آموزش سرور

همه چیز درباره شرکت هاستینگ هتزنر (Hetzner) آلمان

Hetzner Online، با صدها هزار سرور در حال کار، یکی از بزرگترین اپراتورهای مرکز داده در اروپا است. این شرکت از زمان تأسیس در سال 1997، محصولات میزبانی قدرتمند و زیرساخت های فناوری اطلاعات قابل اعتماد را به مشتریان خصوصی و تجاری ارائه کرده است. هتزنر با ترکیب نقاط قوت خود در فناوری نوآورانه، قیمت های جذاب، پشتیبانی متخصص و خدمات انعطاف پذیر به مشتریان، بازار خود را در داخل و خارج از آلمان و اروپا گسترش داده است.

Hetzner، یک شرکت آلمانی، مراکز داده با فناوری پیشرفته را در نورنبرگ و فالکنشتاین (هر دو در آلمان) و در هلسینکی، فنلاند، تحت مالکیت داشته و اداره می‌کند، و اخیراً مکان‌های جدیدی را در Ashburn، ویرجینیا و Hillsboro، Oregon (ایالات متحده آمریکا) اضافه کرده است.

تاریخچه شرکت هتزنر

موسس شرکت هتزنر “مارتین هتزنر” است، که این شرکت به نام موسس آن نامگذاری شده است. آغاز فعالیت این شرکت با نام “خدمات آنلاین هتزنر” در سال 1997 بود و بین سال های 2000 تا 2015 به صورت شرکت سهامی فعالیت داشت. تغییر وضع قانونی شرکت به شرکت مسئولیت محدود در آلمان در سال 2015 انجام شد. بیستمین سال تاسیس شرکت هتزنر در سال 2017 در پارک مرکز داده فالکنشتاین جشن گرفته شد.

در سال 2019 استفان کونوویکووا و گونتر مولر به تیم اجرایی این شرکت پیوستند. یکی از مهمترین پروژه های مشارکتی هتزنر که باعث شد تا این دیتاسنتر بسیار مشهور شود، پروژه ای بود که در آن روستوک آلمان به هلسینکی فنلاند از طریق کابل زیر دریایی متصل شد. طول این مسیر 1100 کیلومتر بود و از این طریق یکی از مهمترین شاهراه های ارتباطی اروپا ایجاد شد. در واقع در این پروژه خط ارتباطی ایجاد شده باعث اتصال پایانه مرکزی اطلاعاتی فنلاند به دیتاسنتر هتزنر شد.

سرویس ها و خدمات دیتاسنتر هتزنر

دیتاسنتر هتزنر به عنوان یکی از دیتاسنتر های بزرگ در اروپا خدمات بسیاری را به مشتریان و متقاضیان ارائه می دهد. از جمله مهمترین سرویس ها و خدمات این شرکت به موارد زیر می توان اشاره کرد:

1. اجاره رک

اگر شرکتی نیاز به سرور داشته باشد و بخواهد اطلاعات آن در فضای خاص به دور از دیگر اطلاعات دیتاسنتر ذخیره شود می تواند یک رک برای خودش اجاره کند. شرکت هتزنر با ارائه این خدمت به مشتریان خود این امکان را برای آن ها ایجاد می کند تا بتوانند فایل های مختلف متنی و صوتی و تصویری و همچنین فایل های مربوط به نرم افزارهای اختصاصی شرکت خود را در یک رک مجزا ذخیره کنند.

ارائه چنین سرویسی باعث می شود تا مشتریان با اطمینان اطلاعات خود را ذخیره کنند و مطمئن باشند هیچگاه آسیبی به آن ها وارد نمی شود. دیتاسنتر هتزنر پشتیبانی دائمی برای این سرویس ارائه می دهد. تمام خدمات سخت افزاری این سرویس به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می گیرد و نیازی به نگرانی نیست.

colocation hetzner

2. سرور اختصاصی

رایج ترین و پرکاربرد ترین سرویس برای مشتریان سازمانی، سرور اختصاصی می باشد. با خرید یک سرور اختصاصی می توانید پیکربندی دلخواه خود را انجام دهید و از آن برای هر کاربردی استفاده نمایید. دیتا سنتر هتزنر با ارائه خدمات سرور اختصاصی از طریق نمایندگان فروش خود در دنیا این امکان را برای مشتریان ایجاد کرده است تا بتوانند سرور اختصاصی خود را داشته باشند.

سرور های قدرتمند هتزنر باعث شده تا بسیاری از کشورها با خرید این سرویس از سرورهای این شرکت برای سازمان های خود استفاده کنند. از جمله سرورهای اختصاصی قابل ارائه توسط دیتاسنتر هتزنر می توان به سرورهای DELL و Line اشاره کرد.

3. خدمات کلود (ابری)

از جمله پرطرفدارترین و حرفه ای ترین خدمات دیتاسنتر ها خدمات ابری هستند. دیتاسنتر هتزنر نیز از پیشرو ها در زمینه ارائه خدمات ابری محسوب می شود. سرورهای ابری این شکرت در آلمان و فنلاند قرار دارند. این شرکت انواع سرویس های مختلف را برای استفاده مشتریان بر روی سرورهای ابری ارائه می دهد. از جمله سرویس های ارائه شده دیتاسنتر هتزنر در حوزه خدمات ابری شامل موارد زیر است:

cloud
  • هاست ابری: اگر شما بخواهید به کاربران خود از هرجای دنیا دسترسی سریعی بدهید بهترین روش، خرید هاست ابری هتزنر است. در این روش دسترسی کاربران به سایت شما از نزدیکترین سرور انجام خواهد شد و بسیار با سرعت خواهد بود. امنیت نیز یکی دیگر از مزیت های استفاده از سرویس های ابری است.
  • ارائه فضا برای ذخیره سازی: در این سرویس فضای ذخیره سازی مورد نیاز روی هاست ابری به شما اختصاص داده می شود و می توانید اطلاعات خود را ذخیره نمایید. این سرویس همانند گوگل درایو عمل می کند. با خرید این سرویس از دیتاسنتر هتزنر قادر خواهید بود درایو اختصاصی خود را داشته باشید.
  • CDN: با استفاده از این قابلیت شما خواهید توانست فایل های سایت را در سرور های مختلف کش کنید و به کاربران اجازه دسترسی به آن ها را بدهید. دیتاسنتر هتزنر با ارائه CDN برای مشتریان خود این امکان را فراهم کرده است. نکته قابل توجه استفاده از CDN این است که حتی اگر سرور خود را از جای دیگری خریداری کرده باشید می توانید از آن همچنان برای سرور خود استفاده کنید.

دیگر خدمات

شرکت هتزنر علاوه بر خدمات اصلی و مهم ذکر شده، سایر خدمات رایج در دیگر دیتاسنتر ها را نیز ارائه می دهد. از جمله :

  • هاست اشتراکی: این شرکت با ارائه خدمات هاست اشتراکی به شرکت ها و افراد امکان دسترسی به فضای مورد نیاز آن ها را برای سایت های مختلف و یا خدمات دیگر را فراهم می کند.
  • سرور مجازی (VPS): سرورهای مجازی نسبت به سرورهای اختصاصی دارای هزینه کمتری هستند اما محدودیت بیشتری را برای مشتری دارند. زیرا در سرور مجازی منابع بین چندین کاربر تقسیم می شود.
  • مدیریت سرور
  • خرید و مدیریت دامنه
  • امکان خرید و ثبت دامنه با پسوند های مختلف توسط این شرکت وجود دارد.
  • خدمات SSL
  • هارد دیسک مجازی
هتزنر

دیتاسنتر هتزنر منابع سخت افزاری و نرم افزاری قابل توجهی را به کاربران خود ارائه می دهد و به همین جهت در سطح ملی و بین المللی بسیار شناخته شده است. این دیتاسنتر قابلیت دسترسی به power, Rebuild, Reset و ON/OF در 24 ساعت شبانه روز را برای مشتریان خود فراهم می کند. همچینین پشتیبانی رایگان به صورت ایمیل و تلفن را دارد. آپ تایم تضمین شده این شرکت در سرویس هایش 99 درصد است.

این دیتاسنتر از حملات DDOS بر روی سرورهایش محافظت می کند و مجهز به سیستم نجات حریق شبکه است. همچنین از طریق مرکز داده امکان سفارش لایسنس های سی پنل، ویندوز و پلسک را فراهم کرده است. قابلیت دسترسی به VCN و همچنین ایجاد دسترسی فول به کاربران از دیگر خدمات مفید این دیتاسنتر نیز می باشد.

عملکرد دوستدار محیط زیست هتزنر

شرکت هتزنر با استفاده از تکنولوژی سبز و سرورهای قابل بازیافت کمترین آسیب را به محیط زیست می زند و مقدار تولید گازهای گلخانه ای اندکی دارد. در راستای این حمایت در سال 2011 از وزارت اقتصاد و فناوری دولت آلمان جایزه بهترین دیتاسنتر حامی زیست را دریافت کرد.

از منابع انحصاری تجدیدپذیر آبی و انرژی بادی، انرژی لازم جهت انجام برخی عملیات در دیتاسنتر Hetzner تامین می شود. همچنین استفاده مستقیم از انرژی خنک کننده و تبدیل ایعات حرارتی به انرژی نیز از دیگر فعالیت های مفید در این شرکت است.

همچنین این شرکت در فعالیت های خیریه آموزشی و انسانی بسیاری مشارکت دارد. شرکت هتزنر با ارائه بسیاری از سرویس ها و خدمات به مشتریان داخلی و خارجی از جمله شناخته شده ترین دیتاسنترها در دنیا می باشد. خدمات متنوع دیتاسنتر Hetzner باعث شده تا بسیاری از سازمان ها از خدمات این شرکت استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا