آموزش سئو

برای راه اندازی یک وب سایت شرکتی چه چیزهایی نیاز است؟

در صورتی که می خواهید یک کسب و کار موفق داشته باشید، بدون توجه به حوزه کاری خود، باید ابزارهای متنوعی را در اختیار داشته باشید. یکی از این ابزارهای پر کاربرد، وب سایت است. یک وب سایت شرکتی می تواند به خوبی مسئولیت برندینگ شما را به عهده بگیرد، فعالیت کاری شما را به مخاطبان هدفتان معرفی کند، برای شما مشتری جذب کند و بیزینس شما را رونق ببخشد. از این رو نیاز دارید تا دست به راه اندازی یک وب سایت شرکتی بزنید. اما آیا می دانید که برای راه اندازی چنین وب سایتی، به چه چیزهایی نیاز دارید؟ یا اصلا این امر چقدر هزینه دارد؟ پس در ادامه با ما همراه باشید تا در این رابطه اطلاعات بیشتری بدست آورید.

هدفتان را از راه اندازی وب سایت مشخص کنید

شاید یکی از مهمترین چیزهایی که برای راه اندازی یک وب سایت شرکتی به آن نیاز دارید، مشخص کردن هدف است. شما باید بدانید که به چه دلیلی قصد راه اندازی وب سایت را دارید. خدمات و محصولاتی که توسط وب سایت شرکت شما به مشتریان عرضه می شوند، مناسب چه کسانی هستند؟ آیا اصلا قصد فروش دارید یا تنها می خواهید مخاطبین خود را با فعالیت های شرکت آشنا کنید؟ و سوالاتی از این دست . همه این سوالات می تواند به شما در مشخص کردن هدف راه اندازی یک وب سایت کمک کند.

زمانی که شخصی وارد وب سایت و یا صفحات فرود شما می شود، باید دو چیز را به صورت واضح درک کند: اول آن که چه کاری انجام می دهید و دوم آن که از بازدید کننده می خواهید که چه کاری انجام دهد. نباید صفحات شما باعث گیج شدن و یا سردرگم شدن مخاطبانتان شود. زمانی که هدف از راه اندازی یک وب سایت شرکتی را پیدا کردید، قدم اول را برداشته اید.

پیدا کردن یک نام دامنه مناسب

قدم بعدی در راه اندازی یک وب سایت شرکتی، انتخاب نام دامنه است. به یاد داشته باشید که نام دامنه، یکی از مهمترین ویژگی های وب سایت شما است. نام دامنه همان آدرس URLای است که مشتریان و افراد، آن را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و به کمک آن به وب سایت شما وارد می شوند. نام دامنه انتخابی شما باید با دقت بالایی انتخاب شود. این نام دامنه نباید سخت و طولانی باشد؛ به طوری که به خاطر سپردن آن، برای افراد کار دشواری تلقی شود.

پس از این که نام دامنه خود را انتخاب کردید، باید جستجو کنید تا متوجه شوید آیا نام دامنه شما آزاد است یا خیر. به معنای دیگر، پیش از این توسط افراد دیگری انتخاب شده است یا نه؟ در صورتی که چنین نباشد، می توانید آن را به ثبت رسانده و به صورت سالیانه با پرداخت هزینه، آن را تمدید کنید.

انتخاب یک هاست مناسب

در قدم بعدی برای راه اندازی وب سایت شرکتی، نیاز به هاست خواهید داشت. هاست ها به معنای فضای ذخیره سازی هستند که تمامی داده ها و اطلاعات وب سایت شما را نگهداری می کنند. از این رو هر زمانی که به داده های خود نیاز داشتید، می توانید از طریق هاست به آن ها دسترسی پیدا کنید. انتخاب هاست برای یک وب سایت شرکتی بسیار مهم است؛ چرا که هاست می تواند به صورت مستقیم بر عملکرد و سرعت وب سایت شما تاثیر بگذارد.

در صورتی که شرکت شما کوچک بوده و به صورت روزانه تعداد افراد کمتری به وب سایت شرکتی شما مراجعه می کنند، می توانید از هاست های اشتراکی بهره ببرید. اما اگر نیاز دارید تا یک وب سایت شرکتی قدرتمند داشته باشید که بتواند حضور چندین و چند هزار بازدید کننده را تاب بیاورد، لازم است تا از هاست های اختصاصی و سرورهای مجازی یا VDS استفاده کنید. با خرید VDS می توانید مطمئن باشید که یک هاست قدرتمند در اختیار دارید که باعث بهبود سرعت و عملکرد وب سایت شرکتی شما خواهد شد.

انتخاب هاست مناسب با منابع بالا، به شما در بهبود رتبه سئو نیز کمک خواهد کرد و به این ترتیب، علاوه بر اینکه رضایت مشتری را در بحث خدمات سایت برآورده ساخته اید، به صورت مستقیم در بحث اخذ رتبه در موتورهای جستجو نیز تاثیر گذاشته اید.

سیستم مدیریت وب سایت شرکتی

زمانی که قصد راه اندازی یک وب سایت شرکتی را داشته باشید، دو راه پیش روی شما وجود دارد: یک آن که از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده کرده یا اینکه وب سایت خود را به صورت کدنویسی پیاده سازی کنید. استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس باعث کاهش هزینه ها و افزایش سرعت آماده شدن وب سایت می شود. اما در بسیاری از مواقع، دست شما را برای سفارشی سازی و ایجاد تغییرات در وب سایت، بسته نگه می دارد.

در مقابل طراحی سایت شرکتی با کدنویسی و به صورت اختصاصی می تواند باعث افزایش هزینه ها شده، اما به شما اجازه راه اندازی یک وب سایت حرفه ای با امکان تغییر و طراحی سفارشی شده را می دهد. بسته به نیاز و هدفتان، لازم است تا یکی از این دو روش برای مدیریت وب سایت شرکتی را انتخاب کنید.

ایمیل سازمانی

بدون شک یک وب سایت شرکتی برای ایجاد ارتباط بین کارمندان و بخش های مختلف خود، نیاز به ایجاد یک راه مناسب دارد. پیش از این مکاتبات به صورت دستی و کاغذی انجام می شد. اما امروزه به کمک ایمیل های سازمانی می توان چنین بستری را برای برقراری ارتباط بین بخش های مختلف یک سازمان ایجاد کرد. منظور از ایمیل سازمانی، سرویسی است که به کارمندان یک شرکت اجازه ارسال و دریافت ایمیل را می دهد.

از مهمترین مزایای راه اندازی سرویس ایمیل سازمانی، می توان به این نکته اشاره کرد که این ایمیل، به صورت اختصاصی تنها برای شرکت و سازمان شما ایجاد شده است و مدیریت آن، در اختیار شما خواهد بود. به بیان دیگر، این شما هستید که می توانید کلیه سیاست های ایمیل را مشخص کرده و حساب های کاربری را ایجاد کنید.

تولید محتوای هوشمند

در نهایت، یک وب سایت شرکتی برای موفقیت خود، به محتوا نیاز دارد. این محتوا می تواند متن، عکس، فیلم، اینفوگرافیک، پادکست و یا هر چیز دیگری باشد. با این وجود، داشتن مقالات متنی، یکی از بهترین نوع محتواهایی است که می تواند به جذب هرچه بیشتر مخاطبین کمک کند. در واقع شما باید برای راه اندازی یک وب سایت شرکتی بدانید که قصد دارید تا چه نوع محتواهایی را منتشر کنید.

به کمک محتوا، شما قادر خواهید بود تا در موتورهای جستجو مانند گوگل، رتبه کسب کنید. کسب رتبه و جایگاه در صفحات جستجو باعث می شود تا وب سایت شما هرچه بیشتر به مخاطبین نشان داده شده و ترافیک بیشتری جذب کند. جذب بیشتر ترافیک به معنای جذب بیشتر مشتری و در نهایت فروش و یا معرفی بیشتر خدمات و محصولات شرکت است. البته که برای انجام این کار، به محتوای سئو شده نیاز خواهید داشت.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا