آموزش سرور

تعداد هسته CPU بالاتر در پلن های هاستینگ چه تاثیری بر عملکرد دارد؟

به نظر شما تعداد هسته CPU در پلن های هاستینگ تفاوتی ایجاد می کند؟ اکثر وب سایت های جدید بر روی پلن های مشترک وب میزبانی می شوند، زیرا ارزان تر از استفاده از یک سرور کامل هستند و به دانش فنی کمتری برای نگهداری نیاز دارند.

میزبانی اشتراکی به این معنی است که وب سایت شما با چندین سایت دیگر در یک رایانه قرار دارد و همه از منابع یکسانی استفاده می کنند. در صورتی که این منابع به خوبی تخصیص داده شوند، ممکن است تأثیر خوبی بر عملکرد وب سایت شما داشته باشد. با این حال، مدیریت ضعیف منابع یا اشتراک بیش از حد ممکن است باعث کندی سایت شما شود یا حتی در زمان اوج فعالیت از کار بیفتد.

CPU چیست؟

سروری که وب سایت شما در آن قرار دارد، مشابه رایانه شخصی تان دارای یک یا چند واحد پردازش مرکزی یا CPU است.

CPUها اساساً مغز رایانه هستند که درخواست های اطلاعاتی را مدیریت و برنامه ها را اجرا می کنند. هرچه ظرفیت CPU بیشتر باشد، سرور می تواند اطلاعات بیشتری را پردازش کند.

تعداد هسته CPU چگونه بر سایت های میزبانی شده روی سرور تأثیر می گذارد؟

زمانی که چندین درخواست به طور همزمان به CPU ارسال می شوند، درخواست ها در صف قرار می گیرند و طبق نوبت به آن ها رسیدگی می شود. هر درخواست قبل از رسیدگی به درخواست بعدی، کسری از زمان پردازش دوم را دریافت می کند، درست مانند زمانی که چندین پردازش را در رایانه خانگی خود اجرا می کنید.

این «برش زمانی» تضمین می ‌کند که هر فرآیند نسبتاً سریع تر انجام می‌ شود. با پردازش بارهای کوچک، کارایی کاهش پیدا نمی کند، در مقابل CPU می تواند چندین درخواست را همزمان مدیریت کند.

با این حال، زمانی که یک سیستم بیش از حد به اشتراک گذاشته شود و یک یا دو سایت بارهای سنگین غیر معمولی را ایجاد کنند که منجر به درخواست های پردازش بیش از حد از CPU شوند، سایر وب سایت های مستقر در همان سرور ممکن است از نظر عملکرد دچار افت شوند.

این حالت می تواند به دلیل ترافیک غیرمنتظره یکی از وب سایت ها ایجاد شود، یا به دلیل مقدار زیاد اسکریپت ها در سمت سرور و حافظه پنهان موجود در سایت باشد. در نتیجه، سرور تحت بار زیاد است، درخواست ها را به کندی انجام می دهد و تمام وب سایت های میزبان دیگر تحت تأثیر قرار می گیرند.

cpu

هر وب سایت چه تعداد هسته CPU نیاز دارد؟

همانطور که قبلاً گفتیم، CPU یک واحد پردازش مرکزی است. سروری که وب سایت شما روی آن قرار دارد، دارای چندین CPU است (دقیقاً مانند رایانه خانگی تان). میزان اطلاعاتی که یک CPU می تواند پردازش کند، بستگی زیادی به ظرفیت CPU دارد. CPUهای بزرگتر می توانند اطلاعات بیشتری را ذخیره کرده و سریع تر پردازش کنند.

در یک محیط میزبانی مشترک، منابع CPU تقسیم شده و با سایر وب سایت های میزبانی شده روی سرور به اشتراک گذاشته می شود. در این حالت درخواست ها به ترتیبی که دریافت می شوند پردازش می شوند. با این حال، CPU قادر است چندین درخواست را همزمان پردازش کند. همچنین می‌تواند برای اطمینان از رسیدگی سریع به درخواست‌ها از زمان‌بندی استفاده کند.

CPU ها می توانند توسط چندین درخواست به طور همزمان درگیر شوند. این کار می تواند باعث کاهش عملکرد سایت تان شود. (اگر به طور همزمان افزایش ترافیک یا حجم بالایی از درخواست اسکریپت وجود داشته باشد.). بنابراین سرعت سایت شما کاهش می یابد و به تجربه کاربر آسیب وارد می شود. پس برای وب سایت هایی که حجم ترافیک بالاتری دارند، وجود تعداد هسته CPU بیشتر می تواند باعث بهبود عملکرد سایت تان شود.

در صورتی که می خواهید سایتی با عملکردی بالاتر و پردازش سریع تر داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم که از سرور VDS استفاده کنید تا از تمام امکانات سرور به طور اختصاصی استفاده کنید و دیگر نیازی نیست نگران به اشتراک گذاشته شدن منابع در سرور باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا