آموزش وردپرس

معرفی 10 مورد از بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس برای سال 2023

در صورتی که شما هم یک وب سایت فروشگاهی وردپرسی دارید، در کنار انتخاب یک هاست فروشگاهی وردپرسی مناسب، نیاز است تا از قالب بهینه و کاربردی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که طراحی یک وب سایت، عامل کلیدی برای موفقیت شما در دنیای فروشگاه های آنلاین خواهد بود. با این وجود، انتخاب یک تم برای وب سایت های فروشگاهی کار بسیار ساده ای نخواهد بود. ما در این مطلب قصد داریم تا برخی از بهترین قالب فروشگاهی وردپرس را که با افزونه ووکامرس نیز هماهنگی لازم را داشته باشد به شما معرفی کنیم. بدین صورت می توانید یکی از میان همه آن ها را انتخاب کنید.

ویژگی های بهترین قالب فروشگاهی وردپرس

زمانی که شما تصمیم به راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی وردپرسی می گیرید، بعد از انتخاب هاست، نیاز است تا یک قالب و تم انتخاب کنید. امروزه قالب های فروشگاهی بسیار مختلفی وجود دارد که بعضا تنوع بالا باعث شده تا انتخاب یکی از میان همه آن ها، سخت تر از آن چیزی که فکرش را می کنید، شود. برای این که دست به انتخاب بهترین قالب فروشگاهی وردپرس باید نکات و ویژگی های بسیار مهمی را مدنظر داشته باشید و بسته به آن ها، قالب خودتان را انتخاب کنید.

برخی از مهمترین ویژگی های بهترین قالب های فروشگاهی ورودپرس که آنها را از دیگران متمایز می سازد عبارت اند از:

1. طراحی جذاب

تمامی عناصر موجود در قالب شما، باید با یک چیدمان بسیار منظم و جذاب در کنار هم قرار گرفته باشند. همچنین سبک قالب مد نظر شما باید با سبک برند و کسب و کارتان نیز همسو باشد.

2. ریسپانسیو بودن

قالب شما باید قابلیت سازگاری و تغییر انداره را در نمایشگرهای دستگاه های مختلف مانند گوشی های موبایل، تبلت ها و… را داشته باشد. در غیر اینصورت، کاربران تلفن همراه نمی توانند تجربه مثبتی از کار با سایت شما داشته باشند و در نتیجه تعداد مخاطبین شما به شدت کاهش پیدا می کند.

3. بهینه سازی شده برای سئو

بهترین قالب فروشگاهی وردپرس، قالبی است که برای سئو به خوبی بهینه سازی شده باشد. بارگذاری سریع، برچسب گذاری مناسب، ساختار منظم، پشتیبانی از ساختارهای داده و… تنها بخشی از ویژگی هایی هستند که باعث بهبود استانداردهای سئو در قالب فروشگاهی شما خواهند شد.

4. به روز رسانی های منظم

قالب مورد نظر شما باید تیم پشتیبانی حرفه ای و مناسبی داشته باشد تا برای سرپا نگه داشتن و افزایش سازگاری آن با نسخه های جدیدتر وردپرس، به روزرسانی های منظمی از قالب را ارائه کنند.


قالب های وردپرس به دو صورت رایگان و پولی، در دسترس افراد قرار گرفته اند. ما در ادامه برخی از مهمترین قالب های رایگان و پولی وردپرس را به شما معرفی می کنیم.

بهترین قالب های فروشگاهی رایگان وردپرس

در صورتی که نمی خواهید برای راه اندازی فروشگاه آنلاین خود، محتمل هزینه های زیاد شوید، می توانید از قالب های فروشگاهی رایگان وردپرس استفاده کنید. برخی از بهترین قالب فروشگاهی وردپرس که به صورت رایگان وجود دارد، عبارت اند از:

1. قالب Astra

قالب وردپرسی فروشگاهی آسترا

Astra یکی از محبوب ترین قالب های فروشگاهی رایگان است که با بسیاری از صفحه سازهای موجود مانند المنتور، ویژوال کمپوسر و غیره سازگاری دارد. به کمک این قالب می توانید طیف وسیعی از فروشگاه های آنلاین را پیاده سازی کنید. از مهمترین ویژگی های قالب Astra می توان به سرعت و عملکرد بهینه، بارگذاری سریع، فونت های مختلف، گزینه های طراحی قدرتمند و سبک بودن آن اشاره کرد. جالب است بدانید که قالب Astra موفق شده تا امتیاز 4.9 از 5 را در وب سایت ورودپرس به دست بیاورد.

2. قالب OceanWP

قالب وردپرسی فروشگاهی OceanWP

یکی دیگر از قالب های رایگان که می تواند به عنوان بهترین قالب فروشگاهی وردپرس انتخاب شود، قالب OceanWP است. این قالب با 8 صفحه ساز مختلف موجود در بازار، سازگار بوده و سرعت و عملکرد بسیار مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد. از دیگر ویژگی های قالب OceanWP می توان به بهینه سازی شده برای سئو، سازگار با موبایل و تبلت، سازگار با ووکامرس و… اشاره داشت.

3. قالب GeneratePress

قالب وردپرسی فروشگاهی GeneratePress

GeneratePress نیز یکی دیگر از قالب های فروشگاهی و رایگان وردپرس بوده که به دلیل سبک وزن بودن، موجب شده تا سرعت بارگذاری و اجرا بسیار کاهش پیدا کند. جالب است بدانید که سایز این قالب برای نصب پیش فرض تنها 10 کیلوبایت بوده و زمان بارگذاری آن فوق العاده سریع خواهد بود. از دیگر ویژگی های قالب GeneratePress می توان به سازگاری با گوتنبرگ، تایپوگرافی قدرتمند، منوهای کشویی، سازگاری برای سئو و غیره اشاره کرد. GeneratePress موفق شده تا امتیاز 4.9 از 5 را از مخاطبین خود دریافت کند.

4. قالب Sydney

قالب وردپرسی فروشگاهی Sydney

اما اگر بخواهیم در خصوص بهترین قالب فروشگاهی وردپرس که به صورت رایگان وجود دارد صحبت کنیم، بدون شک باید به قالب Sydney نیز اشاره شود. این قالب قادر است تا نیاز هر نوع فروشگاهی را برآورده کرده و امکان شخصی سازی را به شما می دهد. از دیگر ویژگی های برتر قالب Sydney می توان به سازگاری با ووکامرس و المنتور، دسترسی به فونت های گوگل و غیره اشاره کرد. Sydney توانسته تا امتیاز 4.9 از 5 را به دست بیاورد.

5. قالب Zakra

قالب وردپرسی فروشگاهی Zakra

قالب فروشگاهی Zakra یک قالب رایگان بوده که با افزونه ووکامرس ادغام شده است. این قالب بیش از 50 دمو از پیش طراحی شده داشته که می توان از آن ها استفاده کرد. تمرکز اصلی قالب Zakra بر سرعت و بهبود تجربه کاربری است. از دیگر ویژگی های برجسته Zakra می توان به رسپانسیو بودن، بهینه سازی شده برای سئو، سازگاری با گوتنبرگ و غیره اشاره کرد. قالب Zakra موفق شده تا امتیاز 5 از 5 را به دست آورد.

بهترین قالب های فروشگاهی پولی وردپرس

در بسیاری از مواقع، قالب های رایگان فاقد برخی ویژگی های حرفه ای ارائه شده در قالب های پولی هستند. اگر می خواهید تا یک فروشگاه درجه یک و متفاوت را پیاده سازی کنید، بهتر است تا از یکی از قالب های فروشگاهی پولی وردپرس بهره ببرید.

1. قالب Flatsome

قالب وردپرسی فروشگاهی Flatsome

Flatsome را حتی می توان بهترین قالب فروشگاهی وردپرس دانست. این قالب دارای دموهای بسیار مختلفی بوده که دست شما را در انتخاب کاملا باز می گذارد. از مهمترین ویژگی های این قالب می توان به بهینه سازی شده برای سئو، UX حرفه ای، به روزرسانی مادام العمر و… نام برد. این قالب امتیاز 4.8 از 5 را به دست آورده است.

2. قالب Porto

قالب وردپرسی فروشگاهی Porto

اگر به دنبال قالب سازگار با ووکامرس می گردید، می توانید از قالب فروشگاهی Porto استفاده کنید. این قالب یکی از بهترین گزینه ها برای هر نوع فروشگاهی خواهد بود. از مهمترین ویژگی های قالب Porto می توان به سرعت بالا، طراحی تعاملی، تم های کودکانه، پشتیبانی پیشرفته و غیره اشاره کرد. قالب Porto امتیاز 4.93 از 5 را کسب کرده است.

3. قالب WoodMart

قالب وردپرسی فروشگاهی WoodMart

یکی دیگر از قالب هایی که می تواند نامزد بهترین قالب فروشگاهی وردپرس باشد، قالب WoodMart است. این قالب پولی دارای طراحی نوآورانه ای بوده که آن را انتخابی مطمئن برای هر نوع فروشگاه آنلاینی کرده است. از مهمترین ویژگی های شاخص قالب WoodMart می توان به دموهای گوناگون، سرعت بارگذاری بالا، سفارشی سازی درجه یک، بهینه شده برای موتورهای جستجو و غیره اشاره کرد. این قالب امتیاز 4.95 از 5 را به دست آورده است.

4. قالب TheGem

قالب وردپرسی فروشگاهی TheGem

قالب پولی فروشگاهی وردپرس TheGem یکی از جدیدترین قالب های چندمنظوره وردپرس است. این ویژگی به خصوص برای کاربرانی که به دنبال گزینه های خلاقانه برای راه اندازی فروشگاه آنلاین خود هستند، بسیار ایده آل است. از سایر ویژگی های برجسته این قالب می توان به سازگاری با انواع صفحه سازها، رسپانسیو بودن، عملکرد و سرعت بالا و… اشاره کرد. TheGem موفق به کسب امتیاز 4.86 از 5 شده است.

5. قالب XStore

قالب وردپرسی فروشگاهی XStore

اما بدون شک یکی از گزینه های لیست بهترین قالب فروشگاهی وردپرس، قالب XStore است. این قالب برای انواع بیزنس ها و فروشگاه های آنلاین مناسب بوده و شما قادر خواهید بود تا یکی از 80 دمو مختلف آن را انتخاب کنید. برخی از ویژگی های برجسته قالب XStore عبارت اند از: طراحی های منحصر به فرد، وجود یک هدرساز ویژه، پنل مدیریت قدرتمند، بهینه شده برای سئو، سازگاری بالا و … . این قالب امتیاز 4.85 از 5 را به دست آورده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا