آموزش سئو

10 راهکار ساده و مطمئن برای افزایش ترافیک سایت و میزان بازدیدها

جالب است بدانید که موتور جستجو هوشمند گوگل در هر ثانیه بیش از 40000 عبارت جستجو را پردازش می کند. همین آمار به سادگی نشان می دهد که روزانه چندین و چند هزار نفر در حال گشت و گذار در صفحات مختلف وب سایت ها هستند. اگر شما هم قصد دارید تا برخی از این افراد را به وب سایت خود هدایت کنید، لازم است تا با نکات افزایش ترافیک سایت آشنا شوید.

امروزه کسب و کارهای مختلف از راهکارهای متنوع، جدید و خلاقانه ای برای افزایش ترافیک وب سایت خود استفاده می کنند. در صورتی که نمی خواهید از رقبایتان جا بمانید، ما در این مطلب 10 راهکار ساده و مطمئن برای افزایش ترافیک و میزان بازدیدها را به شما معرفی خواهیم کرد.

چرا توجه به افزایش ترافیک مهم است؟

بدون شک هدف هر کسب و کاری، جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش است. حال آن که با افزایش ترافیک سایت، می توانید مشتریان بیشتری را با محصولات و خدمات خود آشنا کرده و به همین سادگی، میزان فروش خودتان را بیشتر کنید. منظور از ترافیک، تعداد افرادی است که به وب سایت شما ورود کرده و از صفحات مختلف شما بازدید می کنند.
طبیعی است که هر چه میزان ترافیک یک وب سایت بیشتر باشد، سوددهی آن نیز بیشتر خواهد بود. جالب است بدانید که برخی از وب سایت ها، مانند خبرگزاری ها، حتی از میزان ترافیک های ورودی خود نیز کسب درآمد دارند. از سوی دیگر، ترافیک بیشتر به معنای معرفی بیشتر برند و شناخته شدن هرچه بیشتر کسب و کار شما است. پس لازم است تا با مهمترین و اصلی ترین راه کارهای افزایش بازدید و افزایش ترافیک سایت آشنا شوید.

مهم ترین راهکارهای افزایش ترافیک سایت

1- به سئو توجه کنید.

بهینه سازی موتورهای جستجو و یا به اختصار SEO، کلید جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما است. تمامی اقداماتی که برای بهبود سئو سایت خود انجام می دهید، می توانند تعیین کننده ترین عامل جایگاه شما در صفحات نتایج جستجو گوگل یا SERP باشد.

هرچه میزان رتبه شما در صفحات نتایج بهتر باشد، احتمال اینکه افراد بیشتری به وب سایت شما مراجعه کنند، افزایش می یابد؛ از این رو نیاز است تا آموزش سئو را در اولویت قرار داده و از آن برای افزایش ترافیک سایت استفاده کنید.
برای مثال شما باید مطمئن شوید که هر یک از صفحات شما تیتر h1 یا هدر، توضیحات متا، متن جایگزین، URL مناسب، کلمات کلیدی و … را دارند. به یاد داشته باشید همواره از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای خود استفاده کنید. این کلمات کلیدی باید به صورت طبیعی به کار گرفته شوند. همچنین تکرار کلمه کلیدی نباید به نحوی باشد که حواس خواننده شما را از موضوع اصلی، پرت کند.

ابزارهای بسیار کاربردی مانند Moz، Ahrefs و SEMrush برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد؛ از آن ها استفاده کنید.

بهبود سئوی سایت و تاثیر آن در افزایش بازدید سایت
بهبود سئوی سایت و بهبود UI و UX سایت به افزایش بازدید سایت کمک می کند.

2- یک محتوای غنی بنویسد.

یک محتوای غنی نه تنها باعث بهبود رتبه بندی شما در نتایج جستجو گوگل می شود، بلکه می تواند در نهایت افزایش ترافیک سایت شما را تضمین کرده و مخاطبین بیشتری را به سمت شما جذب کند

محتوایی که در وب سایت شما منتشر می شود باید به یاد ماندنی بوده و توجهات را به خودش جلب کند. همچنین به یاد داشته باشید که امروزه امکان استفاده از محتوای ویدئویی برای افزایش ترافیک وجود دارد.
کاربران از گوگل برای یافتن پاسخ های دقیق و کامل برای سوالات خود استفاده می کنند. از این رو محتوای شما باید امکان پاسخ دهی به تمامی این سوالات را داشته باشد. جالب است بدانید وب سایت هایی که دارای محتوای وبلاگ هستند، چیزی در حدود 434 درصد بیشتر از وب سایت هایی که وبلاگ ندارند، مورد جستجو قرار می گیرند. همچنین وب سایت هایی که در ماه بیش از 16 پست منتشر می کنند، 3.5 برابر بیشتر از وب سایت هایی که صفر تا 4 مقاله در ماه منتشر می کنند، ترافیک دریافت می کنند.

تاثیر محتوا در افزایش بازدید
تولید محتوای ارزشمند، به افزایش بازدید محتوا و در همچنین افزایش بازدید وبسایت کمک می کند.

3- برای افزایش ترافیک سایت، محتوای قدیمی را به روز کنید.

یکی دیگر از راهکارهای افزایش ترافیک سایت، به روز رسانی محتوای قدیمی است. نه تنها خوانندگان شما از محتواهای به روز شده استقبال می کنند، بلکه الگوریتم های دائما در حال تغییر گوگل نیز، به چنین محتواهایی علاقه مند هستند. همچنین حتما لازم نیست تا محتوای متنی مقاله خود را تغییر دهید. شما می توانید به روز رسانی محتوای خود را با اضافه کردن یک عکس، اینفوگرافیک و یا یک ویدئو به محتوای قدیمی تان آپدیت کنید.

4- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

طبق آمار هر فرد بالغ به صورت متوسط روزانه 147 دقیقه را در شبکه های اجتماعی می گذراند. از این رو حضور در شبکه های اجتماعی می تواند راهکاری مناسب برای افزایش ترافیک سایت در نظر گرفته شود. کسب و کارهایی که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند، بدون شک ترافیک بسیار بیشتری را دریافت می کنند. اما به یاد داشته باشید که حضور در شبکه های اجتماعی نیازمند داشتن برند معتبر است. سعی کنید تا برند سازی خود را برای افزایش ترافیک سایت، بهبود ببخشید.

حضور در شبکه های اجتماعی و تاثیر آن در افزایش ترافیک
حضور در شبکه های اجتماعی راهکاری مناسب برای افزایش ترافیک سایت است.

5- از تبلیغات برای افزایش ترافیک سایت استفاده کنید.

در حالی که جستجوی ارگانیک هنوز هم بهترین راه برای هدایت ترافیک به وب سایت است، اما تبلیغات پولی مانند پرداخت به ازای کلیک (PPC) و تبلیغات در رسانه های اجتماعی نیز می توانند به شما کمک کنند تا با مخاطبین هدف بیشتری ارتباط برقرار کنید. به این صورت قادر هستید تا به مشتریان ایده آل خود دست پیدا کنید. از این رو بسیاری از افراد در استراتژی های بازاریابی محتوایی خود، هم از جستجوی ارگانیک و هم از تبلیغات برای افزایش ترافیک سایت خود بهره می برند. جالب است بدانید که ترکیب این دو شیوه حدود 76 درصد از کل ترافیک ورودی برای شرکت های B2B را فراهم می کند.

6- قدرت ایمیل را فراموش نکنید.

در کنار این که رسانه های اجتماعی به شما این فرصت را می دهد تا با طیف وسیعی از کاربران ارتباط برقرار کنید، ایمیل یک مکالمه تک به تک است. از این رو باید به یاد داشته باشید که در ایمیل، شما با مخاطبین خود به صورت شخصی در حال صحبت کردن هستید.

بهترین راه برای ارسال ایمیل، استفاده از اتوماسیون های ارسال انبوه است. ایمیل شما باید به نحوی نوشته شود که نیازهای به خصوص مشتریان و مخاطبین شما را هدف قرار دهد. شما در کنار تبلیغ از طریق ایمیل، می توانید مخاطبین خود را به مطالعه یک محتوا به خصوص از وب سایتتان هم دعوت کنید. این روش یکی از بهترین راه ها برای افزایش ترافیک سایت است که توسط شرکت ها و کسب و کارهای بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد.

جالب است بدانید که در حال حاضر، ایمیل مارکتینگ، بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را در تمامی روش های بازاریابی از آن خود کرده است. اگر می خواهید یک ایمیل مناسب برای مخاطبین خود ارسال کنید، این نکات را به یاد داشته باشید:

  • اطلاعات ترغیب کننده ای از محتوا را در موضوع و متن ایمیل خود قرار دهید.
  • حتما پیوند و یا دکمه هایی برای خواندن بیشتر مطالب در ایمیل خود بگنجانید.
  • مطمئن شوید که فرمت ایمیل شما سازگاری لازم با گوشی های موبایل را داشته باشد.
  • از تکنیک های شخصی سازی مانند درج نام مشتری خود استفاده کنید.
  • سعی کنید ایمیلتان حتما از نظر جنبه بصری نیز جذابیت داشته باشد.

7- به کاربران خود هدیه بدهید.

دادن هدیه به مشتریان بالقوه راهکاری عالی برای افزایش ترافیک سایت است. برای مثال می توانید یک کتاب آموزشی را به صورت رایگان برای دانلود در اختیار مخاطبین خود قرار دهید. با این کار می توانید رضایت، اعتماد و علاقه مندی مشتریانتان را کسب کنید.

8- از پست های مهمان استفاده کنید.

ارسال پست مهمان راهکاری مطمئن برای تولید بک لینک، افزایش ترافیک سایت و بهبود رتبه بندی گوگل است. هنوز هم وب سایت های زیادی وجود دارند که به شما اجازه پست وبلاگ به صورت مهمان را می دهند. اما برای این کار باید در ابتدا محتوای وب سایت را به خوبی مطالعه کنید تا از کیفیت آن مطمئن شوید. همچنین باید توجه کنید که مطالب وب سایت مورد نظر در راستای مطالب سایت شما باشند.

9- از خبرنگاران و یا نویسنده های محتوا استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که شما در زمینه کاری خود، متخصص و خبره هستید. از این رو خبرنگاران و یا سایر نویسندگان می توانند از تجربیات و محتواهای شما برای تولید خبر و محتواهای معتبر استفاده کنند. چه چیزی بهتر از این که شما بتوانید از یک نشریه معتبر و یا وب سایت های دیگر، نقل قول دریافت کنید. بدین صورت نه تنها امکان کسب بک لینک برای شما وجود دارد، بلکه برندسازی شما نیز به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد.

10- تبادل لینک و دریافت بک لینک را فراموش نکنید.

بک لینک ها مزایای بسیار زیادی برای رشد کسب و کار شما دارند. از آن ها می توانید برای افزایش ترافیک سایت و بهبود رتبه بندی در نتایج جستجو گوگل استفاده کنید. یک مطالعه نشان داده است که وب سایت های موجود در نتایج برتر جستجو گوگل، چیزی در حدود 3.8 برابر بیشتر از سایر وب سایت ها در دیگر نتایج گوگل، بک لینک داشته اند.

باید به خاطر بسپارید که بهترین راه برای دریافت بک لینک، داشتن یک محتوای درجه یک است. شما می توانید با افراد دیگری که در صنعت شما فعالیت دارند تماس بگیرید و از آن ها بخواهید که تبادل بک لینک انجام دهید. این کار به شما و وب سایتتان کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا