آموزش وردپرس

افزونه yoast seo چیست؟ چطور با آن کار کنیم؟

افزونه های سئو بسیار زیادی برای سایت های وردپرسی وجود دارند از جمله افزونه Rank Math، افزونه yoast seo SEMRus و غیره. در این بین یکی از پرطرفدار ترین و قدرتمند ترین افزونه وردپرس برای سئو سایت yoast seo است و حتی شمایی که اطلاعات کمی درباره سئو و وردپرس سایت دارید به سادگی می توانید محتوای خود را به کمک این افزونه بهینه کنید و در صدر رتبه بندی جست و جوی گوگل قرار بگیرید. بنابراین اگر قصد شروع به کار با این افزونه را دارید لازم است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا هر آنچه از نصب، مزایا، ویژگی ها و کار کردن با آن نیاز دارید را به شما بگوییم.

  1. افزونه yoast seo
  2. ویژگی ها و دلایل برتری افزونه yoast وردپرس
  3. مزایای افزونه yoast
  4. نصب افزونه yoast
  5. نحوه راه اندازی افزونه یوست وردپرس
  6. تفاوت نسخه رایگان و پرمیوم
  7. کلام آخر
  8. سوالات متداول

افزونه yoast seo

yoast

امروزه افزونه های فراوانی وجود دارد که وب سایت های وردپرسی می توانند از آن ها استفاده کنند و مطالب خود را به بهینه ترین شکل ممکن منتشر کنند. افزونه یوست یکی از بهترین افزونه ها برای موتور های جست و جو بوده و به شما کمک می کند تا در رتبه های بالای گوگل نمایش داده شوید. بدین صورت در مدت زمان نه چندان طولانی به صورت قابل توجهی متوجه رشد خود در کسب و کارتان خواهید شد.

ویژگی ها و دلایل برتری افزونه yoast وردپرس

yoast

yoast یکی از کامل ترین، جامع ترین و بهترین افزونه سئو است که به واسطه ویژگی های بسیار زیاد و امکانات فراوانی که دارد امروزه بسیار محبوب شده است، طوری که اکنون افراد زیادی با آن کار می کنند و وب سایت های بسیاری به کمک این افزونه در گوگل رتبه گرفته اند. برخی از این ویژگی ها شامل موارد زیر می شود:

  1. امکان قرار دادن توضیحات متا جداگانه برای هر مطلب
  2. قابلیت استفاده از دو کلمه کلیدی به صورت همزمان
  3. امکان گذاشتن لینک های داخلی متعدد ( بهتر است بین 3 تا 6 لینک استفاده کنید.)
  4. امکان مشاهده پیش نمایش متن تولید شده قبل از انتشار
  5. مدیریت انواع ریدایرکت ها
  6. امکان بررسی لینک های داخلی و خارجی
  7. امکان باز شدن لینک ها در تب جدید
  8. داشتن هشدار در صورت وجود کلمه کلیدی در متن های قبل
  9. قابلیت نمایش مطالب در شبکه های اجتماعی
  10. بررسی استفاده از کلمات کلیدی در عنوان های متن
  11. تحلیل پاراگراف ها و ارائه پیشنهاد در جهت بهبود خوانایی
  12. هشدار برای عدم استفاده از کلمه کلیدی در نامک
  13. هشدار برای طولانی یا کوتاه بودن کلید واژه
  14. و غیره

در این قسمت مقاله به معرفی برترین ویژگی های این افزونه پرداختیم تا بتوانید از قابلیت های آن اطلاع پیدا کنید، در ادامه نیز به بررسی مزایای آن می پردازیم تا بدین صورت بتوانید با خیال راحت نسبت به تهیه نسخه های پولی این افزونه اقدام کنید.

مزایای افزونه yoast

yoast

این افزونه امکانات بسیاری را در اختیار کاربران می گذارد و مزایای زیادی دارد که در زیر به برخی از این مزایا می پردازیم:

  1. ارائه دقیق تحلیل خوانایی متن: این افزونه بند به بند متن شما را بررسی کرده و در صورت طولانی بودن، تنوع کافی در متن و زیر نویس عنوان به شما هشدار می دهد. در این قسمت می توانید از کنار آن ساده بگذرید یا نسبت به رفع هشدار آن اقدام کنید.
  2. استفاده از سیستم کد گذاری رنگی: این افزونه هر رنگ را به یک هشدار اختصاص داده است تا بتوانید به سادگی متوجه میزان آن بشوید. رنگ سبز نشانه سئو بهینه و درست بودن کارتان است. رنگ نارنجی نشان دهنده نیازمند بهبود است و باید کمی روی آن وقت بگذارید تا سبز شود. رنگ قرمز نیز نشانه خطا می باشد و شما باید نسبت به سبز شدن آن اقدام کنید. در صورتی که با خطای رنگ خاکستری مواجه شده اید احتمالا اینترنتتان ضعیف است و باید کمی صبر کنید تا کلید واژه‌تان در متن قرار بگیرد و بررسی شود.
  3. بررسی سئو و خوانایی متن با محتوا: پس از انتخاب و وارد کردن کلمه کلیدی در کادر مربوطه به صورت یکسان متنتان بررسی شده و خطاها برایتان نمایان می شود.
  4. وجود نسخه رایگان و پولی: این افزونه دارای نسخه رایگان و پولی یا پریمیوم است و شما می توانید ابتدا با نسخه رایگان آن کار کنید و در صورت نیاز آن را خریداری کنید. اما نباید از نسخه رایگان این افزونه توقع زیادی داشته باشید.
  5. مدیریت لینک ها: شما در افزونه yoast امکان ایجاد کردن لینک داخلی ( از محتوای سایتتان) و لینک خارجی ( به سایت های دیگر) را دارید و می توانید به سادگی لینک دهی انجام دهید.
  6. ایجاد پیش نمایش کلی: این افزونه امکان پیش نمایش را در قالب موبایل و دکستاپ به شما نشان می دهد تا از لحاظ ظاهری متوجه زیبایی محتوایتان بشوید و در صورت نیاز در آن تغییراتی ایجاد کنید.
  7. صرفه جویی در زمان
  8. قابلیت ادغام با پلتفرم های دیگر: این افرونه سئو قدرتمند قابلیت ادغام با دیگر پلتفرم ها مانند: Semrush، Elemntor و غیره را دارد که کار را برای شما راحت تر می کند.

نصب افزونه yoast

نصب افزونه یوست

اگر تازه قصد شروع به کار با این افزونه مهم و کاربردی را دارید می توانید از نسخه رایگان آن استفاده کنید و بدین صورت سئو سایت تان را بهینه کنید. برای راهنمای نصب این افزونه لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در مرحله اول باید به داشبورد وردپرس سایتتان بروید و از میان افزونه ها افزونه yoast را سرچ و انتخاب کنید.
  2. روی گزینه نصب آن کلیک کنید و آن را فعال کنید.

به همین سادگی نسخه رایگان آن برایتان فعال می شود اگر هم قصد دارید نسخه پریمیوم آن را فعال کنید می توانید به دو صورت نسبت به فعال کردن آن اقدام کنید. روش اول آن این است که هزینه آن را به صورت دلاری از سایت رسمی پرداخت کنید و آن را تهیه کنید. روش دوم آن هم بدین صورت است که از سایت های داخلی آن را خریداری کنید و سپس در داشبورد وردپرس تان آن را نصب کنید.

  1. خرید افزونه از سایت های معتبر
  2. وارد شدن به پیشخوان سایت و رفتن به داشبورد وردپرس و افزونه ها
  3. بارگذاری افزونه دانلود شده (می توانید فایل را به صورت زیپ آپلود کنید و گزینه نصب آن را بزنید.)
  4. پس از تمام شدن مراحل نصب، گزینه فعال شدن افزونه را بزنید.

نحوه راه اندازی افزونه یوست وردپرس

در این قسمت به آموزش و راه اندازی افزونه yoast می پردازیم، در صورتی که خودتان در این زمینه تجربه ای دارید و یا به قصد خاصی می خواهید کار کنید بهتر است روش خود را پیش بگیرید در غیر این صورت می توانید با توجه به مراحل زیر نسبت به راه اندازی و کار کردن با آن اقدام کنید.

1. انتقال داده

در صورتی که از افزونه های سئو دیگر مانند All in One SEO pack و غیره روی سایت وردپرسی خود استفاده می کنید باید پیش از غیر فعال کردن آن اطلاعات قبلی را بر روی افزونه جدید انتقال دهید. بدین منظور می توانید از SEO Data Transporter استفاده کنید. فراموش نکنید که اگر پیش از نصب یوست افزونه دیگری نصب نکرده اید باید این مرحله را نادیده بگیرید و از آن بگذرید.

2. ابزارهای وب مستر

این ویژگی yoast بررسی سایتتان را برای موتور های جست و جو آسان تر می کند؛ اگر می خواهید نسبت به فعال کردن آن اقدام کنید ابتدا باید وب سایت خود را در وب مستر هر موتور جست و جو ثبت کنید. برای مثال اگر قصد ثبت نام در موتور جست و جو گوگل را دارید باید از طریق سرچ کنسول نسبت به ثبت نام خود اقدام کنید.

3. شبکه های اجتماعی

در این قسمت می توانید وب سایتتان را با شبکه های اجتماعی مانند: فیس بوک، گوگل پلاس، اینستاگرام، توییتر و غیره همگام سازی کنید تا بدین صورت مخاطبان نیز راحت تر بتوانند به وب سایتتان دسترسی داشته باشند.

تفاوت نسخه رایگان و پرمیوم

yoast
نسخه رایگاننسخه پرمیوم
دسترسی سریعتر به قابلیت های جدید
دسترسی فقط به دوره‌های رایگاندسترسی کامل به تمام دوره ها
بهینه‌سازی کلمات کلیدی به کمک Semrush
قابلیت بهینه‌سازی هر صفحه برای 1 کلمه کلیدیقابلیت بهینه‌سازی هر صفحه برای 2 کلمه کلیدی
پیشنهاد لینک سازی داخلی
قابلیت تشخیص اشکال مختلف کلمات در چندین زبان مختلف
سازگار با افزونه Elementor
بررسی خودکار صفحات نیازمند بروزرسانی
قابلیت مشاهده پیش‌نمایش صفحات در گوگل، فیس‌بوک و توییتر
مدیریت دستی ریدایرکت‌هامدیریت خودکار ریدایرکت‌ها
پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته
نمایش تبلیغات هنگام کار با افزونهعدم نمایش تبلیغات هنگام کار با افزونه
داشبورد شامل کلمات کلیدی، URL و امکان دریافت خروجی اکسل می باشد.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی ویژگی ها، مزایا، نحوه نصب و راه اندازی افزونه yoast وردپرس پرداختیم تا شما نیز بتوانید با نصب این افزونه نسبت به تولید محتوای سئو شده سایت تان اقدامات لازم را انجام دهید. به زبان ساده می توان گفت این افزونه به سادگی می تواند شما را هدایت کند تا به رتبه های بالای گوگل برسید.

سوالات متداول

امکانات نسخه پریمیوم افزونه yoast چیست؟

1. در نسخه پریمیوم امکان داشتن دو کلید واژه داده می شود.
2. به شما لینک های داخلی سایت تان پیشنهاد می شود.
3. مشاهده پیش نمایش در شبکه های اجتماعی
4. این نسخه به صورت مداوم بروز رسانی می شود و می توانید به سادگی از خدمات پشتیبانی تیم این افزونه برخوردار شوید.
5. مدیریت ریدایرکت ها برایتان ساده تر می شود و در تغییر آدرس صفحات سایت تان برای جلوگیری از افت رتبه سایت به شما کمک می کند.
6. در نسخه پریمیوم دیگر خبری از تبلیغات مزاحم نخواهد بود.

آیا افزونه یوست رایگان است؟

بله این افزونه نیز مانند خیلی از افزونه های دیگر به صورت رایگان در دسترس بوده است اما در صورتی که به امکانات متنوعی نیاز داشتید باید نسبت به خرید افزونه پولی آن اقدام کنید.

آیا افزونه ها در رتبه سئو تاثیر دارند؟

پلاگین های سئو برای عملکرد بهتر و راحت تر بهینه سازی سئو بدون نیاز کد نویسی طراحی شده اند. که از جمله مهم ترین آن ها می توان به عنوان و توضیحات متا اشاره کرد که اگر به درستی روی آن ها کار کنید موجب بیشتر شدن ترافیک سایت تان خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا