آموزش سئو

یک محتوای سئو شده چه ویژگی هایی دارد؟ چگونه آن را بنویسیم؟

در سال های اخیر دو عبارت بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تولید محتوای سئو شده اهمیت زیادی برای صاحبین مشاغل پیدا کرده اند. امروزه کمتر سایتی را می بینید که تمرکزی بر ارتقا سئو خود نداشته باشد. اکثر کسب و کارها مفاهیم اولیه سئو و چرایی اهمیت آن را درک کرده اند؛ با این حال، زمانی که نوبت به توسعه و اجرای یک استراتژی سئو مناسب برای کسب و کار شما می رسد، ایجاد محتوا برای کلمات کلیدی که مشتریان شما به دنبال آن هستند، هم دشوار و هم گمراه کننده می شود.

در این مقاله، توضیح می دهیم که استراتژی سئو چیست و چگونه استراتژی خود را برای سئوی وب سایت ایجاد می کنید تا به شما در رسیدن به اهداف بازاریابی محتوا کمک کند.

استراتژی سئو چیست؟

سئو، فرآیند سازماندهی محتوای یک وب سایت بر اساس موضوع، برای بهبود رتبه در نتایج جستجو است. در واقع استراتژی سئو فرایندی است که برای به حداکثر رساندن ترافیک ارگانیک سایت از موتورهای جستجو، دنبال می شود. داشتن یک استراتژی سئو بسیار مهم است، زیرا به شما کمک می کند، هنگام ایجاد محتوا در مسیر خود بمانید. به جای اینکه فقط چیزی را ایجاد کنید که فکر می کنید مردم به دنبال آن هستند، استراتژی شما تضمین می کند که محتوایی را ایجاد کنید که مردم واقعا جستجویش می کنند.

برای بازاریابی محتوا، استراتژی سئو بخش مهمی از پازل است، زیرا مشخص می کند که محتوای شما چگونه در صفحات نتایج موتورهای جستجو یا SERP دیده شود. اگر محتوای شما پراکنده و سازماندهی نشده باشد، ربات های موتورهای جستجو برای فهرست کردن سایت شما، شناسایی حوزه اختیارات شما و رتبه بندی صفحات تان کار سخت تری خواهند داشت.

استراتژی سئو برای موبایل

سئوی موبایل عامل مهمی است که هنگام ایجاد استراتژی کلی خود باید در نظر داشته باشید. بهینه سازی موبایل شامل اطمینان از دسترسی بازدیدکنندگان به محتوای سایت شما در دستگاه های تلفن همراه است.

بهینه سازی موبایل اهمیت بسیاری دارد، زیرا گوگل ابتدا به ایندکس سازی محتوای سایت برای موبایل می پردازد. این بدان معناست که ربات های خزنده گوگل به جای خزیدن در یک سایت دسکتاپ، از نسخه موبایل سایت شما در هنگام نمایه سازی و رتبه بندی صفحات برای SERP ها استفاده می کنند. بنابراین استراتژی سئوی شما بدون اولویت دادن به بهینه سازی موبایل، بی اثر خواهد بود.

علاوه بر این فاکتورهای دیگری مانند نظارت بر سرعت صفحه، طراحی سایت واکنش گرا، سئوی لوکال و داشتن محتوای با کیفیت نیز اهمیت زیادی دارند.

سئو شامل چه بخش هایی است؟

سئو (SEO) به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو بوده و مخفف عبارت Search Engine Optimization می باشد. سئوکارها افرادی هستند که وب سایت ها را بهینه می کنند تا باعث شوند سایت ها رتبه بالاتری در SERP یا همان صفحه نتایج موتور جستجو، داشته باشند و ترافیک ارگانیک بیش تری به دست آورند. سئو یک استراتژی محتوای بسیار تخصصی نیاز دارد. ایجاد محتوای سئو شده کمک می کند تا مردم به آسانی با کسب و کار شما آشنا شده و از خدماتی که در کارتان ارائه می دهید، بهره مند شوند.

سه نوع سئو وجود دارد که یک استراتژیست سئو می تواند روی آنها تمرکز کند:

سئوی درون صفحه: این نوع سئو که به آن On-Page نیز گفته می شود، بر روی محتوایی که در صفحات سایت وجود دارد متمرکز شده و نحوه بهینه سازی آن برای افزایش رتبه وب سایت برای کلمات کلیدی خاص را ارائه می دهد.
سئوی خارج از صفحه: این نوع سئو که به آن Off-Page گفته می شود بر روی پیوندهایی متمرکز می شود که از سایر نقاط اینترنت به وب سایت هدایت می شوند. تعداد بک لینک هایی که یک سایت از منابع معتبر دارد، به شما کمک می کند تا برای الگوریتم های جستجو اعتماد ایجاد کنید.
سئوی فنی: این سئو بر روی معماری داخلی وب سایت مانند کد سایت، تمرکز دارد. همان اندازه که محتوای سایت مهم است، گوگل به تنظیمات فنی نیز اهمیت می دهد؛ بنابراین برای گرفتن رتبه بهتر در موتورهای جستجو باید بر روی این موضوع نیز کار کنید.

به خاطر داشته باشید که هر کسب و کاری اهداف متفاوتی دارد، بنابراین وظیفه سئو این است که ابتدا صنعت پروژه را بررسی کند، سپس تعیین کند که مخاطبان به چه چیزهایی اهمیت می‌دهند و استراتژی‌ ایجاد کند که به کاربران آن چیزی را که به دنبالش هستند را بدهد. در زیر به برخی از مراحلی می پردازیم که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که استراتژی سئو، شما را برای موفقیت آماده می کند.

نحوه ایجاد استراتژی محتوایی سئو

کلمات کلیدی در قلب سئو قرار دارند، اما آنها دیگر اولین قدم برای دستیابی به رشد ارگانیک نیستند. بلکه اولین قدم در کسب رتبه سئو داشتن محتوایی با کیفیت است.

برای شروع، فهرستی از حدود 10 کلمه و اصطلاح مرتبط با محصول یا خدمات خود را تهیه کنید. از یک ابزار SEO (ابزار کلمات کلیدی گوگل، Ahrefs ، SEMRush، GrowthBar و یا امثال آن ها) برای تحقیق در مورد این کلمات، شناسایی حجم جستجوی آنها و یافتن تغییراتی که برای تجارت شما منطقی هستند، استفاده کنید. با انجام این کار، شما این موضوعات را با کلمات کلیدی رایج کوتاه مرتبط می کنید، اما پست های وبلاگ را به این کلمات کلیدی اختصاص نمی دهید.

فرض کنید یک کسب و کار مرتبط با تجهیزات راه اندازی استخر شنا در تلاش است برای «استخرهای فایبر گلاس» رتبه خوبی کسب کند. این عبارت در هر ماه 110000 هزار بار جستجو می شود. این کلمه کلیدی کوتاه می تواند موضوع اصلی ایجاد محتوای سایت مورد نظر باشد، اما برای موفقیت سئو، لازم است که علاوه بر این کلیدواژه، عبارات و کلیدواژه های مرتبط دیگری را نیز هدف قرار داد.

برای مثال، آنها می توانند از عبارات «قیمت استخرهای فایبر گلاس» یا «هزینه استخر فایبر گلاس» برای دستیابی به رتبه بندی استفاده کنند.

با استفاده از حجم جستجو و آنالیز رقابتی، می توانید فهرستی از 10 تا 15 کلمه کلیدی کوتاه را ایجاد کنید که مرتبط با کسب و کار شما هستند و توسط مخاطبان هدف شما جستجو می شوند. سپس، این لیست را بر اساس حجم جستجوی ماهانه رتبه بندی کنید.

هر یک از کلمات کلیدی که شما شناسایی کرده اید، ستون نامیده می شوند و به عنوان پشتیبان اصلی برای یک خوشه بزرگتر از کلمات کلیدی طولانی (Longtail)، عمل می کنند که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

تولید محتوای سئو شده

فهرستی از کلمات کلیدی طولانی را بر اساس این موضوعات تهیه کنید.

در این مرحله شما شروع به بهینه سازی صفحات خود برای کلمات کلیدی خاص خواهید کرد. برای هر ستون کلماتی که شناسایی کرده اید، از ابزار کلمه کلیدی خود استفاده کنید و بین 5 تا 10 کلمه کلیدی بلندتر که عمیق تر به موضوع اصلی می پردازند را انتخاب کنید.

به عنوان مثال، ما محتوایی در مورد سئو ایجاد می کنیم، اما کسب رتبه خوب در گوگل برای این موضوع محبوب، آن هم فقط با این عبارت کوتاه، بسیار دشوار است. همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشیم که اگر چندین محتوا با یک موضوع مشابه داشته باشیم، در خطر رقابت با خودمان قرار می گیریم و موتور جستجو ممکن است به درستی نتواند محتوای مناسب را به کاربر نشان دهد.

بنابراین، ما همچنین محتوایی را برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی، بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو، ایجاد یک استراتژی SEO (که اکنون در حال خواندن آن هستید) و سایر موضوعات فرعی در چتر SEO ایجاد می کنیم.

این به کسب وکارها کمک می کند تا افرادی را جذب کنند که علایق و نگرانی های متفاوتی دارند و در نهایت نقاط ورودی بیشتری را برای افرادی که علاقه مند به آنچه شما ارائه می دهید ایجاد می کند.

از کلمات کلیدی طولانی خود برای ایجاد پست های وبلاگ یا صفحات وب استفاده کنید که موضوعات خاص را در ستون هایی که انتخاب کرده اید توضیح می دهد. همه کلمات کلیدی دم دراز شما یک کلاستر در اطراف ستون یک موضوع ایجاد می کنند. الگوریتم های موتورهای جستجو به روابط بین کلاستر ها بستگی دارد تا کاربران را با اطلاعاتی که به دنبال آن هستند مرتبط کند.

به این موضوع فکر کنید: هرچه محتوای شما خاص تر باشد، نیازهای مخاطبان شما می تواند خاص تر باشد و احتمال اینکه این ترافیک را به سرنخ تبدیل کنید بیشتر می شود. اینگونه است که گوگل در وب سایت هایی که می خزند ارزش پیدا می کند. صفحاتی که به درونی یک موضوع کلی می پردازند، به عنوان بهترین پاسخ به سؤال یک شخص در نظر گرفته می شوند و رتبه بندی بالاتری خواهند داشت.

ایجاد یک صفحه مجزا برای هر موضوع

وقتی صحبت از وب سایت ها و رتبه بندی در موتورهای جستجو می شود، تلاش برای رتبه بندی یک صفحه برای تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی می تواند تقریبا غیرممکن باشد. اما، ما پیشنهاد می کنیم با ایجاد محتوای کلاستر پیج، سعی کنید رتبه خود را ارتقا دهید.

از موضوعات ستونی استفاده کنید تا صفحه یا پستی ایجاد کنید که نمای کلی سطح بالایی از موضوع را با استفاده از کلمات کلیدی طولانی که برای هر خوشه در مرحله دو به دست آورده اید، ارائه دهد. این صفحات اساساً می‌توانند فهرستی از مطالب باشند، جایی که شما توضیحی از موضوع اصلی ارائه می کنید و به خوانندگان درباره موضوعات فرعی که در پست‌های دیگر توضیح می‌دهید، ارائه دهید.

در نهایت، تعداد موضوعاتی که برای آنها صفحه ایجاد می کنید باید با نیازهای کسب و کار شما مطابقت داشته باشد، مانند تعداد محصولات و پیشنهاداتی که دارید. این کار باعث می‌شود مشتریان و به خصوص مشتریان وفادار، شما را در موتورهای جستجو بدون توجه به کلمات کلیدی که استفاده می‌کنند، آسان‌تر پیدا کنند.

راه اندازی وبلاگ

وبلاگ نویسی می تواند راهی باور نکردنی برای رتبه بندی کلمات کلیدی و جذب کاربران وب سایت شما باشد. از این گذشته، هر پست وبلاگ یک صفحه وب جدید و فرصتی خارق العاده برای رتبه بندی در SERP است. اگر کسب و کار شما وبلاگی ندارد، ایجاد آن را در نظر بگیرید.

همانطور که هر پست وبلاگ را می نویسید و خوشه های خود را گسترش می دهید، باید سه کار را انجام دهید:

اول: کلمه کلیدی Long Tail (طولانی) خود را بیش از سه یا چهار بار در صفحه وارد نکنید زیرا گوگل به همان اندازه که قبلاً بر تطبیق کلمات کلیدی تاکید داشت، امروز این تطبیق را چندان در نظر نمی گیرد. در واقع، تکرار زیاد کلمه کلیدی شما می تواند زنگ خطری برای موتورهای جستجو باشد. در واقع این معنی را داشته باشد که شما با کلمات کلیدی سایت خود را پر می کنید تا رتبه کسب کنید و گوگل شما را به خاطر این موضوع جریمه می کنند.

دوم: همیشه محتوای پیلار را به صفحات کلاستر لینک دهید. می توانید این کار را به صورت تگ در سیستم مدیریت محتوای خود (CMS) یا به عنوان متن اصلی در متن مقاله انجام دهید.

سوم: هنگامی که هر پست وبلاگ را منتشر کردید، در صفحه ستون اصلی که از موضوع فرعی پشتیبانی می کند به آن لینک دهید. در این روش با اتصال پیلار و کلاستر، به گوگل می گویید که رابطه ای بین کلمه کلیدی طولانی و موضوع کلی که می خواهید برای آن رتبه بندی بگیرید، وجود دارد.

وبلاگ نویسی طبق یک برنامه منظم

هر پست وبلاگ یا صفحه وب که ایجاد می کنید لزوماً نباید به گروه موضوعی خاص تعلق داشته باشند. همچنین نوشتن محتوا در مورد موضوعاتی که برای مشتریان حائز اهمیت است، برای گوگل نیز ارزشمند خواهد بود.

با در نظر گرفتن این موضوع، حداقل هفته ای یکبار وبلاگ نویسی کنید و یک محتوای سئو شده روی وبلاگ خود منتشر کنید. به یاد داشته باشید که شما در درجه اول برای مخاطبان خود وبلاگ می نویسید نه موتورهای جستجو، بنابراین بازار هدف خود را مطالعه کنید و در مورد چیزهایی که به آنها علاقه مند هستند بنویسید.

ممکن است ایجاد یک استراتژی محتوا برای ثابت ماندن و تمرکز بر اهدافتان مفید باشد.

ایجاد یک پلن لینک سازی

مدل پیلار- کلاستر روش خوبی برای استراتژی سئو است. اما این تنها راه برای بالا بردن رتبه محتوای وب سایت شما نیست.

در حالی که پنج مرحله اول این مقاله به سئو داخلی یا On-Page اختصاص داشت، لینک سازی هدف اصلی سئو خارجی یا Off-Page است. لینک‌سازی فرآیند جذب لینک‌های ورودی (که بک لینک نیز نامیده می شود) به وب‌سایت شما از منابع دیگر در اینترنت است. به عنوان یک قاعده کلی، سایت هایی با اعتبار بیشتر که به محتوای شما لینک می دهند تأثیر مهم تری بر رتبه بندی شما دارند.

زمانی را به برگزاری جلسات طوفان فکری جهت تعیین همه راه های مختلف برای جذب لینک های ورودی اختصاص دهید. از جمله روش های لینک سازی می توان به اشتراک گذاری لینک مطلب در شبکه های اجتماعی اشاره نمود. همچنین می توانید برای نوشتن پست میهمان به وبلاگ های دیگر مراجعه کنید که از طریق آن می توانید به وب‌سایت خود لینک دهید.

تولید محتوای سئو شده و فشرده سازی فایل حجیم

این یک مرحله کوچک اما مهم در فرآیند سئو به خصوص برای بهینه سازی موبایل است.

همانطور که وبلاگ یا وب سایت شما رشد می کند، بدون شک استفاده از تصاویر، ویدیوها و رسانه های مرتبط نیز به افزایش قدرت محتوای شما کمک خواهد کرد. اما به یاد داشته باشید از تصاویر و ویدئوهایی با حجم بالا برای سایت خود استفاده نکنید. از آنجایی که سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی بسیار مهم است، نظارت بر اندازه فایل های رسانه ای که در سایت خود آپلود می کنید، بسیار مهم است.

هرچه اندازه فایل بزرگتر باشد، رندر کردن وب سایت شما برای یک مرورگر اینترنتی دشوارتر است. همچنین بارگذاری این تصاویر برای مرورگرهای موبایل سخت تر است، زیرا پهنای باند دستگاه های آنها به طور قابل توجهی کمتر است. بنابراین، هرچه اندازه فایل کوچکتر باشد، وب سایت شما سریعتر بارگذاری می شود. اما، چگونه می توان تصاویر را فشرده کرد و همچنان کیفیت را حفظ کرد؟

استفاده از یک ابزار فشرده سازی برای کاهش اندازه فایل قبل از آپلود تصاویر، فیلم ها و گیف ها ارزشمند است. سایت‌هایی مانند TinyPNG تصاویر را به صورت گسترده فشرده می‌کنند. همچنین ابزاری مثل Squoosh گوگل می‌تواند فایل های تصویر را به اندازه های واقعا کوچکی تبدیل کند. علاوه بر اینکه می توانید تصاویر را فشرده کنید، سعی کنید این قانون را به خاطر داشته باشید که حجم همه محتواهای چند رسانه ای خود را در محدوده کیلوبایت نگه دارید.

اطلاع از جدیدترین اخبار سئو

درست مانند بازاریابی، چشم انداز موتورهای جستجو همیشه در حال تحول است. بنابراین توصیه می شود همیشه اخبار سئو را دنبال کنید و دانش سئویی خود را به روز نگه دارید. از جمله منابعی که برای بروز رسانی دانش سئو وجود دارد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • Moz
  • SEO Book
  • SearchEngineJournal
  • SearchEngineLand
  • Diggity Marketing

اندازه گیری میزان موفقیت در سئو علی الخصوص محتوای سئو شده

سئو نیاز به زمان و تلاش بسیاری دارد. اما اگر می خواهید بدانید میزان تلاش ها و زحمات شما تا چه حدی به بهبود رتبه سئو سایت شما کمک کرده است بهتر است میزان موفقیت سئو را اندازه گیری کنید. با اندازه گیری میزان موفقیت خود در سئو می توانید نقاط قوت را بهبود بخشید و نقاط ضعف را از بین ببرید.

می‌توانید ترافیک ارگانیک را با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل وب ترجیحی خود، مورد بررسی قرار دهید یا داشبورد خود را با استفاده از Excel یا Google Sheets ایجاد کنید. همچنین، ردیابی صفحات ایندکس شده، تبدیل‌ها، بازگشت سرمایه و رتبه‌بندی شما در SERP می‌تواند به شما کمک کند تا از میزان موفقیت خود اطلاع یابید و زمینه‌های فرصت را نیز شناسایی کنید.

تهیه گزارش سئو

گزارش سئو یک نمای کلی از تلاش‌های سئو است که در یک دوره زمانی خاص انجام داده‌اید. اساساً نشان می دهد که چقدر موفق بوده اید و همچنین چه زمینه ای که نیاز به بهبود دارد. داشتن یک گزارش تلفیقی همچنین به شما کمک می کند تا داده ها را به ذی نفعان مربوطه ارائه دهید تا نشان دهید چرا فعالیت های SEO مهم هستند و چگونه باعث رشد کسب و کار آنها می شوند.

گزارش سئوی شما می‌تواند شامل معیارهایی مانند نتایج ترافیک ارگانیک، سلامت سئوی وب‌سایت شما، تولید لینک‌های ورودی، و همچنین به حوزه‌هایی که رشد کاهش یافته است، باشد که برای بهبود آینده باید به آن توجه شود.

بهترین نمونه های محتوای سئو شده

همانطور که در بالا ذکر شد، کارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای کسب و کار خود انجام دهید تا بتوانید بهترین نمونه محتوای سئو شده را بنویسید. در زیر نمونه هایی از ویژگی های محتوای سئو شده را بیان می کنیم تا شما هم بتوانید با الهام گرفتن از آن، به راحتی محتوای خوبی برای سایت خود بنویسید.

نوشتن توضیحات متا برای محتوای سئو شده

توضیحات متا بخشی از متن زیر عنوان مقاله در نتایج جستجو است. توضیحات متا، محتوای صفحه را برای شخصی که جستجویی را انجام می دهد توصیف می کند تا بداند در مطلب شما قرار است چه چیزی بخواند. نمونه توضیحات متای با کیفیت به گوگل امکان می دهد دقیقاً بداند صفحه حاوی چه چیزی است. همچنین به محتوای شما کمک می کند تا در نتایج جستجو، ظاهر شود و به مخاطبان کمک می کند تا بفهمند دقیقاً روی چه چیزی قرار است کلیک کنند.

دریافت بک لینک محتوا و لینک های ورودی

یک لینک که لینک ورودی نیز نامیده می شود، زمانی است که وب سایت دیگری به وب سایت یا محتوای وبلاگ شما پیوند می دهد. معمولاً به عنوان یک لینک روی قسمتی از متن قرار می گیرد که به محتوای شما مربوط می شود و پس از کلیک کردن، به سایت شما منتقل می شود. بک لینک ها یک ابزار موثر سئو هستند زیرا به موتورهای جستجو نشان می دهند که محتوای شما معتبر و مرتبط است و به شما کمک می کند در SERP رتبه بالاتری داشته باشید.

بهینه سازی سرعت سایت

سرعت صفحه، سرعت بارگیری محتوای وب سایت شما هنگام بازدید شخصی از صفحه خاصی در وب سایت شما است. گوگل در سال 2018 سرعت صفحه برای رتبه بندی SERP را جزء فاکتورهای رتبه بندی سایت قرار داد. بنابراین دقت کنید که در نوشتن محتوا بحث سرعت باگیری صفحه را در نظر داشته باشید.

سئو محلی یا سئو لوکال

سئوی محلی باعث بهبود دید موتورهای جستجو برای مکان کسب و کار شما می شود. یک استراتژی موثر سئوی محلی، محتوای شما را در کوئری های جستجوی مشتریان در منطقه محلی شما نشان می دهد و به آنها اجازه می دهد بدانند کسب و کار شما چه خدماتی برایشان ارائه می دهد. تصویر زیر یک نتیجه SERP برای “بهترین رستوران های مشهد” است. سه کسب وکار که در نتایج نشان داده می شوند یک پروفایل Google My Business بهینه شده دارند که حاوی اطلاعاتی است که به آن کمک می کند در نتایج رستوران های منطقه مشهد ظاهر شود.

تولید محتوای سئو شده

فرآیند سئو برای ایجاد محتوای سئو شده چیست؟

هنگامی که استراتژی سئوی خود را ایجاد کردید، باید فرآیندی برای ادامه بهینه سازی برای کلمات کلیدی و کلمات هدف جدید ایجاد کنید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید انجام دهید:

1- سئو و بروز رسانی تاریخ محتوای سئو شده

هر ماه زمانی را به بروز رسانی پست های وبلاگ قدیمی با اطلاعات جدید اختصاص دهید تا رتبه خود را در SERP بهبود دهید. همچنین می توانید از این زمان برای افزودن بهترین روش های سئو که در ابتدای نگارش محتوا به آن توجه نشده است، مانند متن جایگزین تصویر استفاده کنید.

2- محتوای سئو شده و بروز رسانی کلمات کلیدی

مدتی بعد از تولید محتوا، نحوه رتبه بندی پست های وبلاگ و کلمات کلیدی آنها را پیگیری کنید. این امر به شما کمک می کند که عنوان های فرعی را تنظیم کرده و کپی کنید تا از هدف جستجوی جدیدی استفاده کنید که ممکن است مخاطبان شما به آن علاقه مند باشند.

3- بروز رسانی محتوایی مطالب قدیمی

گاهی اوقات، متوجه می شوید که یک پست کاملاً قدیمی است. در این سناریو، شما باید محتوا را به صورت کامل بروز رسانی کنید. می توانید این کار را با بروز رسانی اطلاعات و آمار قدیمی، ترکیب بخش های جدید برای عمق بیشتر، و افزودن نقل قول ها یا داده های اصلی برای ارائه ترافیک ارجاع بیشتر به پست انجام دهید.

4- ایجاد تقویم محتوایی

برای همگام شدن با استراتژی سئو، ایجاد و اصلاح یک برنامه محتوای ماهانه می تواند مفید باشد. می توانید آن را در یک فایل اکسل قرار دهید و محتوای مختلف را در اختیار تیم تولید محتوا قرار دهید. لیست زیر نمونه ای از برنامه محتوایی ماهانه است:

  • زمانی را به تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود اختصاص دهید.
  • ایده های پست وبلاگ را که دارای کلمات کلیدی هستند، فهرست کنید.
  • پست های وبلاگی را که می توانند به روز شوند را شناسایی کنید.
  • ایده های تولید محتوا را در گزارش اطلاعات جستجو فهرست کنید.
  • تیم تولید محتوایی تشکیل دهید.
  • پیشرفت را در پایان هر ماه بررسی کنید.

با یک برنامه ماهانه SEO مانند آنچه در بالا ذکر شد، به علاوه یک سند ردیابی مانند گزارش جستجو، می توانید یک استراتژی سئو کارآمد را ایجاد و اجرا کنید. همچنین می توانید موضوعات مرتبط با کسب و کار خود را که به آنها کمتر پرداخته شده است را شناسایی کرده و از آنها استفاده کنید.

استراتژی بسازید که از اهداف تجاری شما پشتیبانی کند

رتبه بندی در صفحات جستجو می تواند دشوار باشد. اگرچه ممکن است ایجاد محتوایی که حول کلمات کلیدی پربازدید متمرکز شده باشد، فریبنده به نظر برسد، اما این استراتژی ممکن است به شما در رسیدن به اهداف تجاری خود کمکی نکند. یک استراتژی سئو ایجاد کنید که به شما کمک کند تا نیازهای کسب و کار خود مانند افزایش جذب مشتری، برای موفقیت بیشتر در بازاریابی را برطرف کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا