هک و امنیت

آموزش نصب گواهینامه SSL و TLS در دایرکت ادمین

به احتمال زیاد برای شما نیز ممکن است پیش آمده باشد که وارد سایتی شده باشید و در قسمت URL سایت ببیند که روی https یک خط قرمز کشیده شده باشد و پیامی حاوی این موضوع در صفحه ببینید که اتصال به این سایت ایمن نیست. این به این دلیل است که روی چنین سایت هایی نصب گواهینامه SSL صورت نگرفته است. اگر سایت شما نیز دچار این مشکل شده است، برای رفع این مشکل و نصب گواهینامه SSL در دایرکت ادمین تا انتها همراه ما باشید.

گواهینامه SSL چیست؟

(SSL ( Secure Sockets Layer، گواهینامه است که از فایل های کوچک حاوی اطلاعات هستند که به تبادل اطلاعات، به صورت امن بین کاربر و سایت کمک می کند. گواهینامه SSL این کار را با کدگذاری اطلاعات منتقل شده بین سایت و کاربر انجام می دهد، با این کار تمام اطلاعات به صورت ایمن بین مرورگر و سرور منتقل شده و دسترسی هکرها به این اطلاعات محدود خواهد شد.

از این رو سایت هایی که دارای این گواهینامه هستند از اعتبار بیشتر در بین کاربران برخوردار هستند و اعتماد کاربران بیش‌تری را به سایت خود جلب می کنند. اما با نصب SSL در سایت شما چه اتفاقی می افتد؟همانطور که می دانید پروتکل پیش فرض سایت های اینترنتی http است. بعد از نصب ssl، این پروتکل از http به https تغییر کرده و یک اتصال ایمن بین مرورگر و سرور ایجاد می‌شود.

سوال بعدی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد این است که از کجا بفهمیم گواهینامه SSL در دایرکت ادمین سایت نصب شده است؟ تشخیص این موضوع بسیار راحت است. اگر بعد از نصب گواینامه SSL در دایرکت ادمین، به سایت خود مراجعه کنید پروتکل http در URL تمام صفحات سایت شما به https تبدیل شده است و یک علامت قفل نیز پیش از آدرس URL خواهید دید.

گواهینامه TLS چیست؟

TLS (Transfer Layer Security)، در واقع نسخه پیشرفته تر SSL است. در واقع این پروتکل همان کاری که گواهینامه SSL انجام می دهد را انجام می دهد، اما سریع تر و ایمن تر. تفاوت این دو نیز تنها به نحوه ایجاد اتصال ایمن بر می گردد.

نصب گواهینامه SSL

در پست های گذشت به نصب SSL در سی پنل، پلسک، WHM و aapanel پرداختیم، در این مطلب قصد داریم به آموزش نصب گواهینامه SSL در دایرکت ادمین بپردازیم. نصب گواهینامه SSL به طور کلی به صورت رایگان و با خرید لایسنس امکان پذیر است، اما اگر سایت بزرگی دارید و امنیت سایت و کاربران برای شما اهمیت دارد بهتر است به فکر نصب SSL های دارای لایسنس باشید.

توجه داشته باشید که گواهینامه های SSL رایگان باید هر 1 تا 3 ماه، تمدید شوند، اما گواهی نامه هایی که داری لایسنس هستند را می توانید به صورت 1 یا 2 ساله خریداری کنید. لبه علاوه اگر قصد گرفتن دو ستاره را از (اینماد) اعتماد الکترونیکی دارید، حتماً باید SSL داری لایسنس خریداری کنید و از نصب SSL های رایگان خودداری کنید. مجموعه زمین هاست با ارائه SSL به صورت رایگان و دارای لایسنس به شما خدمات ارائه می دهد اما اگر همچنان قصد دارید خودتان روی سایت گواهینامه SSL نصب کنید با ادامه این آموزش همراه باشید.

نصب گواهینامه SSL در دایرکت ادمین


در صورتی که نمی‌خواهید برای نصب گواهینامه SSL هزینه‌ای پرداخت کنید، می توانید از SSL رایگان Let’s Encrypt استفاده کنید. در این آموزش نحوه نصب SSL رایگان آموزش داده شده است، اما اگر قصد نصب SSL دارای لایسنس را دارید بهتر است در ابتدای کار بعد از خرید دامنه ir به فکر تهیه SSL نیز باشید. نصب گواهینامه SSL این آموزش بر اساس آخرین نسخه دایرکت ادمین تهیه شده است، بنابراین برای نصب گواهینام SSL در دایرکت ادمین مراحل زیر را دنبال کنید.

1. برای نصب گواهینامه SSL در دایرکت ادمین ابتدا وارد پنل مدیریتی هاست شوید.

2. به Account Manager> SSL Certificate بروید.

Account Manager> SSL Certificate

3. در صفحه باز شده دکمه سبز رنگ ENABLE SSL را بزنید.

ENABLE SSL

4. در این مرحله، اگر قصد نصب SSL در دایرکت ادمین به صورت رایگان را دارید، در این صفحه باید تب اول را انتخاب کنید و گزینه SAVE را بزنید.

نصب گواهینامه SSL در دایرکت ادمین

به همین سادگی گواهینامه SSL رایگان در دایرکت ادمین شما نصب شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا