آموزش سرور

بهترین ارائه دهنده سرور ابری در ایران کدام شرکت است؟

برای تشخیص بهترین ارائه دهنده سرور ابری در ایران، ابتدا باید کمی در مورد سرور ابری بدانیم. سرور ابری یک سرور متمرکز است که از طریق یک شبکه (معمولا از طریق اینترنت) ارائه می شود و در صورت تقاضا، توسط چندین کاربر قابل دسترسی است.

سرورهای ابری می توانند تمام عملکردهای یک سرور فیزیکی سنتی را انجام دهند و قدرت پردازش، ذخیره سازی و برنامه های کاربردی را ارائه دهند. سرورهای ابری می توانند در هر نقطه از جهان قرار بگیرند و خدمات را از راه دور از طریق یک محیط محاسبات ابری ارائه دهند. در مقابل، سخت افزار سرور اختصاصی سنتی معمولاً در محل خاصی بوده و برای استفاده انحصاری توسط یک سازمان راه اندازی می شود.

در این مطلب در رابطه با نحوه عملکرد سرور ابری و ویژگی های سرور کلود توضیح می دهیم، همچنین بهترین ارائه دهنده سرور ابری در ایران را معرفی می کنیم.

سرور ابری چگونه کار می کند؟

سرور ابری از طریق مجازی سازی امکان پذیر می شود. نرم افزار مدیریتی به نام Hypervisor بر روی سرورهای فیزیکی برای اتصال و مجازی سازی آن ها نصب می شود. سپس این منابع مجازی می توانند خودکار شوند و از طریق ابر برای استفاده مشترک در یک سازمان واحد یا در چندین سازمان استفاده شوند.

این رویکرد به عنوان مدل زیر ساخت به عنوان یک سرویس (IaaS) شناخته می شود. سازمان هایی که از IaaS استفاده می کنند مجبور نیستند سخت افزار خود را داشته باشند و آن را مدیریت کنند.

آن ها می توانند سخت افزار را از اشخاص ثالثی که منابع را بر حسب تقاضا از طریق یک ابر عمومی ارائه می کنند، تهیه کنند. با این حال، در برخی موارد، سرورهای ابری را می توان به عنوان سرورهای اختصاصی توسط یک ارائه دهنده ابری نیز پیکربندی کرد.

در این راه اندازی که گاهی به آن سرور فلزی خالی می‌ گویند، ارائه ‌دهنده سرورهای ابری فیزیکی را، به یک مشتری اختصاص می ‌دهد که ممکن است نیازهای عملکرد یا ذخیره‌سازی خاصی داشته باشد.

تعریف سرور ابری
سرور ابری یک سرور متمرکز است که از طریق شبکه ای همچون اینترنت ارائه می شود و توسط چندین کاربر قابل دسترسی است.

بهترین سرور ابری ایران بر اساس دسته بندی کدام است؟

شرکت های بزرگ و کوچک در انتخاب گزینه مناسب برای سرور ابری گزینه های متعددی دارند. بهترین سرورهای ابری برای نیازها و بودجه های خاص بهینه شده اند. چیزی که برای یک شرکت جهانی کار می کند ممکن است برای یک شرکت با بازار متوسط مناسب نباشد.

مطالعه بیشتر: انتخاب بهترین شرکت هاستینگ در ایران

سرورهای ابری را می توان در سه نوع دسته بندی قرار داد:

  • ابر عمومی: سرورهای ابری معمولاً از طریق ابر عمومی مستقر می شوند. در این سناریو، یک ارائه‌ دهنده شخص ثالث، مالک و مدیر سرورها و سایر زیرساخت‌ها است و به مشتریان خود امکان دسترسی به خدمات محاسباتی درخواستی را می ‌دهد.
  • ابر خصوصی: یک شرکت می تواند سرورهای ابری خود را به صورت خصوصی میزبانی کند و کنترل مدیریت و نگهداری آن ها را حفظ کند. این منابع سرور با سایر سازمان ‌ها به اشتراک گذاشته نمی ‌شوند، اما از آنجایی که در فضای ابری هستند، هر کارمندی می ‌تواند از راه دور به آن ها دسترسی داشته باشد، معمولاً از طریق اینترانت شرکت یا VPN.
  • ابر ترکیبی: ابرهای عمومی و خصوصی را می توان با سرورهای ابری داخلی و سرورهای ابری خارج از سایت که با هم کار می کنند ترکیب کرد. این محیط ابری ترکیبی به شرکت ها گزینه ها و انعطاف بیشتری برای حفظ کنترل و امنیت در صورت لزوم می دهد. همچنین وقتی ابرهای عمومی باید به سرعت گسترش پیدا کنند تا با افزایش تقاضا مواجه شوند، استفاده می کند.

مزایای داشتن یک سرور ابری چیست؟

سرورهای ابری صنعت فناوری اطلاعات را متحول کرده اند. شرکت‌های بی‌ شماری از راه اندازی‌ های سنتی و متمرکز سرور و زیرساخت دور شده‌اند تا از این فناوری جدید استفاده کنند.

چهار مزیت اصلی باعث نیاز به این تغییر می شود:

  • مقرون به صرفه بودن: استفاده از سرورهای ابری که توسط ارائه دهندگان شخص ثالث مدیریت می شوند، برای یک شرکت بسیار کم هزینه تر از خرید و نگهداری زیرساخت های مخصوص به خود است. شرکت ها هنگام به اشتراک گذاری منابع سرور با دیگران، از صرفه جویی در هزینه ها سود می برند و فقط برای منابعی که استفاده می کنند هزینه می پردازند.
  • راحتی: منابع ابری عمومی اغلب می توانند در عرض چند دقیقه تهیه شوند و به راحتی از طریق یک کنترل پنل یا API مدیریت شوند. وقتی تیم‌های فناوری اطلاعات دیگر نیازی به نگهداری زیرساخت ‌های پیچیده در محل ندارند، منابع آن ‌ها برای کارهای دیگر آزاد می‌شوند. کاربران می توانند از هر کجا به داده ها دسترسی داشته باشند.
  • مقیاس‌پذیری: با تغییر نیازهای محاسباتی و ذخیره ‌سازی داده ‌ها، سرورهای ابری می ‌توانند به سرعت پاسخ دهند و برای پاسخگویی به تقاضا، مقیاس را افزایش یا کاهش دهند.
  • قابلیت اطمینان: سرورهای ابری می توانند عملکردی مشابه سرورهای اختصاصی ارائه دهند. از آنجایی که ابر بر روی چندین سرور در یک محیط مشترک اجرا می شود، سرویس می تواند حتی در صورت خرابی یک مؤلفه ادامه یابد.

ویژگی های بهترین سرور ابری در ایران چیست؟

در ادامه تعدادی از ویژگی هایی که یک سرور ابری دارد را نام برده ایم:

تجمیع منابع

تجمیع منابع یکی از ویژگی های ضروری سرور ابری است. ادغام منابع به این معنی است که یک ارائه دهنده خدمات ابری می تواند منابع را بین چندین مشتری به اشتراک بگذارد، که هر کدام مجموعه متفاوتی از خدمات را بر اساس نیاز خود ارائه می دهند.

تغییر منابع توسط مشتری براساس نیاز

امکان تغییر منابع یکی از ویژگی های مهم و ضروری سرور ابری است. این حالت به مشتری امکان می دهد تا به طور مداوم زمان کارکرد سرور، قابلیت ها و فضای ذخیره سازی شبکه اختصاص داده شده را نظارت کند. مشتری نیز می‌ تواند قابلیت‌ های سرور را بر اساس نیاز خود کنترل کند.

تعمیر و نگهداری آسان مهم ترین ویژگی بهترین سرور ابری در ایران

این یکی از بهترین ویژگی های سرور ابری است. سرورها به راحتی نگهداری می شوند و زمان خرابی حداقل بوده و یا گاهی صفر است. منابع سرویس ابری اغلب برای بهینه ‌سازی قابلیت‌ ها و پتانسیل‌ های خود، چندین به ‌روزرسانی را انجام می‌ دهند. به‌روزرسانی ‌ها با دستگاه ‌ها قابل اجرا هستند و سریع ‌تر از نسخه‌ های قبلی کار می ‌کنند.

مقیاس پذیری و انعطاف پذیری

ویژگی و مزیت کلیدی سرویس ابری مقیاس پذیری بالای آن است. این ویژگی ابری مدیریت مقرون به صرفه بارهای کاری را که برای مدت کوتاهی به تعداد زیادی سرور نیاز دارند را امکان پذیر می کند. بسیاری از مشتریان دارای حجم کاری هستند که به دلیل مقیاس پذیری سریع محاسبات ابری، می توانند بسیار مقرون به صرفه اجرا شوند.

مقرون به صرفه بودن از ویژگی های بهترین سرور ابری ایران

این ویژگی ابری به کاهش هزینه های IT سازمان ها کمک می کند. در رایانش ابری، مشتریان باید برای فضای استفاده شده توسط آن ها هزینه بپردازند. هیچ هزینه اضافی وجود ندارد، مدیریت مقرون به صرفه است و بیشتر اوقات، مقداری فضا به صورت رایگان اختصاص داده می شود.

امنیت

امنیت داده ها یکی از بهترین ویژگی های سرور ابری است. سرویس های ابری یک کپی از داده های ذخیره شده ایجاد می کنند تا از هر نوع از دست رفتن داده ها جلوگیری شود. اگر یک سرور به طور تصادفی داده ها را از دست بدهد، نسخه کپی شده از سرور دیگر بازیابی می شود. این ویژگی زمانی مفید است که چندین کاربر به صورت لحظه ای روی یک فایل خاص کار می کنند و یک فایل به طور ناگهانی خراب می شود.

سخن آخر

برای انتخاب بهترین سرور ابری در ایران باید در ابتدا به نیازهای کاری و سازمانی تان نگاه کنید و ببینید چه مقدار منابع برای استفاده نیاز دارید و قصد دارید چه میزان هزینه کنید؟ همچنین در انتخاب بهترین سرور ابری باید در نظر بگیرید که حجم بار کاری تان چقدر است.

زمین هاست در ایران یکی از شرکت های ارائه کننده خدمات سرور ابری است که تلاش کرده است تا بهترین خدمات ابری را متناسب را نیاز مشتریان ارائه کند. برای اطلاعات بیشتر به صفحه خدمات سرور ابری زمین هاست مراجعه کنید. در صورت نیاز می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا