دسته‌بندی نشده

در حال حاضر بهترین روش برای فروش آنلاین و اینترنتی چیست؟

اینترنت فضای بسیار مناسبی را برای فروش محصولات و خدمات در اختیار سازمان ها، شرکت ها و کسب و کارها قرار داده است. با فروش اینترنتی، همه افراد در تمامی نقاط می توانند از تمامی خدمات و محصولات شما دیدن کرده و در صورت نیاز از شما خرید کنند. اما سوالی که برای اکثر افراد به وجود می آید، این است که بهترین روش فروش آنلاین در حال حاضر کدام روش است؟

اگر شما هم در حال خواندن این محتوایید، بدون شک یکی از افرادی هستید که به دنبال پاسخ می گردید. ما در این مطلب قصد داریم تا بهترین و مناسب ترین روش ها برای فروش آنلاین را به شما معرفی کنیم و نشان دهیم که چگونه می توانید به روشی آسان و کارآمد، فروش آنلاین را تجربه کنید.

بهترین روش فروش آنلاین

ممکن است شما هم محصول و یا خدماتی در اختیار داشته باشید که بخواهید آن را به تمامی افراد حاضر در فضای اینترنت معرفی کنید. باید بدانید که امروزه با گسترش کسب و کارهای بسیار مختلف، راه های متنوعی نیز برای فروش آنلاین وجود دارد. هر کدام از این روش ها، دارای ویژگی ها و فاکتورهای مخصوص به خودشان هستند. این که کدام یک از آن ها بهترین روش فروش آنلاین است، کاملا به خودتان و شرایطتان بستگی دارد.

اما اجازه دهید تا در ادامه به صورت کامل در خصوص لیستی از بهترین روش های فروش آنلاین صحبت کنیم.

ساخت فروشگاه اینترنتی

این راه یکی از واضح ترین و البته پیشرفته ترین راه ها برای فروش آنلاین است. با در اختیار داشتن یک فروشگاه آنلاین، می توانید به صورت کامل بر پلتفرم، محصولات خود، قیمت هایی که ارائه می کنید و نحوه پرداخت کنترل داشته باشید.

این موارد تنها بخشی از مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی است. البته باید اشاره کرد که این روش، در مقایسه با سایر روش هایی که در ادامه آورده می شوند، بیشترین سرمایه اولیه را نیاز دارد. حتی اگر قصد داشته باشید که فروشگاه خود را به کمک سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس ایجاد کنید، هنوز هم به هاست فروشگاهی نیاز خواهید داشت. البته که پلتفرم هایی وجود دارند که شما را در ساخت هر چه بهتر فروشگاه های اینترنتی و آنلاین کمک می کنند.

به دیدگاه بسیاری از افراد، این روش، بهترین روش فروش آنلاین شناخته می شود. فروشگاه آنلاین شما، مرکز عالی عملیاتی شما است که می تونید سایر کانال های فروش خود را هم به آن اضافه کنید. در ادامه بیشتر در خصوص این موارد صحبت می کنیم.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی
یکی از پیشرفته ترین راه ها برای فروش آنلاین، راه اندازی فروشگاه اینترنتی است.

فروش از طریق بازارهای آنلاین

سایت هایی مانند دیوار، شیپور، با سلام و سایر پلتفرم های مشابه، می تواند جزو بهترین روش فروش آنلاین در نظر گرفته شوند. چنین پلتفرم هایی برای دستیابی به اولین مشتریان، بدون نیاز به سرمایه گذاری مستقیم در بازاریابی، بسیار عالی خواهند بود.

شما باید بدانید که چه محصولی را به چه صورت در این پلتفرم ها قرار دهید تا سایر افراد بتوانند از آن ها دیدن کرده و دست به خرید بزنند. البته پیشنهاد می کنیم اگر در حوزه خاصی فعالیت دارید (برای مثال، لباس، کتاب، نرم افزار و…)، به دنبال بازارهای آنلاینی بگردید که به صورت مستقیم با محصولات شما در ارتباط هستند.

فروش در شبکه های اجتماعی (از بهترین روش های فروش آنلاین)

یکی دیگر از بهترین روش های فروش آنلاین، فروش در شبکه های اجتماعی است. شبکه های اجتماعی به شما این اجازه را می دهند تا رابطه ای شخصی تر با مشتریان خود برقرار کنید. در این روش، نیاز است تا در رسانه های اجتماعی حضور پیدا کرده، سعی کنید تا دنبال کننده دریافت کرده و سپس محصولات خود را مستقیما از طریق همین رسانه های اجتماعی به دنبال کنندگان خود، ارائه کنید.
البته در پاسخ به این سوال که آیا برای دریافت سفارش ها، پردازش آن ها و پذیرش پرداخت به یک سیستم اضافی نیاز دارید یا خیر، بستگی به نوع پلتفرم مورد نظر و البته روش کاری شما خواهد داشت. برای مثال، صفحات فروشگاهی فیس بوک یا اینستاگرام، تقریبا همه آن چیزی که نیاز دارید را در اختیار شما قرار خواهند داد. فروش در شبکه های اجتماعی، هنوز هم جزو بهترین روش فروش به شمار می روند.

بهترین روش فروش آنلاین- شبکه های اجتماعی
یکی از بهترین روش های فروش آنلاین در ایران، فروش از طریق شبکه های اجتماعی (مخصوصا اینستاگرام) است.

فروش از طریق سرمایه گذاری مشترک

گزینه بعدی در لیست بهترین روش فروش آنلاین، فروش از طریق سرمایه گذاری مشترک است. این روش فروش آنلاین به معنای وارد شدن به شراکت با دیگر صاحبان کسب و کار است. در این حالت، شما هزینه ای را به شرکت مورد نظر پرداخت می کنید و آن ها در قبال این هزینه، اجازه دسترسی به مخاطبانشان را به شما می دهند. همچنین می توانید چیز دیگری را از شرکت مورد نظر خود، درخواست کنید.
این روش فروش آنلاین، شاید برای افرادی که به تازگی شروع به کار کرده اند و در حال یادگیری روش های فروش آنلاین هستند، گزینه ای سخت و دشوار باشد. با این حال، مطمئنا زمانی که در حوزه کاری خود موفق تر ظاهر شدید، می توانید در ازای دادن چیزی ارزشمند به شرکای خود، چیزی که آن ها واقعا به دنبال آن هستند، همکاری مشترکی را با آن ها تجربه کنید.

فروش از طریق ایمیل

این روزها بسیاری از افراد اذعان می کنند که ایمیل های دریافتی خود را هرگز مطالعه نمی کنند. باید بدانید که همه آن ها دروغ می گویند. ایمیل هنوز هم یکی از موثرترین راه ها برای ارتباط با افراد به صورت آنلاین است. فرقی ندارد که دلایل شما برای این ارتباط، دلایل شخصی است یا تجاری؛ ایمیل مارکتینگ می تواند به عنوان بهترین روش فروش آنلاین در نظر گرفته شود.
شاید تنها نقطه ضعف فروش از طریق ایمیل آن است که در وهله اول نیاز است تا به لیستی از آدرس های ایمیل دسترسی داشته باشید. پیدا کردن چنین لیستی در ابتدا کار ساده ای نخواهد بود. در حالت ایده آل، شما باید خودتان دست به کار شده و فهرستی را تهیه کنید. می توانید در قبال ارائه یک خبرنامه، ایمیل افراد را دریافت کنید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد تا ایمیل مشتریان فعلی خود را بلافاصله پس از خرید، دریافت کنید.
البته که راه دیگری نیز برای دستیابی به چنین لیستی وجود دارد. از نظر فنی، شما می توانید لیستی از ایمیل های مختلف را از شخص ثالثی خریداری کنید. اما تجربه نشان داده است که به صورت کلی، نتایج چنین کاری چندان خوب نخواهد بود.

همکاری در فروش (Dropshipping)

به کمک Dropshipping شما به عنوان واسطه ای بین عرضه کننده محصول و مشتری عمل خواهید کرد. به عبارت دیگر، در این روش، مشتری چیزی را از شما خریداری می کند. اما هر چیزی را که می خرد، در واقع مستقیما از سوی سازنده به مشتری ارسال می شود. شما تنها نقش واسطه را در این بین ایفا خواهید کرد. به کمک روش همکاری در فروش، شما می توانید طیف وسیعی از محصولات را بدون نگرانی در خصوص انبارداری آن به فروش برسانید.
با این که پتانسیل درآمد در هر واحد فروش از طریق Dropshipping کمتر خواهد بود، اما حجم فروش بیشتر می تواند این مشکل را برطرف کند. روش همکاری در فروش، می تواند بهترین روش فروش آنلاین برای افرادی باشد که خود هیچ محصول و یا خدماتی در اختیار ندارند. شما می توانید به کمک سیستم همکاری در فروش وب سایت های معتبر کار خود را آغاز کنید.

فروش از طریق دیجی کالا

فروشگاه دیجی کالا را می توان بزرگترین بازار آنلاین ایران در حال حاضر دانست. همین امر موقعیت بسیار ویژه ای را در اختیار افرادی که با دیجی کالا همکاری می کنند، قرار می دهد. چند راه برای فروش آنلاین از طریق دیجی کالا وجود دارد:

  • شما می توانید محصولات خودتان را به صورت معمول، در دیجی کالا عرضه کرده و بفروشید. بدین صورت دیجی کالا مشتریان را به صورت مستقیم برای شما جذب خواهد کرد. اما این شما هستید که باید خودتان تمام مراحل دریافت سفارش تا ارسال محصول را انجام دهید.
  • در روش دیگر، شما می توانید محصولات خودتان را برای شرکت دیجی کالا ارسال کرده و فروش آن ها را در اختیار این وب سایت قرار دهید.
  • همچنین می توانید از سیستم همکاری در فروش دیجی کالا نیز کمک بگیرید.

هر کدام از روش های همکاری و فروش به کمک دیجی کالا، دارای مزایا و معایب و هزینه های خاص خودشان هستند. این شما هستید که انتخاب می کنید کدام روش، بهترین روش فروش آنلاین به کمک دیجی کالا خواهد بود.

فروش از طریق تبلیغات گوگل یا اینستاگرام

شما از طریق تبلیغات گوگل (Google Ads) و یا اینستاگرام می توانید به صورت مستقیم دست به فروش آنلاین بزنید. این رویکرد بازاریابی محصول با قرار دادن شما در فیلدهای خبری یا نتایج گوگل، مشتریان بیشتری را به سمت شما روانه می کند. البته باید اشاره کرد که برای استفاده از چنین قابلیت هایی، نیاز است تا هزینه ای را پرداخت کنید. بعد از پرداخت چنین هزینه ای می توانید تبلیغات خودتان را انجام داده و مشتریان هدف را به صورت مستقیم به صفحه فروش هدایت کنید.
البته برای این که این روش، به بهترین روش فروش آنلاین برای شما بدل شود، نیاز است تا در قدم اول بودجه مناسب با حاشیه امنی را برای آن تخصیص دهید. بدین صورت می توانید مطمئن باشید که در میانه راه، شکست نخواهید خورد. استفاده از تبلیغات گوگل و اینستاگرام یکی از سریع ترین راه های رسیدن به فروش بیشتر است. اساسا از لحظه ای که کمپین تبلیغاتی خود را راه اندازی می کنید، مشتریان به صفحه فروش شما سرازیر خواهند شد.

بهترین روش فروش آنلاین- تبلیغات گوگل
در روش تبلیغات، گوگل با قرار دادن شما در فیلدهای خبری یا نتایج جستجو، مشتریان بیشتری را به سمت شما روانه می کند.

نکات مهم برای داشتن فروش آنلاین بهتر

روز به روز به تعداد افرادی که در بستر اینترنت دست به فروش آنلاین می زنند، افزوده می شود. شما تنها زمانی می توانید با چنین افرادی دست به رقابت بزنید که در کنار یافتن بهترین روش فروش آنلاین، نکات مهم فروش را هم به خاطر بسپارید. برخی از مهمترین این نکات عبارت خواهند بود از:

برای یافتن بهترین روش فروش آنلاین، تصمیم بگیرید چه چیزی بفروشید.

نکته بسیار مهم در مورد فروش آنلاین این است که اینترنت تقریبا به شما این اجازه را می دهد تا هر چیزی را به فروش برسانید. هیچ محدودیتی برای فروش آنلاین وجود ندارد. در حالی که این فاکتور به شما اجازه آزادی عمل بسیار زیادی می دهد، اما در وهله اول می تواند ترسناک هم باشد؛ چرا که هیچ نشانه روشنی در مورد این که بهترین نوع محصول برای فروش آنلاین چیست، وجود ندارد. شما باید در نهایت تصمیم بگیرید که چه محصولی را برای فروش از طریق کانال های مختلف به فروش برسانید.
جالب است بدانید زمانی که در خصوص “محصول” صحبت می کنیم، محصولات فیزیکی در ذهن همه افراد تجسم می شود. اما باید بدانید که شما می توانید حتی محصولاتی که به صورت فیزیکی وجود ندارند را هم به فروش برسانید. برخی از محصولات غیرفیزیکی که می توانید آن ها را بفروشید عبارتند از:

  • محصولات دانلودی (مانند کتاب های اینترنتی، نرم افزارها، برنامه ها)
  • خدمات
  • بلیط رویداد
  • رزرو قرار ملاقات (به خصوص برای پزشکان، سالن های آرایشی و زیبایی و …)
  • موسیقی
  • دریافت اشتراک
  • دسترسی به محتوای داخلی
  • سفارش تحویل غذا
  • و…

به علایق خود توجه کنید.

یکی از راه های بسیار مناسب برای فروش آنلاین، توجه به آن چیزی است که به آن علاقه دارید. زمینه علاقه مندی های شما، می تواند بهترین زمینه برای ورود به دنیای فروش آنلاین باشد. مسئله این است که شما نمی خواهید وارد حوزه ای شوید که نه تنها اطلاع کافی از آن ندارید، بلکه علاقه ای هم به فعالیت در آن ندارید. از این رو پیشنهاد می کنیم که در ابتدا، علائق خود را پیدا کرده و با آن ها شروع کنید.

در خصوص آن چه که در وب فروخته می شود، تحقیق کنید.

مهم نیست که قصد فروش چه چیزی را داشته باشید، همیشه این احتمال وجود دارد که شخصی چیزی مشابه آن و یا حتی خود آن را برای فروش در اختیار مشتریان قرار داده باشد. البته که این اتفاق خوبی است! زیرا شما با مشاهده رفتار او، می توانید مزایا و معایب فروش آنلاین آن چیز به خصوص را پیدا کنید. مزایای را گسترش داده و معایب را از بین ببرید. بدین صورت با انتخاب بهترین روش فروش آنلاین برای همان چیز به خصوص، می توانید موفقیت بیشتری در مقایسه با رقیب خود کسب کنید. به یاد داشته باشید که همواره درباره فروشندگان دیگر تحقیق کنید.

استفاده از چند روش فروش آنلاین
سعی کنید مخاطبین هدفتان را از طریق دو یا سه روش فروش آنلاین، جذب کنید.

مشکلی را شناسایی کنید که بتوانید در حل آن به مردم کمک کنید.

اکثر مردم به ندرت اجناس را فقط به خاطر ارزش آن خریداری می کند. بیشتر خریدها با یک مشکل شروع می شوند. برای مثال “من برای عروسی هفته آتی کفش مناسبی ندارم، پس آنلاین می شوم و یک جفت کفش می خرم.” یا این که “سایت من در رتبه بندی گوگل جایگاه مناسبی ندارد، من فردی را استخدام می کنم تا در حل این مشکل به من کمک کند.” در صورتی که مشکل را شناسایی کرده و بتوانید در حل آن به افراد کمک کنید، می توانید فروش آنلاین خوبی را تجربه کنید.

از طوفان فکری برای یافتن بهترین روش فروش آنلاین استفاده کنید.

در حالی که می توانید بهترین روش فروش آنلاین و روش ترجیحی خود را برای فروش انتخاب کنید، اما شاید همواره این بهترین رویکرد نباشد. بسته به آن چه که واقعا قصد فروش آن را دارید، بهتر است برخی از روش های دستیابی موثرتر به بازار هدف را پیدا کنید. برای مثال، ممکن است بخشی از بازار هدف شما از طریق وب سایت و بخش دیگر از طریق شبکه های اجتماعی جذب شوند. سعی کنید تا مخاطبین هدف خودتان را به کمک روش های مختلف جذب کنید.

برای یافتن بهترین روش فروش آنلاین، بازار هدف خود را شناسایی کنید.

بسیاری از افراد، بازار هدف خودشان را “تمامی کسانی که در سطح وب حضور دارند” معرفی می کنند. اما این اصلا بازار هدف خوبی نیست! اگر زمانی می خواهید تا با یافتن بهترین روش فروش آنلاین، کسب و کار خود را راه اندازی کنید، باید همه چیز را کمی مختصرتر کنید.

اولین سوالی که باید به آن پاسخ دهید این است سوال خواهد بود که “چه کسی این نوع از محصول را که من می فروشم، می خرد؟” و باز هم، “همه افراد” پاسخ مناسبی برای آن نیست.

به یاد داشته باشید که یافتن مخاطب هدف، گامی بسیار مهم در یادگیری نحوه فروش آنلاین است. یکی از راه های شناسایی بازار هدف، این است که دوباره به آن چه که رقبای شما انجام می دهند، نگاه کنید. بررسی کنید که رقبای شما به چه صورتی محصولات خود را به فروش می رسانند و نوع مشتریان آن ها را دنبال کنید. شما می توانید این کار را با نگاه کردن به صفحات رسانه های اجتماعی، عضویت در خبرنامه یا مطالعه وب سایت آن ها انجام دهید.

تمامی این روش ها، تصویری از این که چه کسانی را باید هدف قرار دهید، به شما نشان می دهند. این نوع مشتری، نسبتا پیچیده است یا معمولی تر؟ آیا مشتریان من بیشتر در اینستاگرام حضور دارند یا در تلگرام؟ آیا رقیب من بیشتر محصولات گران قیمت خود را تبلیغ می کند یا چیزهای مقرون به صرفه تری را به فروش می رساند؟ همه این سوالات مانند معدن طلایی خواهند بود که در یافتن بهترین روش فروش آنلاین به شما کمک می کنند. سعی کنید که این سوالات را شناسایی کرده و آن ها را لیست کنید. سپس به تمامی آن ها به دقت پاسخ دهید. این کار دید کلی خوبی در اختیار شما قرار می دهد و به شما در نزدیک شدن هر چه بهتر به مخاطبین هدفتان، کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا