آموزش وردپرس

آموزش اضافه کردن درگاه پرداخت ووکامرس در وردپرس

شاید شما هم جزو افرادی باشید که یک فروشگاه اینترنتی را راه اندازی کرده اید، تا بدین صورت به یک سودآوری دست پیدا کنید. باید اشاره کرد تا زمانی که درگاه پرداختی برای وب سایت خود ایجاد نکرده باشید، مشتریان شما نمی توانند مبلغی را برای دریافت خدمات و محصولات شما پرداخت کنند. از این رو راه اندازی چنین درگاه هایی از واجبات مهم یک فروشگاه اینترنتی است. حال اگر فروشگاه شما به کمک وردپرس راه اندازی شده باشد، می توانید با اضافه کردن درگاه پرداخت وردپرس و به کمک ووکامرس، این کار را انجام دهید.

ما در ادامه هر آن چیزی را که در این خصوص لازم است بدانید، به شما آموزش خواهیم داد.

آشنایی با درگاه پرداخت وردپرس

در صورتی که شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای راه اندازی فروشگاه آنلاین خود استفاده کرده اید، ممکن است پیش از این اسم ووکامرس هم به گوشتان خورده باشد. اما شاید به صورت دقیق ندانید که ووکامرس چیست. ووکامرس یک افزونه پلاگینی است که به شما در راه اندازی یک فروشگاه آنلاین کمک می کند. در واقع این افزونه را باید یکی از بهترین پلاگین های موجود برای انجام این کار دانست که افراد زیادی از آن در سراسر جهان، استفاده می کنند.

حال چرا ووکامرس تا به این اندازه محبوبیت کسب کرده است؟ باید اشاره کرد که علاوه بر سادگی در تهیه هاست ووکامرس، این پلاگین، قابلیت ها و ویژگی های بسیار منحصر به فردی دارد که در کمتر پلاگینی مشاهده خواهید کرد. از جمله مهمترین و اصلی ترین این قابلیت ها، امکان اضافه کردن درگاه پرداخت وردپرس است. چنین قابلیتی به شما این اجازه را می دهد تا محصولات و خدمات خودتان را برای فروش و کسب درآمد، در وب سایتتان قرار دهید.
ووکامرس همچنین این اجاره را به صاحبین فروشگاه می دهد که از میان روش های پرداخت، پرداخت درب منزل، پرداخت آنلاین و همچنین پرداخت به صورت چک، یکی را انتخاب کنند. اما آن چیزی که مشخص است، تمامی مدیران علاقه مند هستند که از روش پرداخت آنلاین برای فروشگاه خود استفاده کنند. به هر حال، اگر می خواهید محصول و یا خدماتی را به صورت آنلاین در اختیار افراد قرار دهید، بدون شک به یک درگاه پرداخت آنلاین احتیاج دارید. ووکامرس این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا این ویژگی را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید.

اتصال به درگاه پرداخت وردپرس با استفاده از ووکامرس

نصب درگاه پرداخت (با استفاده از ووکامرس)

جهت اضافه کردن و نصب درگاه پرداخت با استفاده از ووکامرس، می توانید از افزونه های متنوعی استفاده کنید. هرچند نیاز است تا پیش از هرگونه اقدامی، پلاگین ووکامرس را روی سایت وردپرسی خود نصب کنید. برای این کار پیشنهاد می کنیم تا ووکامرس را از فروشگاه های معتبر و شناخته شده، تهیه کنید. بعد از نصب ووکامرس، نیاز است تا محصولات خودتان را به صورت مجزا درون این پلاگین، جایگذاری کنید.
البته که ووکامرس این قابلیت را به شما می دهد تا نوع ارسال محصولات خودتان را هم مشخص کنید. اگر قصد دارید درگاه پرداخت وردپرس با استفاده از ووکامرس را امتحان کنید، نیاز است تا اقداماتی که در ادامه به آن اشاره می شود را انجام دهید.

تنظیمات درگاه پرداخت ووکامرس

حال که به صورت اجمالی با ووکامرس و قابلیت های آن آشنا شدید، زمان آن رسیده است تا درگاه پرداخت وردپرس خودتان را فعال کنید. جهت این کار، نیاز است تا گام های زیر را طی کنید:

به پیشخوان ووکامرس مراجعه کرده و از این نقطه وارد بخش پیکربندی شوید. حال شما با تب های مختلفی روبرو خواهید شد. جهت افزودن درگاه پرداخت، نیاز است تا به تب پرداخت ها مراجعه کنید. این تب امکان انجام تنظیمات لازم برای اضافه کردن درگاه های پرداخت و همچنین روش های آن را به شما خواهد داد. شما می توانید هر کدام از روش های پرداختی که در این تب وجود دارد را انتخاب کنید. کافی است تا ماژول فعال شده آن را تغییر دهید تا روش برای شما انتخاب شود.

ورود به پیشخوان ووکامرس
مشخص کردن روشپرداخت اینترنتی
برای فعال کردن هر یک از روش های پرداخت، چراغ مقابل آن را فعال کنید.

برای آشنایی بیشتر شما، ما هر 4 روش موجود در این تب را معرفی می کنیم:

  • پرداخت به شیوه کارت به کارت

در این روش پرداخت، نیاز است تا شما اطلاعات کارت و حساب بانکی خودتان را وارد کنید. حال هر زمان مشتریان قصد خرید محصول و یا دریافت خدماتی از وب سایت شما را داشته باشند، این اطلاعات برای آن ها نمایش داده خواهد شد. مشتری می تواند مبلغ مورد نیاز را مستقیما به حساب و یا کارت بانکی شما واریز کرده و سپس برای دریافت محصول و خدمات خود اقدام کند.

  • پرداخت به کمک چک

یکی دیگر از روش های پرداخت با ووکامرس، پرداخت با چک است. در این روش مشتری چکی را برای دریافت محصولات و خدمات وب سایت، برای شما ارسال خواهد کرد. سپس بعد از دریافت چک، می توانید محصول را برای مشتری ارسال کنید. با توجه به سختی ها و چالش های این روش، کمتر کسی حاضر خواهد شد تا از پرداخت به کمک چک استفاده کند.

  • پرداخت درب منزل

در این روش، شما در ابتدا محصول مورد نظر مشتری را برای او ارسال می کنید. سپس مشتریان، هزینه دریافت محصول را درب منزل به مامور پست پرداخت می کنند. پس از انجام این کار، ماموران پست وجه دریافت شده را به حساب شما واریز خواهند کرد.

  • پرداخت با پی پال

از آن جایی که تحریم های مختلفی علیه کشور ایران وضع شده است، امکان استفاده از این روش برای کاربران ایرانی وجود ندارد.
همانطور که تا بدین جا مشاهده کردید، هیچ کدام از این روش ها، امکان پرداخت آنلاین را ندارد. اما راه کار چیست؟ باید اشاره کرد که ووکامرس این فرصت را به شما می دهد تا با اضافه کردن درگاه پرداخت وردپرس، از درگاه های ایرانی برای پرداخت آنلاین استفاده کنید. این روش ساده ترین و البته کاربردی ترین روش خواهد بود. در ادامه نحوه افزودن درگاه پرداخت ریالی به ووکامرس را توضیح می دهیم.

اضافه کردن درگاه های ایرانی به ووکامرس

حال به اصلی ترین مبحث این مطلب می رسیم. چگونه می توان به ووکامرس، درگاه پرداخت ایرانی اضافه کرد؟ اگر قصد انجام این کار را داشته باشید، باید از افزونه های مختلف کمک بگیرید. در حال حاضر افزونه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد که از مهمترین آن ها می توان به افزونه زرین پال یا افزونه بانک ملت اشاره کرد.

کافی است به یک فروشگاه معتبر مراجعه کرده و نسبت به دریافت و تهیه این افزونه ها اقدام کنید. بعد از آن می توانید مراحل اضافه کردن درگاه پرداخت وردپرس در ووکامرس را طی کنید.
پیشنهاد ما به افرادی که پیش از این توانسته اند نماد الکترونیکی یا اینماد را دریافت کنند، افزونه بانک ملت است. در صورتی که شما هنوز این نماد را اخذ نکرده باشید، بهتر است تا از افزونه زرین پال استفاده کنید. البته که امکان بهره مندی از سایر درگاه ها مانند درگاه بانک پاسارگاد، درگاه بانک سامان و … نیز برای شما وجود دارد. بسته به سلیقه و شرایط خود، می توانید یکی از این درگاه ها را روی سایت فروشگاهی خود نصب کنید.

برای افزودن درگاه پرداخت ایرانی به سایت، مراحل زیر را طی کنید:

  • در قدم اول نیاز است تا افزونه مرتبط با درگاه را دریافت کنید و آن را درون افزونه های وردپرس، نصب کنید.
  • بعد از به پایان رسیدن نصب، نام درگاه شما به تنظیمات ووکامرس اضافه خواهد شد.
مراحل نصب و فعالسازی درگاه پرداخت ایرانی از طریق ووکامرس
مراحل نصب و فعالسازی درگاه پرداخت ایرانی از طریق ووکامرس
  • برای مراجعه به درگاه، ابتدا به پیشخوان ووکامرس بروید. سپس وارد قسمت پیکربندی شوید.
  • حال از این قسمت روی تب پرداخت ها کلیک کنید تا درگاه های اضافه شده برای شما نمایش داده شوند.
  • در تب باز شده، مشاهده می کنید که درگاه اضافه شده، در کنار سایر روش های پرداخت وجود دارد. حال کافی است تا با کلیک کردن روی ماژول فعال سازی، درگاه مورد نظر خود را اضافه کنید.
  • سپس تنظیمات اعمال شده را ذخیره کرده تا درگاه به شما نمایش داده شود.
  • در این قسمت برای فعال سازی درگاه، نیاز است تا اطلاعات دریافتی از بانک مورد نظر، مانند نام کاربری، رمز و … را وارد کنید تا درگاه پرداخت وردپرس برای شما فعالسازی شود.
  • در نهایت تنظیمات اعمال شده را سیو کنید تا درگاه به وب سایت شما اضافه شود.
دموی اتصال به درگاه پرداخت برای مشتریان
دموی اتصال به درگاه پرداخت برای مشتریان

در صورتی که تمامی مراحل ذکر شده در این قسمت را به درستی طی کرده باشید، درگاه پرداخت برای شما باز خواهد شد. از این پس مشتریان می توانند با پرداخت هزینه ها، محصولات فروشگاه اینترنتی شما را خریداری کنند و بدین صورت امکان کسب درآمد برای شما ایجاد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا