هک و امنیت

بهترین زبان های برنامه نویسی برای هک و امنیت و هکر شدن

اگر شما هم به دنبال یادگیری زبان های برنامه نویسی برای هک هستید، خوب است بدانید همانطور که فناوری به سرعت در حال رشد و تکامل است، چارچوب های برنامه نویسی نیز به مرور زمان پیشرفت کرده اند. در این بین برخی به سرعت در بین برنامه نویسان محبوب می شوند، ولی از برخی دیگر استقبال چندانی نمی شود.

اگر می خواهید برنامه نویسی را در زمینه هک و امنیت یاد بگیرید، باید دید درستی در رابطه با پرطرفدارترین زبان های برنامه نویسی برای هک داشته باشید. این زبان های برنامه نویسی حداقل تا چند سال آینده باقی خواهند ماند.

زبان های برنامه نویسی زیادی وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، مهم این است زبانی انتخاب کنید که با علایق و مهارت های شما سازگار باشد. در این مقاله با محبوب ترین و بهترین زبان های برنامه نویسی برای هک و امنیت و هکر شدن آشنا خواهید شد.

مقدمه

زبان های برنامه نویسی جزء اصلی در دنیای هک هستند. این زبان ها به شما کمک می کنند تا کد بنویسید، زیرا کدنویسی زبان قابل فهم کامپیوترها است. کدگذاری ماشینی بیش از 60 سال است که وجود داشته و هر سال نیز تکامل پیدا می کند.

در سال 1952 آلن تورینگ اولین زبان برنامه نویسی به نام Flip-Flop را ابداع کرد. در سال 1955 نیز جان بکوس Fortran را ابداع کرد که اولین زبان برنامه نویسی پرکاربرد بود.

انواع زبان های برنامه نویسی

سه نوع رایج این زبان ها عبارتند از:

زبان های برنامه نویسی

زبان های سطح پایین ( Low-Level Languages)

زبان های برنامه نویسی سطح پایین یک راه عالی برای شروع یادگیری اصول برنامه نویسی هستند. این زبان ها برای هک مفید هستند، زیرا اجازه دسترسی مستقیم به مجموعه دستورالعمل های سیستم را می دهند. از این بین می توان به زبان اسمبلی(Assembly) و زبان ماشین (Machine Language) اشاره کرد که مستقیما توسط اعداد باینری نوشته می شوند و از 0 و 1 تشکیل شده اند.

اسمبلی زبانی مبتنی بر خط فرمان است که روی زبان های پیچیده تر سطح بالا مانند C یا ++C یا جاوا اجرا می شود. کامپیوترها از زبان ماشین برای برقراری ارتباط با یکدیگر، در سطح بسیار ابتدایی، استفاده می کنند. درک زبان اسمبلی به شما کمک می کند تا نحوه عملکرد داخلی سیستم ها را درک کنید.

زبان های سطح بالا (High-Level Languages)

این زبان ها شامل C، C++، جاوا و پایتون هستند. خواندن و درک زبان های برنامه نویسی سطح بالا برای انسان آسان تر است، زیرا از کلمات به جای اعداد برای نمایش دستورالعمل ها و داده ها استفاده می کنند. برنامه نویسی سطح بالا به شما کمک می کند تا برنامه ها را سریعتر از زبان های سطح پایین بسیازید، زیرا آن ها نیاز به نوشتن کد زیادی ندارند.

زبان های برنامه نویسی (Scripting Languages)

این زبان ها عبارتند از جاوا اسکریپت(JavaScript)، پرل(Perl) و پی اچ پی (PHP). زبان های سطح بالا قبل از اجرا، به زبان دیگری کامپایل می شوند، اما زبان های برنامه نویسی مستقیما از کد منبع اجرا می شوند.

بهترین زبان های برنامه نویسی برای هک

تا اینجا با اهمیت برنامه نویسی آشنا شدید، حال وقت آن است که با زبان های برنامه نویسی مورد استفاده هکرها آشنا شوید. هک شامل چند نوع مختلف است و انتخاب زبان برنامه نویسی شما به نوع سیستم مورد نظر و استراتژی حمله شما بستگی دارد.

زبان برنامه نویسی برای هک

زبان پایتون

اگر برنامه نویس کامپیوتر هستید و می خواهید حرفه ای را در زمینه هک اخلاقی شروع کنید، پایتون یک شروع عالی است. پایتون زبانی فوق العاده انعطاف پذیر است که می تواند برای اهداف مختلف، از توسعه وب گرفته تا تجزیه و تحلیل داده ها و یادگیری ماشین استفاده شود.

اگر از قبل با پایتون آشنایی ندارید، در ادامه دلایلی را می خوانید که چرا این مهارت برای هک اخلاقی مهم است:

1. یادگیری آسان

پایتون یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای هک در جهان است، زیرا حتی اگر تجربه برنامه نویسی نداشته باشید، یادگیری و نحوه استفاده از آن آسان است. پس اگر در زمینه کدنویسی تازه کار هستید، این انتخاب خوبی برای شروع است.

پایتون

2. انعطاف پذیری بسیار بالا

پایتون بسیار انعطاف پذیر است و در صورت نیاز می توان از آن به تنهایی یا همراه با زبان های دیگر مانند جاوا یا C++ استفاده کنید. از سال 1990، Minecraft و Super Mario Bros از آن به عنوان یک زبان جایگزین برای برنامه نویسی بازی ها استفاده کردند. در نتیجه با پشتیبانی این پروژه ها، هر پروژه دیگری نیز قابل مدیریت با پایتون خواهد بود.

3. دسترسی به ماژول های پیش ساخته

استفاده از پایتون برای هک آسان است، زیرا دارای ماژول های از پیش ساخته زیادی از جمله ماژول های سیستم عامل و socket است. از پایتون برای یافتن آسیب پذیری در سیستم ها نیز استفاده می شود.

4. مجموعه گسترده توسعه دهندگان

پایتون جامعه بزرگی از توسعه دهندگان دارد که افزونه های شخص ثالث را ایجاد کرده و به اشتراک می گذارند. به دلیل خواندن و نوشتن آسان این زبان، برای مبتدیان بسیار مفید است. شما به راحتی قادر خواهید بود تا اسکریپت های اتوماسیون را با پایتون بنویسید و prototyping را سریعتر انجام دهید.

5. مجموعه عظیم کتابخانه ها (Frameworks)

پایتون با داشتن کتابخانه های زیاد، برای هک بسیار مناسب است. تقریبا برای هر کاری که تصور کنید کتابخانه هایی وجود دارد، به طور مثال برای پردازش تصویر، تجزیه و تحلیل داده‌ها، رمزنگاری و ….

همه این کتابخانه ها و فریم ورک ها به خوبی هماهنگ هستند و هماهنگ کار می کنند، در نتیجه استفاده از همه آن ها با هم کد شما را بسیار قوی می کند.

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که وب سایت ها از آن برای تعامل بیشتر استفاده می کنند. همچنین یکی از محبوب ترین زبان ها در جهان است، زیرا یادگیری و استفاده از آن بسیار آسان است. شما می توانید از جاوا اسکریپت برای هک کردن وب سایت ها و سرقت داده های حساس استفاده کنید، مانند یک هکر!

بهترین بخش این است که یادگیری نحوه انجام این کار به شما کمک می کند تا نحوه کار کد نویسی را درک کنید و به طور کلی شما را به یک برنامه نویس بهتر تبدیل می کند. دلایلی که باید جاوا اسکریپت را به عنوان یک هکر اخلاقی یاد بگیرید در ادامه آمده اند:

1. هکر وب پویا (Dynamic )

جاوا اسکریپت از زمانی که برای اولین بار معرفی شد، زبان مورد استفاده هکر ها بوده است. اکثر توسعه دهندگان از آن برای ساخت برنامه های خود استفاده می کنند و تقریبا توسط هر وب سایت اصلی استفاده می شود. در نتیجه اگر یک هکر بخواهد به برنامه وب حمله کندیا جلوی یک حمله را بگیرد، باید جاوا اسکریپت را درک کند.

2. امکان اسکریپت بهتر

از جاوا اسکریپت برای افزودن ویژگی های تعاملی به وب سایت ها می توان استفاده کرد. در نتیجه به وب سایت ها اجازه می دهد تا برنامه های کوچک (معروف به اسکریپت) را اجرا کنند که می توانند تغییراتی در ظاهر و عملکرد آن ها ایجاد کنند.

این کدها به زبان های برنامه نویسی نوشته می شوند. می توان آن ها را در هر ویرایشگر متنی مانند Notepad++ یا Sublime Text بنویسید. همچنین می توانید از ویرایشگرهای آنلاین مانند CodePen، JSFiddle یا JS Bin برای ایجاد آن ها استفاده کنید.

3. هماهنگی با Node.js

هکرها از زمان ایجاد جاوا اسکریپت، برای حمله به برنامه های وب استفاده می کردند. با استفاده از جاوا اسکریپت و Node.js ایجاد برنامه سمت سرور که وب سایت را میزبانی می کند، بسیار آسان است. در نتیجه این هماهنگی، نیاز به یادگیری جاوا اسکریپت را بیشتر می کند.

SQL

SQL

SQL یک زبان برنامه نویسی است که برای استخراج اطلاعات از پایگاه های داده استفاده می شود. این یکی از زبان های هک در نظر گرفته می شود، زیرا سازندگان آن را طوری طراحی کرده اند که بتواند به هر پایگاه داده دسترسی داشته باشد.

در ادامه دلایلی بیان شده که چرا SQL یک زبان برنامه نویسی خوب برای یادگیری است:

1. مقیاس پذیری در هک پایگاه های داده

SQL یکی از مفیدترین زبان ها برای هک پایگاه داده های بزرگ است. این زبان ابزار قدرتمندی است که به شما امکان می دهد درخواست های خود را بنویسید و به اطلاعات موجود در پایگاه داده دسترسی داشته باشید.

2. حملات تزریق SQL

هکرها حملات تزریق SQL را با استفاده از زبان SQL انجام می دهند. تزریق SQL، کدی است که به هکرها کمک می کند تا فعالیت های مختلفی مانند مشاهده و اصلاح اطلاعات محرمانه از پایگاه های داده را انجام دهند.

3. تست امنیت پایگاه داده

SQL همچنین برای هک اخلاقی مانند تست امنیتی و تست عملکرد پایگاه داده مفید است. به عنوان مثال، یک هکر اخلاقی می تواند از SQL برای ایجاد تعداد زیادی پرس و جو برای پایگاه داده استفاده کند، تا عملکرد آن را تحت بار زیاد تست کند.

برنامه نویسی C

زبان c

زبان برنامه نویسی C یک زبان سطح بالا است، به این معنی که استفاده از آن راحت تر از کد ماشین (مانند باینری) است. زبان ‌های سطح بالا با استفاده از کلمات به جای اعداد و حروف، خواندن و نوشتن برنامه ‌نویسی را آسان‌تر می‌کنند.

هکرها می توانند از زبان C به عنوان یک زبان هک استفاده کنند، زیرا به راحتی می توان آن را بدون نیاز به درک اسمبلی سطح پایین یا کد ماشین تغییر داد. بیایید نگاهی به ویژگی های برتر برنامه نویسی C به عنوان یک زبان هک بیندازیم.

1. توسعه و نوشتن اکسپلویت پیشرفته

برنامه نویسان به طور گسترده از C در زمینه های امنیتی استفاده می کنند. C در دهه 1970 اختراع شد و در فرهنگ هکرها محبوب شد و از آن برای ایجاد برنامه های مختلف استفاده می کنند. از آنجایی که C یک زبان سطح بالا است، از از زبان های دیگر در هک کردن بهتر عمل می کند.

2. دسترسی بهتر به سخت افزار

هکرها از زبان برنامه نویسی C برای دسترسی و دستکاری منابع یک سیستم، مانند RAM استفاده می کنند. بسیاری از متخصصان امنیتی از C برای کار با سیستم خود استفاده می کنند.

C همچنین به تسترهای نفوذ کمک می کند تا اسکریپت های برنامه نویسی را برای آزمایش ویژگی های امنیتی سیستم بنویسند. یادگیری C همچنین به هکرها کمک می کند تا یک دید کلی از ساختار سیستم عامل ها داشته باشند.

3. ایجاد کدهای پوسته (Shellcodes Creation)

C یک زبان عالی برای ایجاد پوسته کدها، روت کیت ها، اکسپلویت ها و سایر برنامه های مخرب و بدافزارها است. دانش C و ++C می تواند ایده خوبی برای هکرهایی باشد که می خواهند فعالیت های خود را پنهانی انجام دهند.

BASH

برنامه نویسی برای هک با Bash

BASH از زبان های برنامه نویسی رویه ای، شی گرا و تابعی پشتیبانی می کند. همچنین دارای آرایه های داخلی و shell pipelines است از این رو از برنامه نویسی عملکردی پشتیبانی می کند.

هکرها از BASH یا Bourne Again Shell برای نوشتن اسکریپت هایی استفاده می کنند که به آن ها اجازه می دهد به سیستم ها نفوذ کنند و به فایل هایی دسترسی پیدا کنند، که نباید به آنها دسترسی داشته باشند. این ابزارها که اکسپلویت نامیده می شوند، از آسیب پذیری های یک سیستم عامل یا یک برنامه بهره می برند. برخی از بهترین ویژگی های BASH به عنوان یک زبان برنامه نویسی برای هک عبارتند از:

1. مناسب برای مبتدیان

    سهولت استفاده از این زبان باعث شده تا برای کسانی که می خواهند به تازگی برنامه نویسی را شروع کنند بسیار مناسب باشد.

    2. استفاده از اسکریپت

    اگر به دنبال شروع برنامه ‌نویسی هستید و نمی‌خواهید زبان دیگری را از ابتدا یاد بگیرید، Bash بهترین گزینه است. می توانید از آن به عنوان نقطه شروع برای اسکریپت های سفارشی خود استفاده کنید، یا فقط از اسکریپت های موجود همانطور که هستند استفاده کنید و در صورت نیاز آن ها را اصلاح کنید.

    3. اجرای همزمان چند دستور

    زبان BASH این امکان را به شما می دهد که چندین فرمان را همزمان اجرا کنید. این بدان معناست که شما می توانید چندین کار را در یک زمان انجام دهید بدون اینکه قبل از شروع کار بعدی منتظر بمانید تا هر کدام به پایان برسد.

    اهمیت یادگیری زبان های برنامه نویسی مختلف برای هکرها

    حرفه هک اخلاقی نیاز روزافزونی به برنامه نویسانی دارد که بتوانند برنامه های به روز ایجاد کنند. یادگیری بهترین زبان های برنامه نویسی به هکرهای اخلاقی کمک می کند تا در این زمینه پیشرو باشند.

    اما چرا یک زبان برنامه نویسی جدید یاد بگیریم؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت یادگیری تنها یک زبان، ممکن است برای شما کافی نباشد تا بتوانید کار خود را در زمینه هک و امنیت به خوبی انجام دهید. ممکن است برای پروژه های مختلف به زبان های مختلفی نیاز داشته باشید.

    اگر در حال ساخت یک برنامه اندروید هستید، احتمالاً می خواهید از جاوا به عنوان زبان اصلی خود استفاده کنید، اما اگر روی یک وب سایت کار می کنید، احتمالاً HTML5 مناسب تر خواهد بود.

    در دنیای هک اخلاقی، دانستن نحوه برنامه نویسی یک دارایی بزرگ است. هکرهای اخلاقی قادر به نوشتن کدی هستند که می تواند برای نفوذ و سوء استفاده از آسیب پذیری های نرم افزار یا سیستم عامل استفاده شود. وقتی صحبت از یک هکر اخلاقی خوب می شود، دانستن بیش از یک زبان برنامه نویسی بسیار مهم است. دلایل آن عبارتند از:

    1. یادگیری کدنویسی مهم است

    هک فرآیند شکستن پروتکل های امنیتی و بهره برداری از شبکه های کامپیوتری است. برای تبدیل شدن به یک هکر، باید دانشی از فناوری که روی آن تمرکز کرده اید، داشته باشید. اگر در زبان های کدنویسی آموزش ندیده باشید، تبدیل شدن به یک هکر برای شما دشوار خواهد بود.

    2. تجزیه و تحلیل کد

    درک زبان های برنامه نویسی به شما کمک می کند بتوانید کدها را تجزیه و تحلیل کنید. اگر یک هکر اخلاقی هستید، می‌توانید اسکریپت‌های خود را نیز بنویسید و در صورت نیاز، اسکریپت‌های موجود را اصلاح کنید.در چنین مواقعی، ندانستن زبان های برنامه نویسی شما را محدود می کند.

    نوشتن برنامه‌ها همچنین به شما کمک می‌کنند انجام کار ها را خودکار کنید، که معمولاً برای انجام دادن آن به صورت معمول زمان زیادی نیاز است. کدنویسی به شما این امکان را می دهد که وارد زمینه های مختلف و سیستم های هک شوید. درنتیجه کمک می کند تا طرح و استراتژی پشت حملات بدافزاری و همچنین نحوه نفوذ به یک سیستم را پیدا کنید.

    هکرها از چه زبان برنامه نویسی استفاده می کنند؟

    در دنیای هک، فناوری های زیادی وجود دارد که هکرها از آن ها استفاده می کنند. اکثر هکرها از Python استفاده می کنند، که یک زبان متن باز است که یادگیری آن آسان است.

    پایتون بسیار محبوب است زیرا درک آن آسان است و طیف گسترده ای از کتابخانه ها برای آن در دسترس است. هکرها همچنین از ++C ، یک زبان شی گرا قدرتمند که توسط بسیاری از شرکت ها و شرکت های بزرگ استفاده می شود، استفاده می کنند.

    یکی دیگر از زبان های محبوب در دنیای هک، جاوا اسکریپت است که از سال 1995 وجود داشته و به دلیل سهولت استفاده و قابلیت اجرا بر روی هر پلتفرمی، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

    جاوا اسکریپت زبانی است که می‌تواند برای اهداف متعدد مورد استفاده قرار گیرد و می‌توان آن را هم برای توسعه frontend و هم برای توسعه backend استفاده کرد. در نتیجه از آن می توان به عنوان یک زبان برنامه نویسی کاربردی یاد کرد.

    Python و++ C هر دو گزینه‌های عالی برای کسانی هستند که می‌خواهند نحوه هک کردن سیستم ها را بیاموزند، اما اگر به دنبال زبانی ساده‌تر هستید، جاوا اسکریپت ممکن است همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید!

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا