آموزش سرور

میزبانی مدیریت شده چیست و چه مزایایی برای کسب و کارهای کوچک دارد؟

میزبانی مدیریت شده یک نوع تامین فناوری اطلاعات است که در آن یک شرکت میزبانی، سرور های اختصاصی، فضای ذخیره سازی و سخت افزار های شبکه را به یک مشتری اجاره می دهد و آن سیستم ها را از طرف مشتری مدیریت می کند. مشتری معمولاً به سیستم‌ های اجاره‌ای دسترسی مدیریتی دارد، اما به ندرت از آن استفاده می‌کند، در عوض ترجیح می‌دهد از طریق یک رابط مبتنی بر وب با سیستم تعامل داشته باشد.

در این صورت شرکت میزبان که کار مدیریت را به عهده گرفته است باید دائما بررسی کند که سایت ها و برنامه های شما بدون مشکل اجرا می شوند. بنابراین شرکت میزبانی باید به محض بروز اشکال یا اختلال، در سریع ترین زمان ممکن اقدام به رفع خطا ها کند.

خدمات قابل ارائه برای هاست مدیریت شده در شرکت های هاستینگ

خدمات هاست مدیریت شده

خدمات مدیریت یک جنبه کلیدی برای تمایز میزبانی مدیریت شده از سایر خدمات میزبانی اختصاصی است. به طور معمول، ارائه دهندگان هاست مدیریت شده مسئول راه اندازی و پیکربندی سخت افزار و نرم افزار، پشتیبانی فنی، مدیریت پچ، نگهداری سیستم، نظارت و به روز رسانی هستند. با این حال، ارائه‌ دهندگان میزبانی مدیریت شده ممکن است لیستی از خدمات و پلن ها را ارائه دهند. اما با این وجود، خدمات میزبانی مدیریت شده را می توان برای مطابقت با نیاز های تجاری خاص مشتری، سفارشی کرد.

از جمله خدمات میزبانی وب و هاست که مشتریان می توانند از ارائه دهندگان هاست مدیریت شده انتظار داشته باشند عبارتند از:

  • پشتیبان گیری و بازیابی
  • متعادل سازی ترافیک
  • خدمات امنیتی، مانند اسکن آسیب‌ پذیری و تشخیص نفوذ
  • اقدامات امنیتی فیزیکی
  • پیکربندی سرور، نگهداری و نظارت
  • به روز رسانی خودکار
  • پشتیبانی برنامه
  • پشتیبانی برای حل مشکلات فنی

برنامه های میزبانی مدیریت شده اغلب با یک توافقنامه در سطح خدمات ارائه می شود که خدماتی را که مشتری برای آن ها هزینه پرداخت می کند و استاندارد های خدماتی که ارائه دهنده هاست ملزم به رعایت آن ها است را مشخص می کند.

پشتیبانی برای حل مشکلات فنی

شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی مدیریت شده، با دارا بودن کادری مجرب متشکل از مدیران، تکنسین ها و مهندسین فنی و شبکه که با جدید ترین فناوری ها آشنا هستند، سعی در جلب رضایت طولانی مدت مشتری و خدمات بهتر برای کسب و کار مشتریان خود را دارند.

خدمات امنیتی

یکی از مهم ترین موضوعات در سایت های بزرگ و کوچک بحث امنیت است. بسیاری از شرکت های میزبانی در خصوص تامین امنیت خدماتی از قبیل تشخیص نفوذ، محافظت از ویروس و هرزنامه، اسکن آسیب پذیری، امنیت فیزیکی (حفاظت از مراکز اطلاعات) و … را ارائه می دهند.

پشتیبان گیری و بازیابی (خودکار و دستی)

از دیگر مسائل مهم برای یک سایت یا هر داده ای، بحث بکاپ گیری است تا در صورت بروز هر اتفاق غیر منتظره ای داده ها از بین نرود، تلاش های شما بی نتیجه نشود و سایت نیز مدت زیادی دچار اختلال نشود. بنابراین انتخاب شرکت میزبانی که به صورت دوره ای از اطلاعات سایت و داده های شما بکاپ تهیه کند و همچنین به شما امکان تهیه بکاپ به صورت خودکار و دستی را بدهد و نیز در صورت بروز مشکل بکاپ های گرفته شده را بازیابی کند، بسیار مهم است.

به روز رسانی های خودکار

از دیگر خدماتی که شرکت های هاستینگ ممکن است ارائه دهند امکان به روز رسانی خودکار است. بنابراین نیازی به بررسی و نصب دستی برنامه ها نیست. در این حالت نرم افزار به روزرسانی های موجود را به صورت مداوم بررسی می کند و آن ها را بدون دخالت فرد نصب می کند.

مزایای هاست مدیریت شده

مزایای هاست مدیریت شده
  • صرفه جویی در زمان: به کمک هاست مدیریت شده شما می توانید مدت زمان بیشتری را صرف گسترش و پیشرفت کسب و کار خود کنید. چرا که شرکت میزبانی است که مسئولیت تعمیر، نگهداری و مدیریت هاست شما را بر عهده گرفته است.
  • کاهش ریسک: پشتیبانی هاست موضوعی تخصصی و با اهمیت است. با میزبانی مدیریت شده شما از پشتیبانی فنی بسیار تخصصی بهره مند می شوید که هفت روز هفته و بیست و چهار ساعته به شما خدمات ارائه می دهد و مشکلات شما را حل می کند.
  • فناوری به روز و انعطاف پذیر: با میزبانی مدیریت شده می توانید از سرویس میزبانی و مدیریت حرفه ای، با به روز ترین فناوری ها برای گسترش و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید.
  • عملکرد عالی و سرعت بالا: هاست های اشتراکی برای شروع کار یک سایت ممکن است گزینه خوبی باشند اما بعد از مدتی با افزایش بازدید ها و شناخته شدن سایت توسط کاربران و نیز افزایش بار و ترافیک روی سایت، هاست اشتراکی دیگر جوابگوی نیاز های سایت شما نخواهد بود و عملکرد سایت شما را دچار مشکل می کند. از طرفی ممکن هاست های اشتراکی نرم افزار و ماژول های غیر ضروری زیادی را پیاده سازی کنند که این موضوع نیز سرعت سایت شما را کند می کند. اما با استفاده از هاست های مدیریت شده، فقط افزونه ها و ماژول هایی افزوده می شود که برای اجرای سایت نیاز است. بنابراین به طور قابل توجهی سرعت و عملکرد وب سایت شما زیاد می شود.

معایب هاست مدیریت شده

  • قیمت و هزینه: با خدماتی که در هاست مدیریت شده ارائه می شود مسلما این سرویس از هاست اشتراکی هزینه بیشتری دارد. چراکه در هاست اشتراکی، پشتیبانی که در هاست مدیریت شده ارائه می شود را دیگر نخواهید داشت. پس بدیهی است که هزینه تهیه میزبانی مدیریت شده بیشتر باشد. بنابراین اگر سایت حرفه ای دارید و قصد توسعه کسب و کار خود را دارد بهتر است به فکر دریافت خدمات از میزبانی مدیریت شده باشید.
  • عدم دسترسی به سرور های شخصی: در میزبانی مدیریت شده، شرکت های میزبان به شما اجازه دسترسی به کنترل پنل را نمی دهند، زیرا کارشناسان مربوطه سایت را مدیریت می کنند. که البته گاهی همین مورد و مدیریت شدن توسط افراد متخصص، میتواند یک مزیت به شمار آید.

میزبانی مدیریت شده در مقابل colocation

از دیگر گزینه های پیش روی مشتریان colocation یا “colo”است که مشتری با یک دیتا سنتر قرارداد اجاره می بندد تا فضایی را برای سخت افزار محاسباتی اجاره کند. در حالی که ارائه دهندگان colocation ممکن است خدمات مدیریتی را ارائه دهند، آن ها به طور سنتی فقط فضای دیتاسنتر و نیاز های عملیاتی مرتبط، مانند سرمایش، برق، پهنای باند و امنیت فیزیکی را ارائه می دهند.

در colocation، مشتریان عموماً بر سخت افزار و نرم افزاری که استفاده می کنند، کنترل یک جانبه دارند که باید با استفاده از کارکنان IT داخلی خود، آن ها را پیاده سازی، مدیریت و نگهداری کنند. از منظر مشتری، انتخاب بین میزبانی مدیریت شده و colocation ممکن است به سطح تخصص داخلی سازمان وابسته باشد.

colocation در مقایسه با سرویس‌ های میزبانی مدیریت شده، به مهارت‌ های مشتری برای نظارت بر سخت‌افزار مستقر در colocation نیاز دارد. از این نظر، سازمانی با کارکنان IT که تخصص و تسلط زیادی ندارند بهتر است از توانایی مدیریت و نگهداری سخت افزار اجاره ای به یک ارائه دهنده میزبانی مدیریت شده بهره مند شود.

سخن پایانی

در این پست با هاست مدیریت شده و خدماتی که ارائه می دهد، مزایا و معایب آن آشنا شدید. برای خرید انواع هاست متناسب با کسب و کار خود و نیز انتخاب پلن مناسب خود با کارشناسان ما جهت دریافت مشاوه تماس حاصل فرمایید.

منبع: techtarget.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا