هک و امنیت

همه آنچه که باید درباره مهندسی ابری یا Cloud Engineering بدانیم

مهندسان ابر وظیفه ارزیابی امنیت، حفظ سیستم ها و حل مشکلات اتصال و ذخیره سازی امن اطلاعات را بر عهده دارند. آن‌ها می‌توانند خط‌مشی‌هایی را برای سرویس‌های ابری ایجاد کنند، مقررات استفاده را اجرا کنند و بهبودهایی را برای سیستم پیشنهاد کنند. اگر شما هم دوست دارید به یک مهندس ابر تبدیل شوید، حتما برایتان این سوال به وجود آمده است که “مهندس ابر چه وظایفی دارد؟” و برایتان جالب است که از میزان درآمد آن ها مطلع شوید. در این مقاله توضیح می دهیم که یک مهندس ابر چه کار می کند و نحوه تبدیل شدن به یک مهندس ابری به چه صورت است؟ به سوالات متداول پاسخ خواهیم داد و میانگین حقوق آنها را بررسی می کنیم.

وظایف مهندس ابری چیست؟

یک مهندس ابر سیستم هایی را برای ذخیره سازی آنلاین اطلاعات، طراحی، توسعه و اصلاح می کند. این سیستم های ابری می توانند اطلاعاتی مانند فایل ها، تصاویر، اسناد، داده های کاربر و فیلم ها را ذخیره کنند. مهندسان ابر می توانند مسئولیت های مختلفی را بر عهده بگیرند. در اینجا برخی از وظایف شغلی روزمره برای مهندسان ابر آورده شده است:

  • برقراری تعامل و ارتباطات با مدیران جهت ایجاد تغییرات در سیستم های موجود.
  • ارزیابی سیستم های موجود برای یافتن نقاط ضعف بالقوه ای که ممکن است امنیت ابر را به خطر بیندازد.
  • داده های شرکت را به سیستم محاسبات ابری آن منتقل کند و بازیابی آسان را سازماندهی کند.
  • ارائه بهترین شیوه های مدیریت و استفاده از فناوری محاسبات ابری.
  • به حداکثر رساندن ثبت و ذخیره سازی اطلاعات شرکت در فضای ذخیره سازی ابری.
  • همکاری با پرسنل امنیت سایبری و فناوری اطلاعات برای اطمینان از ایمنی اطلاعات شرکت در سیستم های کامپیوتری.
  • نظارت بر دسترسی مجاز به خدمات ابری توسط پرسنل.
  • طراحی و پیاده سازی سیستم های رایانش ابری مورد نیاز کارفرما یا مشتری.

چگونه به یک مهندس ابر تبدیل شویم؟

مسیر تبدیل شدن به مهندس ابر بسته به فرد ممکن است متفاوت باشد. جدول زمانی تحصیل، تجربه حرفه ای و توسعه مهارت های شما می تواند بسته به موقعیت شما متفاوت باشد. مراحل زیر مراحلی هستند که می توانید برای کمک به تبدیل شدن به یک مهندس ابر دنبال کنید:

  1. مطمئن شوید که این شغل برای شما مناسب است.
    قبل از اینکه مسیر تبدیل شدن به متخصص مهندسی ابری را دنبال کنید، مهم است که مطمئن شوید این شغل مناسب شماست. کسانی که از کار با فناوری، حل مشکلات و همکاری با دیگران لذت می برند، ممکن است از شغلی به عنوان مهندس ابر لذت ببرند. اگر روحیه رهبری دارید، کنجکاو و متعهد به یادگیری مداوم هستید، تبدیل شدن به یک مهندس ابر ممکن است برای شما مناسب باشد.
  2. مدرک لیسانس بگیرید.
    اکثر کارفرمایان از کارشناسان توقع دارند که حداقل مدرک لیسانس خود را هنگام درخواست موقعیت های مهندس ابری داشته باشند. اخذ مدارک لیسانس معمولاً حدود چهار سال طول می کشد، اگرچه بسته به دانشجو و برنامه ممکن است کم و بیش طول بکشد. در دوران مدرسه، بر ایجاد و حفظ روابط با اساتید و همسالان خود تمرکز کنید تا شبکه حرفه ای خود را ایجاد کنید. مهارت هایی که در حین تحصیل برای کسب مدرک خود به دست می آورید می تواند شما را برای یک حرفه موفق به عنوان یک مهندس ابر آماده کند. اینها برخی از رشته‌هایی هستند که می‌توانید برای تبدیل شدن به مهندس ابر انتخاب کنید و رشته‌هایی که می‌توانید مطالعه کنید:
  • فناوری اطلاعات
  • علوم کامپیوتر
  • مدیریت سیستم های کامپیوتری
  • مهندسی نرم افزار
  • کد نویسی
  • پردازش ابری
  • مدیریت پایگاه داده
  • امنیت سایبری

3. دوره های کارآموزی فناوری را کامل کنید

گذراندن دوره کارآموزی در دوران تحصیل یا پس از اخذ مدرک به شما این امکان را می دهد که تجربه بیشتری در زمینه مهندسی ابر یا یک حوزه مرتبط به دست آورید. داشتن مهارت بسیار مهم است، زیرا به شما این امکان را می دهد که ببینید کار در یک نقش فناوری اطلاعات چگونه است و این تجربه می تواند بینش بیشتری در مورد اینکه آیا می خواهید مهندسی ابر را به عنوان شغل دنبال کنید یا خیر به شما ارائه دهد. کارآموزی همچنین به کارفرمایان نشان می دهد که شما متعهد به افزایش دانش خود در زمینه رایانش ابری، ذخیره سازی داده ها یا رمزنگاری ابری هستید که ممکن است قابلیت استخدام شما را افزایش دهد.

  1. کسب تجربه کاری در زمینه مربوطه

پس از اخذ مدرک لیسانس، ایده خوبی است که به عنوان یک متخصص فناوری اطلاعات، برنامه نویس کامپیوتر، مدیر سیستم یا مدیر پایگاه داده به دنبال تجربه باشید. این نقش‌ها می‌توانند مهارت ها و تخصص را برای نظارت موفق بر یک سیستم محاسبات ابری به شما بدهند. در اینجا چند مهارت وجود دارد که ممکن است توسعه دهید:

  • مدیریت پایگاه داده
  • برنامه نویسی کامپیوتر
  • خدمات مشتری
  • ارتباط کتبی و کلامی
  • امنیت سایبری و مدیریت ریسک
  1. دنبال مدرک پیشرفته باشید

اگرچه ممکن است کارفرمایان برای یک مهندس ابر نیازی به مدرک کارشناسی ارشد یا مدرک پیشرفته دیگری نداشته باشند، اما داشتن یک مدرک می تواند به پیشرفت شغلی شما کمک کند. اگر شما هم جزء دسته افرادی هستید که روحیه رهبری دارند، به دنبال مدرک پیشرفته در رهبری یا مدیریت تجاری باشید. همچنین ممکن است برای کار بر روی محاسبات ابری و ذخیره سازی برای شرکت های فناوری با مشخصات بالا، به مدرک پیشرفته نیاز داشته باشید. می توانید با یک مشاور تحصیلی ملاقات کنید تا در مورد اهداف شغلی خود صحبت کنید و تعیین کنید که آیا تحصیلات تکمیلی ایده خوبی برای شما است یا خیر.

مهارت های مهندسان ابری

مهندسی ابری

مهندسان ابر به ترکیبی از مهارت های فنی و عمومی نیاز دارند تا کار خود را به طور موثر انجام دهند. در اینجا چند مهارت ضروری وجود دارد که به مهندسان ابر در محیط شغلی روزانه خود کمک می کند:

زبان های برنامه نویسی: مهندسان ابر دانش پیشرفته ای در چندین زبان برنامه نویسی از جمله جاوا، روبی و پایتون دارند.
توجه به جزئیات: مهندسان ابر بسیار جزئیات گرا هستند بنابراین می توانند اشتباهات احتمالی را شناسایی کرده و از زبان های برنامه نویسی به طور موثر استفاده کنند.
مدیریت ریسک: مدیریت ریسک توانایی ارزیابی خطرات احتمالی برای هک و سایر وقفه‌ها در سیستم‌های رایانش ابری است. مهندسان ابر می‌توانند تهدیدهای بالقوه را پیش‌بینی کنند و شیوه‌های صحیح را برای جلوگیری از هک اطلاعات شرکت خصوصی به کار گیرند.
ارتباطات عمومی: مهندسان ابر تاکتیک های ارتباطی خود را برای تطبیق با روابط حرفه ای مختلف پرورش می دهند. به عنوان مثال، آنها هنگام صحبت با صاحب کسب و کاری که سطح دانش فنی مشابه همکاران IT آنها را ندارد، از زبان ساده استفاده می کنند.
مدیریت زمان: مهندسان ابر مهارت های مدیریت زمان بسیار خوبی دارند، زیرا معمولاً چندین پروژه را به طور همزمان انجام می دهند. آنها زمان خاصی را به هر یک از پروژه های خود اختصاص می دهند تا ضرب الاجل های همزمان را رعایت کنند.

موقعیت های شغلی و بازار کار Cloud Engineering

مهندسان ابر می توانند از مهارت ها و صلاحیت های خود برای تصدی موقعیت های شغلی دیگر نیز استفاده کنند. هر یک از نقش‌های زیر از زبان‌های کدنویسی و سواد رایانه‌ای مشابه برای ایجاد و نگهداری سیستم‌های مدیریت وب، موبایل یا محتوا برای کسب‌وکارها استفاده می‌کند:

مهندس داده: مهندس داده حرفه ای است که سیستم هایی را طراحی و می سازد که اطلاعات را جمع آوری و سازماندهی می کند. آنها تعمیر و نگهداری و عیب یابی سیستم ها را در صورت عدم کارکرد صحیح انجام می دهند.
مهندسی نرم افزار: مهندسان نرم افزار با استفاده از فرآیندهای توسعه و دانش کدنویسی برنامه ها و سیستم ها را طراحی می کنند. آنها درک می کنند که برنامه ها چگونه با هم کار می کنند و می توانند پلتفرم های فنی کاربردی ایجاد کنند.
توسعه دهنده جاوا : توسعه دهندگان جاوا کدنویسان و سازندگان نرم افزار هستند که به طور خاص با برنامه های کاربردی مبتنی بر جاوا کار می کنند. اگرچه آنها ممکن است بسیاری از زبان های برنامه نویسی را بدانند، اما برای انجام این نقش به درک کامل جاوا نیاز دارند.
مهندس نرم‌افزار: مهندسان نرم‌افزار با دیگر متخصصان برای نوشتن کد، آزمایش و اصلاح برنامه‌ها برای مشتریان کار می‌کنند. آنها بازخورد ارائه می کنند و محصولات را تغییر می دهند تا اطمینان حاصل شود که این محصولات قبل از تحویل، نیازهای مشتری را برآورده می کنند.
توسعه دهنده فول استک Full stack Developer: توسعه دهندگان فول استک متخصصانی هستند که تمام جنبه های نرم افزار و برنامه ها، از جمله رابط کاربری، برنامه های کاربردی، فرآیندها و عملکردهای پشتیبان را توسعه می دهند.

محیط کار مهندس ابر چگونه است؟

مهندسان ابر در بخش فناوری اطلاعات شرکت ها یا به عنوان بخشی از شرکت های فناوری کار می کنند. مانند بسیاری از نقش‌های فناوری اطلاعات، مهندسان ابر در محیطی سریع و مشارکتی کار می کنند، جایی که با دیگر متخصصان فناوری اطلاعات برای ایجاد و حفظ سیستم ابری سازمانشان استراتژی ارائه می دهند. در یک روز معمولی، مهندسان ابر برنامه های ابری موجود را برای بررسی آسیب پذیری های امنیتی و اشکال زدایی برنامه های کاربردی در صورت نیاز بررسی می کنند.

مهندسان ابر همچنین زمانی را در طول روز به کدنویسی برنامه های جدید و انجام آزمایش ها اختصاص می دهند. مهندسان ابر همچنین با مدیران بالادستی جلسه برگذار می کنند تا درباره فناوری های جدید رایانش ابری بحث کنند و به سؤالات مربوط به ذخیره سازی ابری پاسخ دهند. صنایع مختلفی وجود دارند که به مهندسان ابر برای مدیریت و ذخیره اطلاعات مهم نیاز دارند، از جمله:

  • تولید
  • مراقبت های بهداشتی
  • خودرو
  • دارایی، مالی و سرمایه گذاری
  • تحصیلات
  • و…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا