکه یا همان تلفن های VoIP، در بستر شبکه استفاده می شوند و از کابل شبکه و یا Wifi برای اتصال به شبکه و نهایتا سرور خود استفاده می کنند. برای استفاده از تلفن های ویپ نیاز به یک سرور ویپ دارید. بدون داشتن سرور و یا مرکز تلفن ویپ، امکان استفاده از این دستگاه ها وجود ندارد.

تلفن های ویپ مزایای زیادی دارند. قابلیت انتقال و جابجایی آسان، عدم نیاز به کابل کشی اضافی، کاهش هزینه ها و قابلیت های اضافی از جمله چت تصویری، امکان برگزاری کنفرانس چند نفره و… برای پیشبرد اهداف کاری از جمله این مزایا است.

تلفن های ویپ در انواع تلفن های کارمندی، تلفن های مدیریتی و اپراتور، تلفن های بیسیم IP، تلفن های کنفرانسی و تلفن های تصویری تولید و عرضه می شوند. در انتخاب یک دستگاه مناسب پارامترهایی همچون تعداد لاین، تعداد اکانت سیپ، پورت گیگ، اتصال از طریق Wifi، دکمه های قابل تعریف BLF و… اهمیت دارد.

در این مقاله تعدادی از بهترین تلفن های ویپ موجود را معرفی کردیم. کار با این دستگاه ها تقریبا ساده است. با این وجود بهتر است برای راه اندازی و استفاده از تجهیزات ویپ، به مجموعه خود آموزش ویپ و نحوه بکارگیری آن را بدهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا