آموزش سرور

VPS های مخصوص ترید باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

اگر در بازار ارز دیجیتال فعالیت می کنید، احتمالا واژه VPS ترید به گوشتان خورده است. VPSها سرورهای مجازی داخلی یا خارجی هستند؛ اما کاربرد آن ها در بازارهای مالی چیست؟ در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که سرورهای مجازی چه کاربردی برای ترید دارند و چگونه می توان یک VPS مطمئن برای معامله گری در بازارهای مالی تهیه کرد.

VPS چیست؟

Vps کوتاه شده عبارت Virtual Private Server به معنای سرور مجازی خصوصی است. سرور VPS منابع یک رایانه را بین چند کاربر به اشتراک می گذارد. در این حالت چندین کاربر مختلف، بدون اینکه بر کار یکدیگر اثر بگذارند، روی یک سرور خاص فعالیت می کنند.

در این پروسه یک سرور فیزیکی، میزبان چندین سرور مجازی است. این جداسازی با نرم افزاری به نام Hypervisor انجام می شود که سرور فیزیکی را تقسیم بندی می کند و هر بخش را از بقیه قسمت ها جدا می کند. هر VPS سیستم عامل خود را مستقل از سیستم عامل های اجزای دیگر اجرا می کند. همچنین هر VPS می تواند به طور مستقل راه اندازی مجدد شود.

در حقیقت سرور مجازی کامپیوتری می باشد که همیشه روشن است و شما از هر نقطه از دنیا، می توانید به آن متصل شوید و سرور را برای هر مدت زمانی که احتیاج دارید به کار بگیرید. اتصال شما به کامپیوتر سرور از طریق نرم افزار ریموت دسکتاپ صورت می گیرد و به این طریق شما می توانید کامپیوتر را از راه دور کنترل کنید. نرم افزار کنترل از راه دور معمولا بر روی تمام سیستم عامل ها از جمله ویندوز، اندروید و… قابل نصب است.

تعریف VPS

VPS مخصوص ترید چیست؟

تحریم یکی از مشکلاتی است که معامله گران ایرانی در بازارهای بین المللی با آن مواجه هستند. برخی بروکرهای فارکس و صرافی های ارز دیجیتال معتبر، ایران را در لیست تحریم خود قرار داده اند و اگر شما با آی پی ایرانی وارد این سایت ها شوید، به شما خدمات نمی دهند، یا حتی حسابتان را بلاک می کنند.

از آنجایی که خدمات ارائه شده توسط این بروکرها یا صرافی ها متنوع است و حجم معاملات در آن ها بالاست، اکثر معامله گران ترجیح می دهند با تغییر دادن IP، به این وب سایت ها متصل شوند. استفاده از IP ثابت احتمال لو رفتن شما را کاهش می دهد؛ بنابراین تریدرها ترجیح می دهند به جای استفاده از VPN، از VPSهای ترید برای تغییر IP استفاده کنند.

سرور مجازی ترید این امکان را به کاربر می دهد تا همیشه یک آی پی ثابت خارجی داشته باشد. این آی پی باید متعلق به کشوری باشد که در لیست تحریم های بین المللی قرار ندارد. VPS ترید IP کشورهایی را به شما ارائه می دهد که از طرف صرافی یا بروکر تحریم نیستند؛ به این ترتیب معامله گر بدون ترس از بلاک شدن آی پی اش به فعالیت مالی خود ادامه می دهد.

مزایای VPS ترید

استفاده از VPS مخصوص ترید مزایایی را برای دارندگان آن به همراه دارد.

  • با خرید وی پی اس ترید به یک کامیپوتر که شبانه روز در خارج از کشور روشن است و قطعی ندارد دسترسی دارید.
  • انعطاف پذیری VPS نسبت به هاستینگ مشترک بیشتر است.
  • هزینه VPS نسبت به یک سرور اختصاصی کمتر است.
  • امنیت VPS نسبت به هاستینگ مشترک بهتر است.
  • استفاده از VPS نسبت به سرور اختصاصی دانش فنی کمتری نیاز دارد.
  • داشتن آدرس IP ثابت، باعث می شود که موقعیت مکانی کاربر توسط صرافی و سایت های بین المللی قابل تشخیص نباشد.
  • سرعت اتصال در این روش بالاست و اتصال تداوم دارد.
  • امکانات زیادی جهت اختصاصی سازی سرور خواهید داشت.
  • با خرید یک حساب VPS ترید، امکان ورود به انواع حساب های بین المللی از جمله پرفکت مانی، مسترکارت، پایونیز و… را خواهید داشت.
  • VPS ترید امنیت بسیار بالایی نسبت به VPN ها و فیلترشکن ها دارد.
  • قابل استفاده بر روی انواع سیستم عامل است.
  • در صورت قطع شدن سرور، دسترسی به سایت صرافی قطع شده و موقعیت مکانی شما لو نمی رود.
  • در VPS، پهنای باند نسبت به هاست اشتراکی بیشتر است.
مزایای استفاده از VPS ترید
با توجه به تحریم ها و محدودیت هایی که کاربران ایرانی برای استفاده از سایت های بین المللی دارند، استفاده از VPS یک راه حل مناسب برای استفاده از ایت سایت ها است.

مهم ترین ویژگی های VPS ترید

مهمترین پیش نیاز فعالیت در صرافی بایننس و برخی دیگر از صرافی ها و بروکرهای بین المللی، داشتن IP مجاز و ثابت است. وی پی اسی که خریداری می کنید باید به شما امکان اتصال با یک IP ثابت و معتبر را بدهد. علاوه بر این یک وی پی اس خوب باید ویژگی های دیگری را نیز ارائه دهد. سرور مجازی برای ترید مناسب است که ویژگی های مورد نیاز برای تریدرها را داشته باشد. پس برای خرید یک VPS ترید مناسب لازم است به یک سری ویژگی ها دقت کنید.

سرعت بالا

لازمه ترید، داشتن سیستمی با سرعت بالا است؛ چرا که معامله گری نیاز به واکنش سریع تریدر در زمان وقوع سیگنال را دارد. استفاده از یک vps برای افزایش سرعت اتصال و کاهش ping، نقش مهمی در بهبود عملکرد تریدرها دارد.

سرعت سرور ترید را می توانید با نرم افزاری از وب سایت speedtest.net آزمایش کنید. هنگام تست گرفتن می توانید Task Manager را باز کنید و ببینید چقدر ترافیک و سرعت در لحظه از کارت شبکه سرور مجازی ترید شما عبور می کند.

امنیت

یکی از دلایلی که باعث می شود تریدرها VPS را به VPN ترجیح دهند مساله تامین و حفظ امنیت است. یک سرور مجازی ترید به دلیل استفاده از سیستم عامل های قوی و اورجینال و داشتن فایروال اختصاصی، به شما این امکان را می دهد تا با خیال راحت از بروز مشکل و نفوذ به رایانه تان جلوگیری کنید.

یک vps حرفه ای به شما این امکان را می دهد تا کامپیوتر و حساب هایتان را در برابر هر نفوذی ایمن نگه دارید.

ارائه لوکیشن های مناسب

مهم ترین نکته در خرید VPS ترید، این است که با خرید اشتراک VPS، سرور چه کشورهایی در اختیار شما قرار می گیرد؟ طبیعتا خرید سرور ایرانی کمکی به شما نمی کند. در بین سرورهای خارجی، مواردی که لوکیشن آنها به ایران نزدیک است، سرعت بالاتری دارند و از کیفیت بالایی برای ارتباط برخوردار هستند.

برای انتخاب سروری با موقعیت مناسب، لازم است ابتدا به سایت بایننس یا بروکر موردنظرتان مراجعه کنید و لیست کشورهای تحریم شده در آن پلتفرم را بررسی کنید. برای مثال کشورهایی همچون ایران، صربستان، مقدونیه، آلبانی، بوسنی، بلاروس، عراق، لیبریا، کره شمالی، سودان، سومالی، لبنان، سوریه، یمن، زیمباوه و… در لیست تحریم بایننس قرار دارند. هنگام خرید دقت کنید که سرور مجازی شما در لوکیشن های ممنوعه نباشد؛ چرا که در این حالت حساب شما به عنوان حساب غیرمجاز شناسایی شده و بلاک می شود.

مناسب ترین و امن ترین سرورهای مجازی برای تریدرهای ایرانی کشورهای ترکیه، سنگاپور، هلند، فرانسه و فنلاند هستند.

نکات مهم در استفاده از سرور مجازی

با وجود اینکه VPS های ترید مشکل معامله گران برای پنهان نگه داشتن IP ایران را رفع می کنند، باز هم بهتر است برخی نکات را رعایت کنید.

به دلیل سخت تر شدن قوانین سایت های مالی، بهتر است بر روی هر سرور، تنها یک اکانت در این سایت ها داشته باشید. برای مثال از VPS برای یک حساب در بایننس و یک حساب در سایر وب سایت ها استفاده کنید؛ چرا که آی پی های تکراری در این سایت ها به صورت مکرر چک می شوند و احتمال مسدود شدن اکانت شما وجود دارد.

نکته بعدی اینکه در خرید VPS، داشتن اینترنت مناسب خیلی مهم است. در تغییر آی پی به روش سرور مجازی، شما از طریق نرم افزارهای ریموت کانکت، به کامپیوتری در کشور یا حتی قاره دیگر متصل می شوید. بنابراین داشتن اینترنتی با سرعت مناسب برای متصل ماندن کانکشن تان ضروری است.

برخی کاربران برای دسترسی به وب سایت های معامله گری از VPN استفاده می کنند. یکی از ایرادات مربوط به این روش، تغییر ای پی در هر وصل شدن است. استفاده از VPN مخصوصا vpnهای رایگان، منجر به کاهش امنیت حساب می شود. تغییر مدام آی پی شما از دید صرافی ها پنهان نمانده و باعث مسدود شده حساب می شود. از طرفی بسیاری از فیلترشکن های رایگان اطلاعات کاربران را سرقت می کنند و ممکن است این فیلترشکن ها اطلاعات ورود به حسابتان را سرقت کنند.

برای تامین امنیت حساب، علاوه بر موارد امنیتی سرور، امنیت سیستم مبدأ اهمیت زیادی دارد. اگر شما یک سرور مجازی ترید با امنیت بالا و آی پی ثابت داشته باشید اما سیستم خودتان که قرار است به سرور متصل شود، آلوده باشد، می تواند سرور را نیز آلوده کند. بنابراین به غیر از تأمین امنیت در سمت سرور مجازی، شما نیز باید به حفظ امنیت سیستم تان توجه کنید.

کلام آخر

اگر جزو افرادی هستید که ترجیح می دهید در بروکرها یا صرافی های خارجی که حجم معاملات بالایی دارند ترید کنید، احتمالا به یک vps ترید نیاز پیدا کنید. اکثر صرافی های بزرگ از جمله بایننس، کوکوین و…، ایران را در لیست تحریم خود قرار داده اند. بنابراین برای فعالیت در این پلتفرم ها نیاز به تغییر آی پی خواهید داشت.

در این مطلب نکات مهم در رابطه با vps های ترید را بررسی کردیم و گفتیم که بهتر است سرور مجازی تهیه کنید که علاوه بر داشتن سرعت و امنیت، سرور کشورهایی همچون ترکیه، هلند و سایر کشورهای تحریم نشده را ارائه دهد.

با داشتن یک vps حرفه ای می توانید از طریق کامپیوتری که 24 ساعت شبانه روز در کشور دیگری روشن است، به سایت مورد نظرتان متصل شوید.

در سرورهای ارائه شده زمین هاست، موارد امنیتی رعایت شده است. شما با ورود به وب سایت زمین هاست و از بخش خدمات سرور مجازی، می توانید سرور مجازی مورد نیازتان را تهیه کنید. خدمات ما شامل پشتیبانی می باشد و هر سوالی از زمان خرید و بعد از خرید را پاسخگو خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا