آموزش وردپرس

اضافه کردن درگاه پرداخت به سایت فروشگاهی

در این مقاله به نحوه افزودن درگاه پرداخت به ووکامرس پرداخته ایم. اگر شما هم جزو کسانی هستید که فروشگاه آنلاین دارید و برای پرداخت های خود نیاز به یک درگاه آنلاین دارید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

معرفی پلاگین ووکامرس برای افزودن درگاه پرداخت اینترنتی

ووکامرس یک پلاگین عالی در وردپرس برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین است که عملکردهای بسیاری را در اختیار کاربرانش قرار می دهد. همچنین خود ووکامرس افزونه های بسیاری دارد که کاربری آن را کارآمدتر می کنند. داشتن یک درگاه پرداخت در ووکامرس یک بخش کاملا جدا نشدنی در فروشگاه های وردپرسی است.

درگاه پرداخت این امکان را به شما می دهد تا با استفاده از کارت های اعتباری و به صورت آنلاین، هزینه محصول یا خدمات خود را از مشتری دریافت کنید. با پرداخت آنلاین خیالتان راحت است که پول به درستی به حسابتان واریز شده است. هرچند باید امنیت سایت خود را به قدری بالا ببرید که داده های مشتریان مانند اطلاعات کارت های اعتباری شان به دست هکرها نیافتد.

استفاده از ووکامرس برای افزودن درگاه پرداخت اینترنتی چند مزیت مهم برای صاحبیت وب سایت دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • نصب آسان
  • امکان ادغام چند درگاه پرداخت در فروشگاه خود
  • تامین و نگهداری آسان
  • ایمنی بالا

راهنمای گام به گام افزودن درگاه پرداخت در ووکامرس

  • پیش از اضافه کردن درگاه پرداخت، ابتدا باید خود افزونه ووکامرس را در وردپرس نصب کرده باشید. برای این کار، به مخزن افزونه های وردپرس بروید و افزونه ووکامرس را دانلود کنید.
ووکامرس را در وردپرس نصب کنید
  • سپس در پنل وردپرس از منوی سمت راست به قسمت ووکامرس رفته و سپس گزینه پیکربندی را انتخاب کنید.
وارد بخش پیکربندی ووکامرس شوید.
  • در صفحه ای که باز می شود تب های مختلفی را می بینید، که برای شیوه های پرداخت مختلف می توانید آن ها را تنظیم کنید. به تب “پرداخت ها” بروید تا شیوه پرداخت را در سایت خود انتخاب کنید.
به بخش پرداخت ها رفته و شیوه پرداخت در وب سایتتان را مشخص کنید.

همانطور که در تصویر می بینید، 4 روش برای پرداخت هزینه محصول یا خدمات وجود دارد، که سه روش اول به صورت پیش فرض قرار داشتند. اما در روش چهارم ما درگاه پرداخت پی پینگ را برای ووکامرس انتخاب کرده ایم که به صورت افزونه بر روی ووکامرس نصب شده است. برای فعال کردن روش پرداخت مد نظرتان، باید چراغ مربوط به ستون فعال شده را روشن کنید.

منظور هر کدام از روش های پرداخت چیست؟

انتقال مستقیم بانکی

در این روش پرداخت، شما اطلاعات حساب و شماره کارت بانکی خود را در سایت قرار می دهید و زمانی که مشتری تصمیم به پرداخت گرفت، این اطلاعات به او نمایش داده می شود. مشتری می تواند از طریق کارت به کارت کردن یا واریز به حساب، وجه را به حساب تان انتقال دهد و سپس با ارسال فیش پرداختی به شما، محصول یا سرویس را دریافت کند.

پرداخت با چک

در روش پرداخت با چک که روشی پر دردسر است، خریدار باید چک خرید محصول را برای شما ارسال کند و سپس شما محصول را برای مشتری ارسال می کنید. این شیوه پرداخت بسیار سخت تر از شیوه های پرداخت دیگر است و زیاد توصیه نمی شود. مگر زمانی که محصول شما هزینه بسیار بالایی داشته باشد و پرداخت آن از طریق درگاه های پرداخت ووکامرس امکان پذیر نباشد.

پرداخت هنگام دریافت

همانطور که از اسمش مشخص است، ابتدا جنس را برای مشتری ارسال می کنید و سپس مشتری در زمان دریافت محصول هزینه را به مامور پست می دهد و در آخر مامور پست، پول را به حساب شما واریز می کند.

پرداخت از طریق درگاه پرداخت ایرانی به ووکامرس

در تصویر بالا ما با استفاده از افزونه پی پینگ، پرداخت مستقیم به حساب را در سایت راه اندازی کرده ایم اما افزونه های دیگری هم مانند زرین پال، بانک ملت، بانک سامان، بانک پاسارگاد و… هم وجود دارند که می توانید با ثبت نام در آن سایت ها و نصب افزونه هایشان در سایت تان، پرداخت مستقیم به حساب به صورت آنلاین را فعال کنید.

افزونه درگاه پرداخت مد نظرتان را دانلود و در ووکامرس نصب کنید.

کلام آخر

استفاده از افزونه ووکامرس راهی ساده برای راه اندازی یک آنلاین شاپ است و به راحتی می توانید با نصب افزونه های مختلفی، آن را کاملا کاربردی و شخصی سازی کنید.

درگاه پرداخت ووکامرس، شیوه جابه جایی و پرداخت هزینه خدمات و محصولات را آسان تر کرده است. در صورت داشتن هرگونه سوالی در مورد این مقاله، خوشحال می شویم که سوالات و نظرات خود را در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا