آموزش سرور

نحوه ساخت اکانت FTP در cPanel

در این مقاله به صورت کاربردی ساخت اکانت FTP در Cpanel را به شما آموزش می دهیم. با چند گام ساده و به صورت تصویری، به راحتی می توانید این اکانت را بسازید.

از حساب FTP برای آپلود و مدیریت فایل ها در وب سایت استفاده می شود. زمانی که یک هاستینگ با حساب سی پنل خریداری می کنید، یا یک دامنه اضافی و زیر دامنه به حساب خود اضافه می کنید، اکانت FTP برای تان فعال می شود.

بنابراین به صورت پیش فرض در حساب سی پنل تان اکانت FTP قرار دارد که برای ورود به آن می توانید از نام کاربری و رمز عبور سی پنل خود استفاده کنید.

همچنین می توانید با ساخت یک اکانت FTP جدید در Cpanel، به سایر کاربران دسترسی بدهید. بدون اینکه نیاز باشد به آن ها رمز ورود و نام کاربری حساب سی پنل خود را بدهید. در این حالت برای هر حساب FTP اضافی ایجاد شده، می توانید سطوح دسترسی مختلفی را به کاربران بدهید.

توجه: طرح کنترل پنل شما ممکن است با توجه به به ‌روزرسانی های اخیر کمی متفاوت به نظر برسد. با این حال، مراحل مشابه یکدیگرند.

مراحل ساخت اکانت FTP در Cpanel

برای ساخت اکانت FTP در سی پنل مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد سی پنل شوید.
  2. در بخش Files بر روی گزینه FTP Accounts کلیک کنید.
ساخت اکانت FTP در cPanel
  1. اطلاعات لازم را در قسمت های مورد نیاز وارد نمایید.
ساخت اکانت FTP در cPanel
  • در فیلد Log in، نام کاربر FTP را تایپ کنید. (یک نام کاربری کامل FTP به صورت [email protected] قالب بندی می شود.)
  • دامنه ای که می خواهید در آن حساب FTP ایجاد کنید را از منوی کشویی Domain انتخاب کنید. دقت کنید که نمی توانید بدون انتخاب مقصد (نام دامنه)، یک حساب FTP ایجاد کنید.
  • در قسمت password، رمز عبوری را وارد کنید که برای احراز هویت این حساب FTP، می خواهید استفاده کنید.
  • در قسمت Directory، سی پنل یک دایرکتوری فرضی را بر اساس نام کاربری FTP که وارد کرده اید، به صورت خودکار پر می کند. این دایرکتوری معمولاً نادرست است. بنابراین، توصیه می کنیم دایرکتوری که می خواهید کاربر به آن دسترسی داشته باشد وارد کنید.

نکته: در این مرحله می توانید سطح دسترسی کاربر را تعیین کنید. کاربر FTP نمی تواند خارج از دایرکتوری مشخص شده فعالیتی کند. با این حال، کاربران می توانند به تمام فایل ها و زیر پوشه های داخل آن پوشه دسترسی داشته باشند.

  • سهم کاربر از فضای موجود را بر حسب مگابایت در بخش Quota مشخص کنید. اگر می خواهید محدودیت فضا برای کاربر قائل نشوید، Unlimited را علامت دار کنید.
  • بر روی Create FTP Account کلیک کنید.

بهتر است بخوانید: نحوه ساخت اکانت FTP در دایرکت ادمین

در این مقاله نحوه ساخت اکانت FTP در cPanel را به شما آموزش دادیم. در صورت داشتن سوالات بیش تر در مورد کنترل پنل cPanel، می توانید به مقالات دیگر سایت مراجعه کنید و یا اینکه با پشتیبانی سایت زمین هاست تماس بگیرید. همچنین منتظر نظرات شما هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا