آموزش سرور

جایگزین های مناسب کلودفلر به دلیل بسته شدن آن در ایران

در پست قبل به شما بهترین CDN ایرانی را معرفی کردیم. در این پست نیز قصد داریم به دلیل بسته شدن کلودفلر در ایران، تعدادی از بهترین CDN های جایگزین کلودفلر را به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای این پست همراه ما باشید.

جایگزین های CDN کلودفلر

کلودفلر یکی از بهترین CDN های رایگان برای کاربران شناخته شده است، به خصوص در وردپرس. کلودفلر با پشتیبانی از 115 سرور در مناطق جغرافیایی مختلف سرعت، قابلیت اطمینان و محافظت در برابر حملات DDoS را برای شما به ارمغان می آورد. به عبارت دیگر کلودفلر انتقال اطلاعات سایت را بهینه می کند در نتیجه سرعت بارگزاری صفحات سایت بیشتر می شود. به علاوه CDN کلودفلر از تهدیدات امنیتی و مشکلاتی که باعث می شوند منابع سرور و پهنای باند هدر روند، جلوگیری می نماید. اما به تازگی این سرویس در ایران بسته شده است، به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال یافتن جایگزین کلودفلر هستند. در ادامه لیستی از بهترین CDN های جایگزین کلودفلر را به شما معرفی می کنیم.

1. Akamai

Akamai CDN

Akamai یکی از قابل اعتماد ترین و شناخته شده ترین و حرفه ای ترین CDN ها است که گویا برای حرفه ای ها ساخته شده است. سایت بنچمارک، Akamai را در بین هشت سرویس سریع در سراسر جهان قرار می دهد. Akamai نزدیک به 15 تا 30 درصد از ترافیک کل وب را ارائه می دهد. Akamai از وب سایت شما در مقابل تهدیدات مختلف محافظت می کند و افزایش ناگهانی ترافیک را به طور موثر کنترل می کند. وقتی صحبت از امنیت به میان می آید، Akamai به خوبی برای هر نوع تهدیدی آماده است.

آکامای پوشش فوق العاده ای از سرور ها در سراسر جهان ارائه می دهد، چیزی در حدود 275000 سرور در بیش از 135 کشور. Kona Site Defender یکی از خدماتی است که از وب سایت در برابر حملات DDoS و حملات ربات ها محافظت می کند. Akamai یک گزینه مناسب برای شرکت هایی است که به دنبال ابزاری هستند که بتواند امنیت سایت آن ها را تامین کند و هر گونه تهدیدی را کاهش دهد. از دیگر مزایای Akamai این است که رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد اما پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته دارد.

2. Sucuri

Sucuri CDN

اگر به دنبال امنیت برای وب سایت خود هستید، Sucuri برای سایت شما عالی عمل می کند. Sucuri ابزار حرفه ای امنیتی برای وردپرس است. Sucuri از سایت شما در برابر حملات DDoS و بدافزار محافظت می کند و فایروال وب سایت، نظارت بر تزریق SQL، مسدود کننده های هک جاوا اسکریپت XSS را تحت چتر امنیتی خود قرار می دهد.

Sucuri با ارائه ابزار SiteCheck به صورت رایگان امکان اتصال از راه دور را برای بررسی امنیت سایت ها می دهد تا اگر سایتی به انواع بدافزار ها آلوده شده باشد یا در لیست سیاه موتور های جستجو و یا آنتی ویروس ها قرار گرفته باشد و حتی اگر آن سایت اسپم شده باشد آن را شناسایی کند.

3. CloudFront

Cloudfront CDN

CloudFront جایگزینی عالی برای Cloudflare است. CloudFront داده‌ ها، رسانه ها، برنامه‌ ها و API‌ ها را با کمترین تأخیر و با سرعت انتقال زیاد و در محیطی امن ارائه می‌دهد. CloudFront سرورهایی در مناطق مختلف دارد از جمله: انگلستان، ایرلند، هلند، آلمان، اسپانیا، هنگ کنگ، سنگاپور، ژاپن، تایوان، هند، استرالیا، آمریکای جنوبی، آفریقا و چندین شهر بزرگ ایالات متحده. این ابزار دست شما را در تنظیمات کاملا باز گذاشته است اما به یک فرد فنی نیاز دارد که این تنظیمات را به درستی اعمال کند.

یکی از بهترین امکاناتی که Cloudfront در اختیار کاربران خود قرار می دهد ویژگی اختصاص خودکار سخت افزار بیشتر برای افزایش ناگهانی ترافیک است تا سایت بتواند بدون هیچ گونه خرابی و مشکلی به کار خود ادامه دهد. این ویژگی در هنگام حملات DDoS مفید خواهد بود. CloudFront ویژگی های حرفه ای را ارائه می دهد، برای افزایش سرعت نیز می توانید ابزار فشرده سازی خودکار GZip را فعال و سفارشی کنید.

cloudfront اطلاعات مفیدی را از بازدیدکنندگان سایت در اختیار شما می گذارد از جمله جزئیات نوع دستگاه، سیستم عامل و غیره. به علاوه امکان تنظیم هشدار نیز در این پلتفرم وجود دارد، بنابراین زمانی که استفاده از انتقال داده از سطح خاصی بالاتر برود، به شما هشدار خواهد داد.

4. Stackpath

Stackpath CDN

Stackpath حدود 35 سرور در اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی، آسیا و استرالیا دارد که بیشتر این سرور ها در کشور های غربی متمرکز شده است. Stackpath با امکان پاکسازی فوری و تجزیه و تحلیل بلادرنگ امکان ایجاد تغییرات سریع در سایت را فراهم می کند. Stackpath به دلیل داشتن یک کنسول برای مدیریت تنظیمات، رابط کاربری ساده و کاربر پسندی دارد. این پلتفرم همچنین از پشتیبانی فنی خوب و امنیت بالایی برخوردار است.

این CDN به کاربران خود SSL مشترک رایگان نیز ارائه می دهد. به علاوه این ابزار از سایت شما در برابر حملات DDoS محافظت می کند و فایروال Web Application و EdgeRules را نیز ارائه می دهد. با اسناد گسترده API و ابزارهای امنیتی متعدد، Stackpath یک جایگزین عالی برای Cloudflare است. Stackpath در حال حاضر یک شرکت در حال رشد است و قیمت آن معقول است. اگر به دنبال خدمات مقرون به صرفه با ابزار و پشتیبانی با کیفیت هستید، Stackpath یک انتخاب عالی است.

5. Fastly

Fastly CDN

Fastly در مقایسه با Cloudflare و سایر ارائه دهندگان CDN و امنیت وب مشابه، یک تازه وارد در بازار است. با این حال، Fastly موفق شده است در میان رهبران، نامی دست و پا کند. این پلتفرم به دلیل سرعت بالایی که دارد توانسته از نظر سازمان‌ های بزرگی مانند Spotify و Reddit را جلب کند. Fastly سرویس‌ های مختلفی را برای امنیت و عملکرد وب ارائه می‌کند، مانند به‌ روز رسانی‌ های پیکربندی فوری، پاک‌ سازی فوری، قابلیت ذخیره محتوای پویا، پخش گزارش‌ های بلادرنگ، تجزیه و تحلیل و همچنین محافظت در برابر افزایش ترافیک.

از دیگر ویژگی‌ های Fastly می‌توان به پخش محتوا، WAF و ابزار های مختلف بهینه‌ سازی اشاره کرد. با توجه به آمار تقریبی رتبه‌ بندی CDNPerf، این پلتفرم دومین CDN سریع بریتانیا است. Fastly از طیف گسترده ای از کش ویدیو و انواع محتوا پشتیبانی می کند. به طور کلی کار با CDN گیج کننده است، اما برای کسانی که به این سطح از انعطاف پذیری و پیکربندی نیاز دارند، FASTLY بهترین گزینه است.

6. Google Cloud CDN

اگر از CloudFlare برای یک وب سایت بزرگ استفاده می کنید، Google Cloud CDN نیز یک جایگزین عالی برای CloudFlare است. گوگل نیازی به معرفی ندارد بنابراین CDN مورد اعتماد برای ارائه محتوا است. مانند هر محصول دیگر، Cloud CDN به خوبی با سایر خدمات Google یکپارچه شده است. با این حال، افزودن دامنه خارجی کمی فنی است.

این CDN همان سرور هایی را دارد که گوگل در وب سایت های خود استفاده می کند. این پلتفرم بیش از 100 سرور در سراسر جهان که دارد که به نوبه خود با ISP های برتر همتا هستند. شبکه گسترده ای که در دسترس است عملکرد و قابلیت تحویل را تضمین می کند. در این ابزار می‌توانید روی حالت‌ های حافظه پنهان، کلید ها، زمان‌ های انقضای پیش‌ فرض، مدیریت کوکی‌ ها، پاک‌ سازی محتوا و موارد دیگر کنترل داشته باشید.

سخن پایانی

Cloudflare به دلیل خدمات طولانی مدت خود یک برند قدرتمند و قابل اعتماد در در دنیاست. اما اخیرا به دلیل بسته شدن کلودفلر نیاز است تا پلتفرم دیگری جایگزین این ابزار شود. جایگزین‌ های زیادی برای کلودفلر وجود دارد که ما در این لیست تنها به 6 مورد از آن ها اشاره کردیم. شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که از بین CDN های معرفی شده کدام یک برای شما بهتر است؟ شش پلتفرم لیست شده بهترین هستند و مزایا و معایب خود را دارند اما همه چیز به نیاز شما بستگی دارد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    ممنون بابت معرفی این سرویس دهنده ها
    کاش آدرس سایت هاشون رو هم میذاشتید

    و اینکه توی کدومشون میشه dns روی دامین ست کرد؟

  2. انقدری که دردسر داره پرداخت کردن به این سایت ها آدم پشیمان میشه fastly خیلی خوبه ولی باید برای انتقال وجه 7 خان رستم رد کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا